Siis liittymissopimuksen vastaisesti raivatullekko
Neuvotelkaa EU-n kanssa oma rahanne, eikä kättä toisten taskuun.
Näytä mulle artikla missä määrätään Suomen enimmäis pelto-ala? koot kot kot koot kot kooot
Muistelen kyllä jostain lukeneeni ettei tuet saisi olla tuotantoa lisääviä..
Luulisi Brysselissä herättävän ihmetystä kun epäsuotuisen vuoristotuen alueella peltoala lisääntyy,, vaikka onkin kukkamultamaata..
Sellaista juorua kuulin, että tämä tukien viivästyminen johtuukin juuri siitä tuotannon lisääntymisestä. Maksutili on jäädytetty. Nyt viivytellään, kun tukiahan ei tarvitse maksaa ollenkaan jos maksu myöhästyy, olikohan se heinäkuun puoliväliin

Epäviralliset uutistoimistot kertovat,notta viljelijöille on tulossa tuplajättipotti. Mavissa ollaan masentuneita siittä se takertelu johtuu
. Se on tuo kateus
.
Ei tuota "kateus-korttia" voi sentään ihan joka paikassa käyttää
Tässäkin tilanteessa se menee pieleen, eikä ole valttia ollenkaan
Kateus on uusiutuva luonnonvara sitä kateuskorttia voi käyttää yhtä usein kun maitoviljelijääkin kadehditaan.
Neuvoja neuvoo osaako myös. 
Enemmän täällä on kateutta kasvinviljelytilojen viikon työvuodesta ja hömppäheinistä kuin mistään muusta
Ehken niin ,mutta ei pidä yleistää,notta kaikki olis siitäkään. 
Kirjoita nyt sitten vaikka 3 syytä miksi esim. Eemeli KADEHTISI C-alueen maidontuottajaa?
Itse myönnän, että kadehdin sellaista työaikaa, joka jättää keskipäivän vapaaksi. Silloin voi valoisassa tehdä kaikki muut duunit. Nykyään päiväaika menee hukkaan, ja kivoja duuneja pitää tehdä aamuyöstä tai iltamyöhään 
Eikös,jos tämä maidontuotanto on niin huippuhommaa,niin silloin mm.MaasTullin jatkaja-palsta olisi täynnä uusia maitoyrittäjiä.Nyt on kyllä täynnä kasvinviljelytiloja eikä juuri mitään muuta.Lienee suuri konkurssiaalto tulossa kunhan kaikki nykyiset ja tuleva kasvitilat keikkaa vai eikö olekkaan niin huonosti kannattavaa sitovaa.
Niinpä.. Ollaan samaa mieltä. Oikeasti hyvin harva (=itse en tunne ketään) KADEHTII maidontuottajan ammattia ja tulovirtaa. Kuitenkin tällä palstalla kaikki krittiikki JA keskustelu aiheesta laitetaan KATEUDEN piikkiin.
Tuo uusien yrittäjien listakin kertoo siitä, että kasvinviljelijöiden asemaa kadehditaan koska sitä noin halukkaasti tavoitellaan. Tulot tulevat olemaan tietynlainen pettymys, ja samalla menettää suuren osan yhteiskunnan turvasta.
Itsehän jankkaan tätä asiaa koska minua ärsyttää se, että käsitteet "oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisen kohtelun tavoittelu" sekä "kateus" menevät täällä sekaisin. Me kaikki tiedämme, että oikeudenmukaisuus on hyvä ja kateus on synti. Termien sekoittaminen loukkaa ihmisiä, ja lisää turhaa riitelyä tällakin palstalla...
Minulla ei siis ole edelleenkään mitään maidon tukemista vastaan. Suomessa täytyy olla 3000-4000 kannattavaa maitotilaa. Pahimman hetken yli on nyt vaan päästävä...
-> tosin tuo paha hetki on nyt jatkumassa ainakin vielä 5 vuotta. Kaikki ajatustoimintaan kykenevät ovat jo varmaan hiffanneet, että maidon laskenut hintataso johtuu koko maailmankaupasta ja valtavasta ylituotannosta. Sillä ei taida olla enää merkitystä, että onko itäraja kiinni vai ei. Lieneekö ruplalla enää edes arvoa.