Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apuja esipuhdistimen asennukseen  (Luettu 4830 kertaa)

nalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Apuja esipuhdistimen asennukseen
Olen siirtänyt ennen viljan viljaruuvilla esipuhdistimen kautta kylmäkuivuriin. Nyt tuli hommattua viljalietso. Saako ja kuinka "moottorillisen" konsgilde kf 12 esipuhdistimen muutettua viljalietson ilmaa hyväksi käyttäväksi esipuhdistimeksi? Nykyinen esipuhdistin kytketty ylhäältä  vilja sisään. Sivusta imuilma ja roskat ulos.   

Viimeksi muokattu: 03.08.13 - klo:06:24 kirjoittanut nalle

nalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Apuja esipuhdistimen asennukseen
Tuli vielä mieleen. Kuinka sykloni toimii? Sivusta sisään, alhaalta jyvät ja ylhäältä ilma pois? Toimiiko esipuhdistimena? 

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Apuja esipuhdistimen asennukseen
Onks tietoo miten kuuluu oikeaoppisesti säätää tuo esiputsarin saranoitu hajotinpelti, jonka akselila on siirrettävä vastapaino? Käyttöohjeen puuttuessa olen säätänyt niin, että levittää viljavirran juuri ja juuri porraspellin levyiseksi, huoltoluukusra kurkkien.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Apuja esipuhdistimen asennukseen
Onks tietoo miten kuuluu oikeaoppisesti säätää tuo esiputsarin saranoitu hajotinpelti, jonka akselila on siirrettävä vastapaino? Käyttöohjeen puuttuessa olen säätänyt niin, että levittää viljavirran juuri ja juuri porraspellin levyiseksi, huoltoluukusra kurkkien.

Niin ettei tuki viljavirtaa? Näin minä oon säätänyt, jarruttamaan mahdollisimman paljon viljavirtaa muttei tuki täyttäessäkään. Mitä hitaammin viljavirta menisi putsarin läpi ja tasaisena mattona, sitä enemmän siitä lähtee roskaa. On nuo nykyputsarit melkoisia härpäkkeitä verrattuna vanhan Jaakon syklonimalliseen, mikähän lie syy että sen teko on lopetettu? Fyysinen koko ehkä, 20 tonnin elevaattorille suht korkea, 100 tonnin elevaattorille tarttis jo melkoisen laitoksen. Nykyinen Mepun putsari aika kompakti.
Tänä aamuna laitoin molemmat kuivurit päälle ja ihailin tuota Jaakon putsaustehoa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Apuja esipuhdistimen asennukseen
TP
Toimintaperiaate kuva yllä. Nuolet osoittavat ilman kulkureitin ja pisteet viljan. Imukärsä asetetaan viljakasaan, lietso imee ilmaa ja viljaa imuputken kautta syklooniin, jossa vilja erottuu ilmasta. Väliputken kautta ilma siirtyy lietsoon ja sieltä edelleen phttp://www.myllykonepaja.fi/wp/wp-content/IPTP.JPGuhallusputkistoon.
tällainenko?