Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe n valtra  (Luettu 9026 kertaa)

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
n valtra
Etukuormaajan sähköohjaus takeltelee.Quikka.Valtran tikku.Kauhan kääntö välillä helteillä häviää.Korjaantuu räpsyttelemällä heilahduksenvaimentimen katkaisinta.Nyt hävisi kauhan irroitus- kiinitys. Missä vika?

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: n valtra
Eikö tuo ole ominaisuus eikä vika. Virrat pois, virrat päälle. Toimii.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: n valtra
Mikä Valtra kyseessä? Työntääkö se paineen silloin pikaliittimille (selecto3) kun kauhan kääntö häviää?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: n valtra
just sitä kans että olisko lisähydr ohjaukses vikaavikaa, juurikin jos kääntö ja lukitus temppuulee..

vaijeriversios tietääs jo sanua jotta kolomiopalan kohoras poikki vaikka päältä ehejä mutta olisko napis tai läpiviennis yms.. ja jos turpeen kans tekemisis niin jos seki on sillä valorasialla kytkentä ni otappa auki, just la ehtoolla kävin yhyren johorot korjaamas kunei pelannu, turvetta täynnä ja syöttöjohto poikki, yhyristi märiäs turpees mitates kaikkihi napoohi :D
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: n valtra
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: n valtra
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: n valtra
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: n valtra
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Hmm. Oliko se niin, että tanskalaiset oli Danfossia? Tuttu on töissä kuorma-autopuolella ja joskus valittelin, että traktoreissa ei kestä Danfossin vermeet. Se ihmetteli sitä, koska raskaskonepuolella ne ovat olleet hyvin luotettavia vermeitä. Syynä ilmeisesti se, että 24v kestää, mutta 12v ei. Mikäs tämä saksalaisten venttiili sitten on? Rexroth? Kyllähän toi etukuormaajan vikaantuminen harmittaa jo etukäteen. Huoltomies siihen antoi jo jotain tuntiarvioita, mutta toisaalta on kyllä erittäin tarkka ja mukava tikku käyttää.

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: n valtra
Käännössä todennäköisesti liittimissä vikaa.Renaa ilmojen mukaan.Kauhan irroitus venttiilistä näkyy puuttuva venttiilin päästä sininen
"pullonkorkki"venttiilin päästä.Aiheuttaisko tuo sen venttiilin pimenemisen?

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: n valtra
Voi hyvinkin vaikuttaa toimintaan jos magneettiventtiilin kelan "hattu" puuttuu.

Kylmis, joo Tanskalaiset on danfossia. Nelos-sarjan valtuissa on Bucherin lohkot edessä ja takana.

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: n valtra
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Hmm. Oliko se niin, että tanskalaiset oli Danfossia? Tuttu on töissä kuorma-autopuolella ja joskus valittelin, että traktoreissa ei kestä Danfossin vermeet. Se ihmetteli sitä, koska raskaskonepuolella ne ovat olleet hyvin luotettavia vermeitä. Syynä ilmeisesti se, että 24v kestää, mutta 12v ei. Mikäs tämä saksalaisten venttiili sitten on? Rexroth? Kyllähän toi etukuormaajan vikaantuminen harmittaa jo etukäteen. Huoltomies siihen antoi jo jotain tuntiarvioita, mutta toisaalta on kyllä erittäin tarkka ja mukava tikku käyttää.

Ei,  kun johtosarjat on kuraa,  niin kelat palaa huonon virransyötön takia.

sänki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: n valtra
Sanoit ,että Valtran tikku . Eikai vain olisi juurikin se ,joka siinä örveltää.Danfossin tekemä.

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: n valtra
Vanhemmissa, kuten omassa on Sauer Danfoss, uudemmissa on Elobaun tekemä tikku. Sauer Danfoss tikuissa on varsi näkyvästi metallia, uudemmissa Elobaun tikuissa muovia päältä koko hoito. Valtran tiskiltä ei saakaan muuta kuin Elobauta. Voi korvata koko tikun esim. Egrolla, mutta vaatii aika lailla sovitusta. Tarviketta ei liene saatavissa?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: n valtra
Saa noita pätkiviä tai pimenneitä Danfossin tikkujakin usein ehjättyä mutta mitään takuuta ei onnistumiselle ole. Siellä voi hapettua liikekontaktien liukupinnat tai sitten yhdessä oli keskiasennon mikrokytkin vaeltanut kinnikkeessään pois säädöstä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: n valtra
Mulla teki joskus ännässä sellaista, että vaihteli kauhan käännön ja 3. toiminnan välillä. Eli lumiauran kääntö aktivoitui itsestään ja usein. (ikäänkuin nappi pohjassa vaikka ei ollutkaan). Kun piti kääntää kauhaa,  kääntyikin aura... vikana oli rele siitä oikeanpuoleisesta sähkökaapista.

Viimeksi muokattu: 18.07.16 - klo:10:26 kirjoittanut maamees