Keskusteluaiheet > Metsätalous

Puun hinnat hankinta/pystykaupalla

<< < (2/37) > >>

josef:
Mikäs on toimiva ajoura väli. Maataloustraktori haeskelee parhaat ajoväylät maaston mukaan. Moto tulee toiseen harvennukseen kelpaako nämä väylät, tuskin. Tästä pitäisi löytää heti oikea ajouraverkosto ja oikealla tiheydellä. Mikähän se on? 20m ja haamu-ura maatalous kalustolle keskelle, vai mitenkä?

Hervast:
Itse ainakin tavoittelisin hakkuu-uria n. 20 m välein. Sitten jos on tarvetta tiheämpiin uriin, niin yleensä pistoilla tai haamu-uralla pärjää tai jättää keskelle sakeammaksi otettavaksi koneella myöhemmin. Omasta mielestäni kunnon harvennuskoneessa on alustakoneessa oltava järeyttä jotta itse hakkuu käy jouhevasti 11m nosturilla suoraan ajouralta käsin eikä tarvi muualla metsässä ajella.

epäonnensoturi:
Nuita ensiharvennuksi kun itse hakkailen, puu on kevyempää joten jaksaa vähän kantaakkin. Eli 20 metrin ajouravälillä olen tehnyt niitä samoja uria on hyvä käyttää koko kiertoajan.

JD6630:
Pystykauppaa vaan.

Tietty jos ei keksi mitään järkevää tai tuottavaa tekemistä niin voi mennä metsäänkin.

T170:

--- Lainaus käyttäjältä: FMJ - 20.08.16 - klo:10:32 ---Ainakin pari muuttujaa vaikuttaa:

- hankintatukin mitat vs. pystymitat, onko pystykaupassa mukana lyhyempiä mittoja.

--- Lainaus päättyy ---

Ja käytetäänkö niitä lyhyempiä mittoja?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta