Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?  (Luettu 4487 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Perä pui papua avopeuralla ja joku kampi sanoo naks. Kone kotio ja kolvilla liimaa kampeen. Taas puidaan papua. Kustannus konerikosta olematon.

Naapuri pui papua ilmajousiavaruushytiilisellä 300000€ peuralla. IC-tohtori ottaa jännitepiikin langattoman huoltoseurannan kaatumisen takia ja sammuu. Ensin tulee salkkunörtti päiväksi, sitten lavettiauto joka vie peuran lähimpän sopimushuoltoon ku läppärillä ei paikallistettu vikaa. Korjaamolla löytyy vika joka vaatii ohjaamon irrotuksen että päästään käsiksi alimpaa älylaatikkoon. Sen jälkeen odotellaan viikko uutta boksia. Tässä ajassa papu on jo itäny pellolle ja muut puinnit myöhästynyt yli viikolla...

Tai jotain...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Pavut puidaan viimeiseksi...
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Perä pui papua avopeuralla ja joku kampi sanoo naks. Kone kotio ja kolvilla liimaa kampeen. Taas puidaan papua. Kustannus konerikosta olematon.

Naapuri pui papua ilmajousiavaruushytiilisellä 300000€ peuralla. IC-tohtori ottaa jännitepiikin langattoman huoltoseurannan kaatumisen takia ja sammuu. Ensin tulee salkkunörtti päiväksi, sitten lavettiauto joka vie peuran lähimpän sopimushuoltoon ku läppärillä ei paikallistettu vikaa. Korjaamolla löytyy vika joka vaatii ohjaamon irrotuksen että päästään käsiksi alimpaa älylaatikkoon. Sen jälkeen odotellaan viikko uutta boksia. Tässä ajassa papu on jo itäny pellolle ja muut puinnit myöhästynyt yli viikolla...

Tai jotain...

Laakerin kirkuminen loppuu kun lyö lekalla kiinnityspellin suoraan 😅😅

35 vuotias avopeura nostaa hymyn huulille jo siitä kun se lähtee käymään 😅😅 Koko kone maksaa vähemmän, kun nykykoneen ilmastoinnin vuosihuolto
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Paljonko viljatilan liikevaihto ja tulos on pudonnut vuosien 2013 ja 2015 välillä?

Tulos on ehkä pudonnut neljäsosaan
Mikä tuon on aiheuttanu?

Jaa'a. Mikähän olisi. Viime vuonna 50 ha viljatilan tulos oli keskimäärin se 2000€, ja pari vuotta aiemmin lähes 10 000.

Mulla tulee tietysti tuplaten tulosta/ha 😅😅😅Jos siis olisi aikaa myydä ja lastata niitä viljavuoria pilkkahinnalla

40 €/ha. Vuokraamalla pois 10-kertaistaisi tuloksen.  :-X

Ziisus kraist... sikaukot tekevät 10 vuotisia sopimuksia 700€/ha

Eli sä käytännössä maksat  620€/ha vuodessa että saat viljellä?    :D  :D  :D

En mä maksa kuin noin 400€/ha, kun mulla on hehtaarikohtainen tulos niin paljon keskimääräistä parempi 😅😅😅

Mut olenhan aina sanonutkin, että teen maatalousalan töitä vain rakkaudesta alaan. Tällä asenteella ei tarvitse käydä traktorimarsseilla, äänestää kepua, kuulua ämteekoohon tai kulkea revenneissä haalareissa sivukujilla 😅😅

  Just näin. Sulla hieno asenne. Moni viljelijä eläisi ja voisi hyvin, jos noudattaisivat tuota asennetta.

Ja ei kuulu Mjuurmansk opiston kaveri kerhoon!

Ihminen on onnellinen kun ei anna minkään ismin sekoittaa päätään.

Varsinkaan SEPETEUSNISMIN!

Wiki ei löytänyt tommosta. Onko sulla joku uusi sairaus?

 Ominaisuudet eivät ole sairauksia.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Paljonko viljatilan liikevaihto ja tulos on pudonnut vuosien 2013 ja 2015 välillä?

Tulos on ehkä pudonnut neljäsosaan
Ai.

Mä kun olen kuullut luotettavina pitämistäni lähteistä että ero on ollut +-10 %. Kai ne valehteli.
Tietenkin viime kesän ja toissakesän erot on tosi paikallisia. Siis kun ottaa huomioon vuoden 2015 sateet.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8352
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Satanismi, reumatismi...



Viljan hinta pyörii maailmanmarkkinoiden ehdoilla.

Muutkin voisivat näin toimia.


Itsesääliin vajoaminen ei auta ketään. Pikkuisen sivistystä maitotiloille, niin ehkä joskus valo paistaa sinnekin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Paljonko viljatilan liikevaihto ja tulos on pudonnut vuosien 2013 ja 2015 välillä?

Tulos on ehkä pudonnut neljäsosaan
Ai.

Mä kun olen kuullut luotettavina pitämistäni lähteistä että ero on ollut +-10 %. Kai ne valehteli.
Tietenkin viime kesän ja toissakesän erot on tosi paikallisia. Siis kun ottaa huomioon vuoden 2015 sateet.

Ymmärtänet, että hintavaihtelu vaikuttaa aina enemmän korkeammissa satotasoissa. Sekä panostus, että tulopuolella.

Ilmaista paskaa peltoon ja 3 tonnin satotaso... siinä paljon vaikuta kun tuki on 3 kertaa suurempi kuin sadon arvo 😅😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Paljonko viljatilan liikevaihto ja tulos on pudonnut vuosien 2013 ja 2015 välillä?

Tulos on ehkä pudonnut neljäsosaan
Ai.

Mä kun olen kuullut luotettavina pitämistäni lähteistä että ero on ollut +-10 %. Kai ne valehteli.
Tietenkin viime kesän ja toissakesän erot on tosi paikallisia. Siis kun ottaa huomioon vuoden 2015 sateet.

Ymmärtänet, että hintavaihtelu vaikuttaa aina enemmän korkeammissa satotasoissa. Sekä panostus, että tulopuolella.

Ilmaista paskaa peltoon ja 3 tonnin satotaso... siinä paljon vaikuta kun tuki on 3 kertaa suurempi kuin sadon arvo 😅😅😅
En oo kovin tarkkaan viljan hintoja seurannut, mutta eiks 2014 ja 2015 ollu hinnatkin samassa tasossa.
2013 saatto olla hieman parempi.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
Paljonko viljatilan liikevaihto ja tulos on pudonnut vuosien 2013 ja 2015 välillä?

Tulos on ehkä pudonnut neljäsosaan
Ai.

Mä kun olen kuullut luotettavina pitämistäni lähteistä että ero on ollut +-10 %. Kai ne valehteli.
Tietenkin viime kesän ja toissakesän erot on tosi paikallisia. Siis kun ottaa huomioon vuoden 2015 sateet.

Ymmärtänet, että hintavaihtelu vaikuttaa aina enemmän korkeammissa satotasoissa. Sekä panostus, että tulopuolella.

Ilmaista paskaa peltoon ja 3 tonnin satotaso... siinä paljon vaikuta kun tuki on 3 kertaa suurempi kuin sadon arvo 😅😅😅
No pitäiskö sitte miettiä pitäiskö viljellä siten että on taloudellisesti kannattavaa,eikä kuten aina on tehty.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19956
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mutta missä luuraa viljatilojen kriisi?
No pitäiskö sitte miettiä pitäiskö viljellä siten että on taloudellisesti kannattavaa,eikä kuten aina on tehty.

Eikös tuo riipu siitä, miten löysästi veronmaksajilla on rahaa ylläpitää agrobuziness-liiketoimintaa.
En ihan helpolla usko, että kukaan suurempi viljelijä noin vaan luopuisi pinta-alatuista valinnan
vapautta rajoittavana, kyllä pinta-alatuet ainakin helpottavat kesannointien ja maan latautumisen
päälle katselua, luomussa ja muussakin viljelyssä.

-SS-