Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Opas naudanlihantuotantoon  (Luettu 1867 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Opas naudanlihantuotantoon
Ostin tuon oppaan, Atrialta, suunnitemallinen naudanlihantuotanto.

Siinä on paljon asiaa, minulle ainakin hyvä ostos, no aloittelijahan minä olen muutenkin täällä ...
Suosittelen muillekkin.

cow

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 201
Vs: Opas naudanlihantuotantoon
Mä oon lukenut tuon kirjan. On hyvä!

Piitu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Opas naudanlihantuotantoon
Hyvä eepos juu, mitä olen tavaillut. Olen vain kuullut että ei tuo A-tuottajien ihannoima vinokuivike parsi pysy puhtaana jos siellä ei kolan kanssa heilu useamman kerran viikossa. :o Nyt on parilta tilalta käyttökokemukset kuullu ja aika hurja jos pitää teurasikäisten sekaan työntyä kolan kanssa putsaamaan. Onko tällaista tullut vastaan???? ???
Hunajaa joko on, tai ei ole...

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Opas naudanlihantuotantoon
Hyvä eepos juu, mitä olen tavaillut. Olen vain kuullut että ei tuo A-tuottajien ihannoima vinokuivike parsi pysy puhtaana jos siellä ei kolan kanssa heilu useamman kerran viikossa. :o Nyt on parilta tilalta käyttökokemukset kuullu ja aika hurja jos pitää teurasikäisten sekaan työntyä kolan kanssa putsaamaan. Onko tällaista tullut vastaan???? ???

ON

Piitu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Opas naudanlihantuotantoon
Molemmat navetat on vanhasta uutta versioioita eli makuualuetta ja ritiläosaa ei ole erotettu esim aidalla portilla jolloin eläimet saisi toiselle puolen siivoilun ajaksi :-\. Näin on kyllä totella arveluttavaa että pitää eläinten sekaan mennä putsaus hommaa mennä tekemään ja on pakko muuten sonnit on ruokottomassa kunnossa. Onko löytynyt ratkaisuita tähän ongelmaan?
Hunajaa joko on, tai ei ole...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vinopohja ei näpertelijöille sopiva
Hyvä eepos juu, mitä olen tavaillut. Olen vain kuullut että ei tuo A-tuottajien ihannoima vinokuivike parsi pysy puhtaana jos siellä ei kolan kanssa heilu useamman kerran viikossa. :o Nyt on parilta tilalta käyttökokemukset kuullu ja aika hurja jos pitää teurasikäisten sekaan työntyä kolan kanssa putsaamaan. Onko tällaista tullut vastaan???? ???


Kyllä pysyy puhtaana jos:

-elikoita riittävästi/m2
-kuivikkeita riittävästi m3 /m2
-kynnys lantakäytävään riittävä 32cm
-kuivikeosan kallistus riittävä 7%
-pakkasta alle -20
-elikot menee Atrialle
-maidot Valiolle
-muutaman sontakikkareen ei anna itteensä haitata  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)