Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valion olisi pitänyt olla se viimeinen  (Luettu 2626 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: valion olisi pitänyt olla se viimeinen
]
Jeesustellaanko tästäkin?? Kuinkahan kauan tuokin on pakastevarastossa ollut?? Tuskin ihan tuoreena saapuu ruokapöytään..
[/quote]

  Aikoinaan Järlepan kalkkunafarmi Virossa myi vuosia oman linnunpitämisen jälkeen USA:n armeijan varmuusvarastoista 30 vuotta vanhoja syväjäägtyettyja kanankoipia, pitihän jenkkienkin välillä hommata tuoreempaa tilalle..
  Muuten, onko tuo ketta- sana tunnettu noinkin pohjoisessa, olen luullut että se on vain tän paikan murretta, se on ihan ymmärrettävä sana toisin kuin tuo ketä-kieli..

navettapiika

  • Vieras
Vs: valion olisi pitänyt olla se viimeinen
]
Jeesustellaanko tästäkin?? Kuinkahan kauan tuokin on pakastevarastossa ollut?? Tuskin ihan tuoreena saapuu ruokapöytään..

  Aikoinaan Järlepan kalkkunafarmi Virossa myi vuosia oman linnunpitämisen jälkeen USA:n armeijan varmuusvarastoista 30 vuotta vanhoja syväjäägtyettyja kanankoipia, pitihän jenkkienkin välillä hommata tuoreempaa tilalle..
  Muuten, onko tuo ketta- sana tunnettu noinkin pohjoisessa, olen luullut että se on vain tän paikan murretta, se on ihan ymmärrettävä sana toisin kuin tuo ketä-kieli..
[/quote]
Ketta=karsina, käytetään toki täälläkin. Tai minä käytän ja sieltä, mistä olen kotosin on aina käytetty. Täkäläisistä en tiedä..tuo murre ei kyllä minun takkin tartu.

Olen kuullut kyllä siitä Suomen armeijan näkkileivästä, mitä oli tehty 1942 ja se syötiin loppuun 1979...että säilyyhän se kuivassa.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: valion olisi pitänyt olla se viimeinen
]
Jeesustellaanko tästäkin?? Kuinkahan kauan tuokin on pakastevarastossa ollut?? Tuskin ihan tuoreena saapuu ruokapöytään..

  Aikoinaan Järlepan kalkkunafarmi Virossa myi vuosia oman linnunpitämisen jälkeen USA:n armeijan varmuusvarastoista 30 vuotta vanhoja syväjäägtyettyja kanankoipia, pitihän jenkkienkin välillä hommata tuoreempaa tilalle..
  Muuten, onko tuo ketta- sana tunnettu noinkin pohjoisessa, olen luullut että se on vain tän paikan murretta, se on ihan ymmärrettävä sana toisin kuin tuo ketä-kieli..
Ketta=karsina, käytetään toki täälläkin. Tai minä käytän ja sieltä, mistä olen kotosin on aina käytetty. Täkäläisistä en tiedä..tuo murre ei kyllä minun takkin tartu.

Olen kuullut kyllä siitä Suomen armeijan näkkileivästä, mitä oli tehty 1942 ja se syötiin loppuun 1979...että säilyyhän se kuivassa.
[/quote]

Tuota mää en kyllä ihan heti usko. Oli sen verran pulaa tavarasta. Ainut mitä tiedän varmasti , niin vuonna -72 tuhottiin vuoden 45 tnt:tä. Hyvin oli säilynyt.Ei ollut homeessa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: valion olisi pitänyt olla se viimeinen
]
Jeesustellaanko tästäkin?? Kuinkahan kauan tuokin on pakastevarastossa ollut?? Tuskin ihan tuoreena saapuu ruokapöytään..

  Aikoinaan Järlepan kalkkunafarmi Virossa myi vuosia oman linnunpitämisen jälkeen USA:n armeijan varmuusvarastoista 30 vuotta vanhoja syväjäägtyettyja kanankoipia, pitihän jenkkienkin välillä hommata tuoreempaa tilalle..
  Muuten, onko tuo ketta- sana tunnettu noinkin pohjoisessa, olen luullut että se on vain tän paikan murretta, se on ihan ymmärrettävä sana toisin kuin tuo ketä-kieli..
Ketta=karsina, käytetään toki täälläkin. Tai minä käytän ja sieltä, mistä olen kotosin on aina käytetty. Täkäläisistä en tiedä..tuo murre ei kyllä minun takkin tartu.

Olen kuullut kyllä siitä Suomen armeijan näkkileivästä, mitä oli tehty 1942 ja se syötiin loppuun 1979...että säilyyhän se kuivassa.

Tuota mää en kyllä ihan heti usko. Oli sen verran pulaa tavarasta. Ainut mitä tiedän varmasti , niin vuonna -72 tuhottiin vuoden 45 tnt:tä. Hyvin oli säilynyt.Ei ollut homeessa.
[/quote]

  Isä kertoi kun oli sota-aikana pohjoisessa saksalaisten muonissa(sininen prikaati), että sakujen tiiliskivileivissä oli vuosiluku ollut vuoassa paistettuna leivän pohjaan, oli ollut jo ennen 1 maailmansotaa paistettuja..
  Sakuilla oli kyllä parempi tuokahuolto siellä, päiväannoskonjakit ja tupakat sekä sokeria niin että oli lähettänyt sitä kotiinkin.
  Jostain luin nyt myöhemmin että olisivat tuoneet keski-eurooppalaisia naisiakin näitten viihdykkeeksi, ukko ei niistä maininnut mitään, ja oli kuollut jo silloin kun moisen jutun luin, tosin kertoja mainitsi että nämä suomalaiset , etupäässä maalaispojat eivät oikein osanneet käyttää etua hyväkseen..