Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet  (Luettu 5991 kertaa)

valtra/vama

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Valmet

no helvetti, piikkilangankiristäjän osiakos siinä... en ole asiantuntija mutta näin uskoisin. Missähän noissa osissa on tuntimittari kun oli ilmoitettu 5000h ajomääräksi?

Valitettavasti ei ole aikaa ja innostusta Wanhoja koneita rakentelemaan. Muuten kyllä vois kiinnostusta em tavaraan olla.
Mutta kiitos ilmoituksesta!

Edellä mainittuun tavaraan kiinnostuminen kertoo kylläkin siitä, että jos ei vanhat traktorit kiinnosta niin ainakin vanhentuneella tekniikalla oleva tavara kiinnostaa! Kaikki valtralla ajavat ovat eräänlaisia mobilisteja. Ainut parannus sitten tuosta kuvan ajoilta on nappikytkin. Muutaki eroa löytyy! Nämä nykyiset ei kestä mitään, varsinkaan t-sarja. Henkilökohtaista kokemusta, ei kuulopuheita tai luulen niin juttuja. Onneksi on näitä pöllöjä mobilisteja sentään olemassa, että T kelpaa sentään vielä vaihtokoneeksi. En tosin ymmärrä mikä niitä riivaa.


En ymmärrä minäkään hinkua kaiken uuden ja kokeilemattoman perään, jos uusille ja hienoille systeemeille on käyttöä ja hankintaperusteita, niin ok. Uusi tekniikka tahtoo vaatia etsikkoaikansa, merki kuin merkki. Mutta jos ostetaan uusinta uutta vain uuden takia niin menee mielestäni tuonne täpinöintiosastolle. Monet arvostaa koeteltua ja perusvarmaa tekniikkaa, ja yksinkertaisempi tekniikka on yksinkertaisempi ja halvempi korjata. Jälleenmyyntiarvon määräytymisessä ehkä yksinkertaisempi kone tuo varmemman tunnun..

En tiedä sitten esim Nyykkärinkään teknisestä etumatkasta, powershiftlaatikot on ollut samoja jo 15v ja enemmänkin, jd keppiloota 80-luvun puolelta, case mx/Cormick maxxumin peruja, Mf:llä taitaa olla teknisesti uusimmat voimansiirrot (dyna4, dyna6), Fendt vario on 10 vuotta vanha, mutta se on siltikin vielä parasta mitä portaattomana saa.

Trendi on pelottavasti kääntymässä työkonepuolellakin automaailman suuntaan, toteutus ohittaa käyttötarkoituksen.
T:llä ja perusvarmalla tekniikalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ne on suolahdessa sössinyt hommansa.Pakko taipua tämän Ojalan linjoille pikkuhiljaa näissä merkki hommeleissa. Simmakki taitaa olla kylläkin historiaa mikäli (kun) laittaa Fenttin, en kyllä hoksannut edes kysyä tekeekö kukaan niitä Fend sovitteilla? No,onhan noita taka sovitteisiakin malleja hätätilanteen varalle. Fent tulee, on niin pienestä enää kiini kaupat ettei ne tekemättä jää.
Ojalalle:  Uskon sinua, ethän petä minua? Onko se varmasti hyvä ja tuhoutumaton? (820)
 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valmet
No uskoohan ne jotku joulupukkiinkin, niin miksei Ojalan tilan isännänkin juttuja ;)

Mut valtra/vama jos ostat Fendin, niin tekisitkö meille sellaisen palveluksen että antaisit neutraalia palautetta polttoaineenkulutuksesta ja käyttöominaisuuksista ? Tällaista on nimittäin aivan turha pyytää Sievin suunnasta...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's