Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuusen istutustaksa?  (Luettu 8242 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65360
Vs: Kuusen istutustaksa?
juuri tuota aattelin itekin että ihan hyville palkoille hommasta joka ei sentäs rakettitiedettä...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kuusen istutustaksa?
Noissa urakoissa aika monta muuttujaa kuten taksataulukoissa yleensäkin. Ei pysty lonkalta vertaamaan taimien maahaniskentähintoja jos esim. taimet pitää itse kuljettaa autotieltä kilometrin päähän ja toisella kohteella taimet on mönkkärillä ripoteltu aukolle jne.

Taimia on myös mukavampi iskeä kissanhiekkaan saati saunankiukaaseen. Fifty sixty and rockin all over.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kuusen istutustaksa?
Kyllä se on se 20 senttiä alv 0, on sitten matka ja maasto minkälaista hyvänsä.

mika karvajalka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Kuusen istutustaksa?
Tuo minun 8,93  senttiä on virallisen taulukon mukaan laskettu taksa. Mutta ei yrittäjän taksa vaan tavallisen palkasaajan urakkataksa. Päälle työnantajalle pakolliset kulut. Jos jotain 70% kuluja päälle niin 15 senttiä ksiken kaikkiaan. Itse olen mhy:llä töissä ja sitä en tiedä mitä mhy ottaa vielä tuosta välistä. Naapurikunnassa mhyn metsurit istuttaa päiväpalkalla, jotain 90 euroa/pv. 

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65360
Vs: Kuusen istutustaksa?
onko net jotain mamuja?    ei tuolla taksalla lähe etes sällit töihin!      ite olen maksannu jo jotain 10 - 12 senttiä kpl!     kylän kosseille, ilman sivukuluja.

mika karvajalka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Kuusen istutustaksa?
Ei ole mamuja nämä jotka päiväpalkalla istuttavat.  Itse en suostuisi tuolla taksalla istuttamaan. Meillä on noin 12 euroa tuntipalkka jos tuntityönä työskennellään joten pikkasen edellä mainittua enemmän päiväpalkka, 96 euroa. Siemenkylvöä  tuolla rahalla joudun minäkin tekemään mutta onneksi kyse on korkeintaan muutamasta päivästä vuodessa. 

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Kuusen istutustaksa?
Paikallinen yritys maksaa istuttajille 7,5 senttiä/taimi. Veloitus työn tilaajilta lienee luokkaa 20-25 senttiä/taimi ihan vain sivistyneenä arvauksena. Omien taimien istuttamisen järkevyyttä arvioidessani käytän tietysti tuota veloitustaksaa. No tulipa sitten 5-6 tonnia tienattua taimien istutuksella...   ;D
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia