Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pläkkipelti laakeripukit/pesät keillettävä lailla!  (Luettu 6007 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Helpompi rasvata injektiokärjellä, tai sellaisella piikillä millä menee suoraan nipanpäähän.
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Pelti suojattu laakeri on vähän huono pistää piikillä, crcn sitkoste rasvaa suihkuttanu tähän asti. Sottaa mellkoisesi, kerää pölyä kun magneetti.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään

Juu, Averoihin tuli se korjaussarja. Tucanoihin ei, ainakaan Kesko ei tunnusta. Se vain muuten vain vaihtui järeämmäksi alkupään mallien jälkeen... Tiedän kaks muuta Tucanoa, jossa ko. laakeripukki OLLUT ja vaihdettu erilainen. Ehkä kestää nippanappa 320 Tucanossa olevan lyhyemmän torven rasitukset muttei enää pidempiä. Samapa tuo, voi olla että merkki vaihtuu ihan tästä syystä kun ei tunnusteta tosiasiaa, olkoonkin vaikka kuinka vähäpätöinen. En ymmärrä miksi valehdellaan että kenelläkään ei oo mennyt rikki , eikö tuo oo vanha vitsi. Mulla ehkä viides, pitää puida muutakin kuin kuivaa vljaa, joten nimenomaan tyhjennys on kovalla rasituksella.
Että liki saman ikäises tucanos laakereita menny 5 kertaa enemmän kuin mun sampos :o

Ei oo menny yhtään laakeria :D Mutta noita perhanan peltikuppeja...  Ajettu vasta vajaa 1100 tuntia. Eka rikko tais tulla toisena vuonna, koska takuuseen en muista tuollaista vaihdetun.  Muutenhan onkin ollut _lähes_ pitää ja päästää mallia, rasvaa ja kuljettimien kiristyksiä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Mahtuuko tommosen tilalle valu Y-laakeri?

Sampossa on runsaasti pelti laakeri pitimiä ja ilman rasvanippaa. Onko joku  virittäny rasvanippaa siihen pelti läpyskään?

Olen. Joskus 70-luvulla Sampo 30:n kolakuljettimen yläpään akseliin. Kietomisen estäjät laitoin samalla, sen jälkeen niitä laakereita ei tarvinnut vaihtaa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Pelti suojattu laakeri on vähän huono pistää piikillä, crcn sitkoste rasvaa suihkuttanu tähän asti. Sottaa mellkoisesi, kerää pölyä kun magneetti.
Poralla pieni reikä.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
vieläkö sanpossa on niitä rehupallon näkösiä laakereita?    joita ei voinu etes rasvata...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Kyllähän Claassikin on mennyt laakerien suhteen alaspäin, mulla on varakoneena vieläkin Mercator75 vm74, käyttöohjekirjan mukaan siinä on 102 rasvanippaa, varmaan en niitä kaikkia edes ole löytänyt, mutta ainoastaan puintikelan laakerit olen joutunut sen masiinan aktiiviaikana vaihtamaan, puimapuolelle, vaihteistoon 2 kertaa kytkinakselin laakerit,.