Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maansiirtokärry  (Luettu 58594 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
Hyvis Vanaja-kärryis kantavuus on rajaton 8)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
Lompuukin kantavuuden perusteella. ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?



Taisi silloin olla kyse vähän muista jutuista niin kun tiedät jos satuit lukemaan tekstin. Siinä säästyttiin yhdeltä veturilta ja lukemattomilta askelilta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

Sitä varten taasen on dumpperi... ;D

Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
  • Virolaista kiitos!
Vs: maansiirtokärry
Emmää ainakaan löytänyt mitään fiksua dumpperia, kun sitä taannoin tuli haeskeltua. Pahin haitta oli suuri lastauskorkeus. Normi maansiirtokärry on ollut kohtuullisen jees. Meneehän se selväksi kivien kanssa leikkiessä, mutta kyllä se sitten on hintansa tienannutkin.

Nettikoneen kärryvalikoima on kieltämättä hupaisa... ;D Kaikki mahdolliset romut lykätään näytille poskettomilla hinnoilla. ::)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: maansiirtokärry
Onne käytetyt kalliita juu. Ja eikä ihan halvalla  eikä pienellä työllä korjaannu tommonen kivien murtam maansiirtolava. Meinaan tuli tuossa tuohon omantekemään sätökseen askarreltua lavan korjaus. Joo rautaa aikaa ja hitsiä kulu vähä mielestäni paljon. 4lootaa puikkojakin siihen hukku ja myös mikkikin oli käytössä. No eisiihen kyllä alkuperästä paljon muutajääny kuin lavan pohja. Pohja on tosin niin möykkynen kuin pernapelto mutta ei ollu puki niin olkoon. Ittekkään noita ei oikein enään kannata tehdä ostamalla saa halvemmalla. Tietysti jos jostain perkeleen kuormauton romuista tekee niin saa halvemmalla. Mutta onsittekyllä painava ja onneton maavara ja ainakaan vakio renkailla eitodellakaan ole pellolle asiaa ainakaan täälläpäin. Ja joutuusen runkon niissäkin levyttään jossei halua lenkumi lenkumi kärryä. Vähän sillä tapaa kuin se olikosenyt Ylinevanpajan vaunut on tehty kotelopalkiks neet runkopalkit levyttämällä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

Sitä varten taasen on dumpperi... ;D

Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

Sitä varten taasen on dumpperi... ;D

Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..

Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

Sitä varten taasen on dumpperi... ;D

Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..

Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
No joo saahan A25C volvon kyytiin ottaa sen 10tn 😆  Ja nykyisiä ei saa enää katsastettua traktoriksi vaan siinä oli joku vuosimalli jota en nyt just muista.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maansiirtokärry
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?

Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.

Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..

Sitä varten taasen on dumpperi... ;D

Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..

Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
No joo saahan A25C volvon kyytiin ottaa sen 10tn 😆  Ja nykyisiä ei saa enää katsastettua traktoriksi vaan siinä oli joku vuosimalli jota en nyt just muista.

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: maansiirtokärry
Peltilaitakärryjen rinnalle/sijaan on tässä mietinnässä laittaa jonkunlainen maansiirtokärri. Monenlaista kyllä näyttää olevan tarjolla. Tämä taitaa olla uusi merkki tälle rintamalle? Valmistajahan on kyllä Palmse jolta ollut kärryjä suomessa kaupan pidempään. Onko kellään kokemuksia näistä?
http://www.nettikone.com/palmse-trailer/robus-r1600/1489127

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: maansiirtokärry
Kevyessä luokassa (13 t) katselin K-ryhmän uutuutta  Oniarin ms-kärryä siellä Hauholla. En mä siitä suuria vikoja oikeastaan löytänyt, työnjälkikin oli ihan OK.