Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lypsykoneet  (Luettu 9131 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: lypsykoneet
http://www.ilmoitusopas.fi/  Itte tykännyt tuosta sivustosta. Sinne hakusana ja se etsii monilta sivustoilta ja näyttää aina uusien ilmoitusten määrän. Myllyn löysin tuolla tori.fi:stä ja uteliaisuuttani seurannut montaa muutakin erikoisempaa kampesta, joita ei kuitenkaan malta ostaa :(

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: lypsykoneet
sac ihan käypänen ja juurikaan mitään tiivisteiden vaihtoa ei huoltamisessa ole
Tyhjiöpumppu ja varsinkin sen rasvari on ihan hanurista.

Huoltoa ei käytännössä ole edes saatavilla mutta se ei juurikaan haittaa kun niin yksinkertainen kone että melkein kuka vaan osaa sen korjailla.

Unico 1  muuten varsin kestävä mutta latauksen johdot ei kestä ja myyvät niitä ryöstö hinnalla.
Uniflov 2 ihan kelpo lypsin ja solutteluista ei pahemmin ole ongelmia  kuten devallilla.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: lypsykoneet
sac ihan käypänen ja juurikaan mitään tiivisteiden vaihtoa ei huoltamisessa ole
Tyhjiöpumppu ja varsinkin sen rasvari on ihan hanurista.

Huoltoa ei käytännössä ole edes saatavilla mutta se ei juurikaan haittaa kun niin yksinkertainen kone että melkein kuka vaan osaa sen korjailla.

Unico 1  muuten varsin kestävä mutta latauksen johdot ei kestä ja myyvät niitä ryöstö hinnalla.
Uniflov 2 ihan kelpo lypsin ja solutteluista ei pahemmin ole ongelmia  kuten devallilla.

Tuo tyhjiöpumpun voitelusysteemi on kyllä ihan perseestä... Välillä kuppi on tyhjänä ja toisinaan toimii ihan hyvin pitkäänkin. Paineilmalla putsasin letkut ja muut paikat kun ajattelin että vika voisi olla lika putkessa tms. Jostain syystä öljy ei vaan tule purkista siihen kuppiin. Onkohan tähän olemassa jokin parempi systeemi huoltomiehillä. Kohta neljä vuotta pumppu pyörinyt eikä ainakaan vielä ilmaantunut mitään vikaa?

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: lypsykoneet
sac ihan käypänen ja juurikaan mitään tiivisteiden vaihtoa ei huoltamisessa ole
Tyhjiöpumppu ja varsinkin sen rasvari on ihan hanurista.

Huoltoa ei käytännössä ole edes saatavilla mutta se ei juurikaan haittaa kun niin yksinkertainen kone että melkein kuka vaan osaa sen korjailla.

Unico 1  muuten varsin kestävä mutta latauksen johdot ei kestä ja myyvät niitä ryöstö hinnalla.
Uniflov 2 ihan kelpo lypsin ja solutteluista ei pahemmin ole ongelmia  kuten devallilla.

Tuo tyhjiöpumpun voitelusysteemi on kyllä ihan perseestä... Välillä kuppi on tyhjänä ja toisinaan toimii ihan hyvin pitkäänkin. Paineilmalla putsasin letkut ja muut paikat kun ajattelin että vika voisi olla lika putkessa tms. Jostain syystä öljy ei vaan tule purkista siihen kuppiin. Onkohan tähän olemassa jokin parempi systeemi huoltomiehillä. Kohta neljä vuotta pumppu pyörinyt eikä ainakaan vielä ilmaantunut mitään vikaa?
jostain devallin koneesta se pitäis ottaa  pp:lä ei oo kun samoja paskoja kun alkuperäinen. niin pehmeetä muoviakin että välillä kesähelteillä tippuu koko pullo lattialle. 
Sitä öljyn menekkiä saa lisättyä kun laittaa niitä kapillariputkia lisää. jos tuplaputkilla menee liikaa voi varovasti niitä litistää pienemmälle.

Viimeksi muokattu: 22.08.16 - klo:20:33 kirjoittanut Tuumaaja

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: lypsykoneet
Yks PP:n huoltomies, meinas että pakoputkesta löytyy syy miksi öljy ei vähene tai vähenee ihan helkkarin nopeaan. Mulle ei vaan selvinnyt sitä miksi näin on :) Ittellä nykyään kaksi paria kapillaari putkia. Kuitenkin se kuluu ihan miten sattuu. Paikallisen huoltomiehen mukaan kippo pitäis tyhjetä viikossa ja mä luulen, että mulla taitaa kestää lähemmäs kuukauden. Mutta ei se lavalin pumppukaan öljyllä pyöri vaan sähköllä. Aika pieni kulutuksinen sekin oli öljyn suhteen ja kuitenkin pyöri meilläkin reilun 20v ja edellisessä paikassa sitä ennen, ilman ongelmia ja tehon laskuja. Nykyinen Sacco laakeroitiin viime vuonna ja mulla pyöri reilun vuoden ja jonkun 7 vuotta kait ed.paikassa.


Muok ... noita kippoja ja kansia olen tilaillut uusia mutta niiden vaihdolla ei tosiaankaan mitään muutosta tapahdu. Siis joskus öljy "tulvii" ja välillä kuluu hitaasti :(

Viimeksi muokattu: 22.08.16 - klo:20:43 kirjoittanut lypsyukko

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: lypsykoneet
Yks PP:n huoltomies, meinas että pakoputkesta löytyy syy miksi öljy ei vähene tai vähenee ihan helkkarin nopeaan. Mulle ei vaan selvinnyt sitä miksi näin on :) Ittellä nykyään kaksi paria kapillaari putkia. Kuitenkin se kuluu ihan miten sattuu. Paikallisen huoltomiehen mukaan kippo pitäis tyhjetä viikossa ja mä luulen, että mulla taitaa kestää lähemmäs kuukauden. Mutta ei se lavalin pumppukaan öljyllä pyöri vaan sähköllä. Aika pieni kulutuksinen sekin oli öljyn suhteen ja kuitenkin pyöri meilläkin reilun 20v ja edellisessä paikassa sitä ennen, ilman ongelmia ja tehon laskuja. Nykyinen Sacco laakeroitiin viime vuonna ja mulla pyöri reilun vuoden ja jonkun 7 vuotta kait ed.paikassa.


Muok ... noita kippoja ja kansia olen tilaillut uusia mutta niiden vaihdolla ei tosiaankaan mitään muutosta tapahdu. Siis joskus öljy "tulvii" ja välillä kuluu hitaasti :(

jos viikossa menee pullo tyhjäksi niin kurantaa kyllä joka saumasta ja pakoputken päästäkin melkoinen sumu.

Alffan kompura pelas kyllä yli 20v avaamattomana tuolla on todella hyvä jos 5v pääsee ilman remontteja.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: lypsykoneet
Eikähän sen öljyn pitäis joku pari viikkoa kestää... Ainakin näin huoltomies tuumas. Tai riippuu kyllä hyvin paljon siitä kuinka kauan lypsykone on päällä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: lypsykoneet
Eikähän sen öljyn pitäis joku pari viikkoa kestää... Ainakin näin huoltomies tuumas. Tai riippuu kyllä hyvin paljon siitä kuinka kauan lypsykone on päällä.

Aivan. No mun lähin huoltomies kait luulee, että se käy pelkällä öljyllä. Mutta on siihen sähkötkin varuuksi vedetty :) Yks lomittajakin oli tuon viikko ja kannu tyylin kannattaja ... kaatoi päivittäin ihan ylimäärin sinne kippoon. Eli meni yläkautta sitten vapaasti. Lavalin kippo oli ehkä kolmasosa tuosta ja sekin kesti mulla viikkoja. Lypsy joku 1,5-2 h päivässä ja pesut päälle ... Niissä putkissa kiertää sellainen öljyinen "sumu" putkien pinnalla ei ne mitenkään täynnä ole , mutta ei luulisi tarvitsevankaan. Pumpun pesä ja lamellit oli viime kesänä "kaukaisemman" huoltomiehen mukaan kuin uudet, mutta laakerit piti silti vaihtaa. Tosin pumppu on seisonut "öljyttynä" varmaan 10v ennen kuin se tuli mulle.