Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maitomaakunnat  (Luettu 10950 kertaa)

carhu

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Joku tässä kriisissä ei täsmää.

Voiskos joku maitomasa kertoa oikeasti, mistä tässä kriisissä on kyse?

En kuulu joukkoon maitomasa, mutta eikös sinulle ole vieläkään kirkastunnu ,notta mistä tuossa kriisissä on kyse. Liian vaikeita mopotimiehille,lisää hanaa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maitomaakunnat
Eikun aatelin vaan kun viljukiljumiehet nillittää koko ajan huonoa kannatavuutta ja sitten vielä veroja maksaa. Joku eoi yhtälössä täsmää?
Missäs mä olen noin kirjoittanut? Mähän olen kirjoittanut että maataloudessa ei ole mitään kriisiä niillä jotka homman osaa eivätkä leiju pilvissä lisätukien toivossa...

Eli markkinoille sopii vielä lisää viljaa että saadaan viljapuolellakin markkinatalous toimimaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

carhu

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Eikun aatelin vaan kun viljukiljumiehet nillittää koko ajan huonoa kannatavuutta ja sitten vielä veroja maksaa. Joku eoi yhtälössä täsmää?
Missäs mä olen noin kirjoittanut? Mähän olen kirjoittanut että maataloudessa ei ole mitään kriisiä niillä jotka homman osaa eivätkä leiju pilvissä lisätukien toivossa...

No onkos joku tuossa sanonut ,että sinä tällä kertaa olisit se joka nillittää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Eikun aatelin vaan kun viljukiljumiehet nillittää koko ajan huonoa kannatavuutta ja sitten vielä veroja maksaa. Joku eoi yhtälössä täsmää?
Missäs mä olen noin kirjoittanut? Mähän olen kirjoittanut että maataloudessa ei ole mitään kriisiä niillä jotka homman osaa eivätkä leiju pilvissä lisätukien toivossa...

Eli markkinoille sopii vielä lisää viljaa että saadaan viljapuolellakin markkinatalous toimimaan.
Hienoa..alkaa tämä lehmien perseitten kattelu kyllästyttää..

Naturalis

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Eli markkinoille sopii vielä lisää viljaa että saadaan viljapuolellakin markkinatalous toimimaan.
Siitä vaan kukaan ei estä... Kasvipuoli on ollut markkinataloudessa jo 1.1.1995 alkaen...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Eli markkinoille sopii vielä lisää viljaa että saadaan viljapuolellakin markkinatalous toimimaan.
Siitä vaan kukaan ei estä... Kasvipuoli on ollut markkinataloudessa jo 1.1.1995 alkaen...
Saahan maitoakin tuottaa jokainen, joka haluaa ja kykenee..siitä vain, joko meijerille tai synnärille..

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maitomaakunnat
Eli markkinoille sopii vielä lisää viljaa että saadaan viljapuolellakin markkinatalous toimimaan.
Siitä vaan kukaan ei estä... Kasvipuoli on ollut markkinataloudessa jo 1.1.1995 alkaen...

Hehhehheheeehoohohoohoohahhahhahhaaahuhuuhuuuhuuuhehheheee! vai että markkinataloudessa! huhuhuu hahhahhaahehhehheehuhuuhuuuhoohohooohhooo pistetääs vähän läpäriä hehhehhehhhuhuuhuuuhahahhahahhhehhehhehoohohhooo suojavyöhykkeeellä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8452
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

Pyörii.

Mutta miksi parasta tulosta tekevä tuotantosuunta kinuaa lisää tukia itselleen. En minä ainakaan ole kinuamassa, kun lainatkin ovat sata vuotta pitkiä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

Pyörii.

Mutta miksi parasta tulosta tekevä tuotantosuunta kinuaa lisää tukia itselleen. En minä ainakaan ole kinuamassa, kun lainatkin ovat sata vuotta pitkiä.
Mistä tuollasta lainaa saa?? Koskaan tuollasesta kuullukkaan..mutta viljamiehillä taitaa olla omat lainaehdot..

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8452
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

Pyörii.

Mutta miksi parasta tulosta tekevä tuotantosuunta kinuaa lisää tukia itselleen. En minä ainakaan ole kinuamassa, kun lainatkin ovat sata vuotta pitkiä.
Mistä tuollasta lainaa saa?? Koskaan tuollasesta kuullukkaan..mutta viljamiehillä taitaa olla omat lainaehdot..

Älkää aina kiertäkö tätä kysymystä?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
ainoa mitä kattelen että kuka nuo artikkelit tekee.... onko siinä mukana jotain muutakin?   asennetta tai tarkoitushakua ehkä???
                  journalisteilla on tapana hieman oikoa ja vääristellä asioita,   en kyllä teidä aina kenen hyväksi/tarpeeseen.

Ensin heitetään yleistä huttua, mikä pätee kaikessa tuotannossa kun kiinteitä kustannuksia saadaan yksikköä kohti pienennettyä.
"peltopinta-alaltaan suuret tilat tekevät keskimäärin parempaa tulosta kuin pienet."

Ja lopuksi otetaan myös metsätalouden tulos näyttämään maatilojentilojen tuloksen suuruutta. Kas kun ei oteta myös puolison ulkopuolisesta työstä saatua palkkaakin mukaan maatalouden tulokseksi.
"Turun Sanomat kertoo myös, että maatilayrityksen keskimääräinen tulos oli Tilastokeskuksen maa- ja metsätalousyritysten taloustilaston mukaan hieman alle 19 000 euroa. Keski-Pohjanmaalla keskimääräinen tilakohtainen tulos oli yli 36 000 euroa."

Juoru on yhtä pätevä "uutinen" kuin tuo Turun Sanomien artikeli.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

No kuinkas muuten. Kun jokin asia perustuu ihmisten ahneuteen, saadaan se nopeammin ajettua läpi. Eli tässä tapauksessa maataloutemme omavaraisuuden alasajaminen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Maitomaakunnat
Ymärrätkö sinä että tuloksesta maksetaan lainojen lyhennykset ja verot?
Onhan noita veroja tullut maksettua...
Aijaa . Alvi palautuksetko maksat . Hahhahah .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maitomaakunnat
Tukien varassa pyörii koko maatalous, niin Suomessa, kuin EU,ssa.

Pyörii.

Mutta miksi parasta tulosta tekevä tuotantosuunta kinuaa lisää tukia itselleen. En minä ainakaan ole kinuamassa, kun lainatkin ovat sata vuotta pitkiä.
Mistä tuollasta lainaa saa?? Koskaan tuollasesta kuullukkaan..mutta viljamiehillä taitaa olla omat lainaehdot..

Älkää aina kiertäkö tätä kysymystä?
Meillä on kyllä lainojen takaisinmaksu aika 15 vuotta ja se koskee koko tilan ostoon käytettyjä lainoja..ei todellakaan sataa vuotta. Niin, että ihan aiheesta tahtoisin kuulla, mistä tuollaisia lainoja saa?? Ei ole ainakaan minun kohdalle vielä osunut. Mutta pakkohan sinun on tietää, kerran väität sellaisi olevan.