Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ketjuista olisi ollut hyötyä  (Luettu 7908 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Enimmäkseen omassa pihassa seikkaillessa on toistaiseksi tullut toimeen 8 mm työkonenastoilla eturenkaissa. Mut iliman noita joutuis jo vähän suunnittelemaan että minne kannattaa ajaa jos meinaa poiskin vielä päästä.

Ja JOPA 702 valmetista joutui välillä noita kuivia jarruja herkistelemään ja huoltamaan ;)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Ketjujen tarpeellisuus riippuu olosuhteista,ei niitä kesäkeleillä tarvitse,mutta liukas talvikeli kaipaa ketjuja.

kYLLÄ KESÄKELILLÄKIN TARVII.. Norjassa Tromssantien varrella näkyi joskus pari pikkunelikkoa jyrkässä pihassa, kettinkit joka renkaassa. Taavetti 1394 se jäi mieleen.  :) Heinäkuuta 2009 elettiin

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.

Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?

Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.

-SS-

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.

Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?

Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.

-SS-

 :D ;D

Ainakin Ford merkkisiin traktoreihin on asennettu tehtaalla jarrut ja ne vaan toimii ja toimii ja toimii. Edes käsijarruvaijeria en muista että olisi koskaan kiristetty. Eräs urakoitsija päättelee jarru- ja kytkinpolkimien kunnosta ajomäärää. En tiedä sitten onko sellaisessa jo jarruja korjailtu mistä poljin on kulunut puhki, epäilen kyllä ettei.  :-X

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
ja kuka oikeesti noita kaupuntilaisten pihavärkkejä on nähny huollettavan korjaamisesta puhumattakaan... ?     itekin joutuna putsaamaan sellaista verkun löpösuodatinta josta ei kuppia meinannu saada irti kun oli pikkasen kasvanu kiinni ...  vihertävän ruskeaa levää koko järjestelmä täynnä...   ja öljyt kuin suklaata....

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.

Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?

Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.

-SS-

Älä puhu paskaa. Pihassa on QMS 262 eikä siitä tarvitse koppia perusjarruhuoltoa tehdessä ottaa pois!
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tommosessa Nuhvetissa on lisäksi aina puoli kierrosta klappia ohjauksessa ja jos jarrut sattuvat jotenkin toimimaan, ne ovat on/off tyyliset. Aivan kamalia vehkeitä.  :o

Ja jos jarrut ovat ON toisessa pyörässä ja OFF toisessa niin sitten lähti jotta heilahti. Ja siihen vielä päälle väljä ohjaus ja kokematon kuski liukkaassa mäessä.

Sillä lumiketjun pätkällä pitäs tommosien koneiden omistajia pätkiä selkään. En ole koskaan ymmärtänyt rikkinäisillä laitteilla ajoa tai työntekoa.

Nuffieldin rumpu ja levyjarrut sekä leylandin levyjarrut, olipa ne kuivat tai märät, toimivat hyvin kun niitä muistaa huoltaa. Minulla tuo loikkari kulkee reilun 50 km/h ja paraimmillaan on 8 tonnia takana painoa kun mennä jolkotetaan. Jarrut pelaavat ja pitävät hyvin, asfaltilla saa aikaan mustaa, eli jarrujen käyttömekaniikasta ei jarruteho ole riippuvainen. Kaikki vehkeet merkistä riippumatta on rämiä ajaa jos ne ovat epäkunnossa. Minulle tullessaan noissa kaikissa koneissa on ollut jarruvikaa, mutta loppupeleissä hyvin pienellä huollolla on saanut vehkeet pelaamaan kuten pitää. Eikä rahaakaan pala tolkuttomasti. Toki jos on avuton, ettei saa edes nuffin jarruja kuntoon omin voimin, vaan pitää huoltoliikettä delegoida niin sehän maksaa, mutta niinhän se aina, jos ei itse kykyne.

Kutosesta löytyi epäilen, bathgatessa v. 78 laitetut jarrunesteet, joten heavyrocbändi corroosio oli päässyt nakertamaan nestesylintereitä. Ne kunnostamalla jarruista tuli napakat ja erittäin hyvät. kyllä stoppaa. Samaa korroosiota oli myös nelikon sylintereissä, siinä tosin piti aukaista myös paisuttimet ja vaihtaa sinne kuulat, jouset ja levyt. Onneksi ne ovat helposti huollettavissa.

Laitapas Q-ohjaamoiseen sama operaatio. Ja kerran vuodessa pitää tehdä. Hytti pitää kyllä poistaa, koska jarrupöntöt ovat päästään kiinni lokasuojan levyssä ja siinä levyn takana on kahdet neliöpalkit kiinni hytin pitkittäispohjapalkissa. On siinä monta letkua vaijeria, vipua, sähköjohtoa irrottaa, ja lisäksi VOA-jalkapolkimen ja tasauspyörästön lukon pultit ovat kiristetyt niin että ovat leikanneet kiinni, että rälläköitävä ne kaarevat putket on, ennen kuin hytti nousee ei mahdu jalkapolkimen tassu hytin lattiasta läpitte. Brittilinen maansiirtoliike, jolla aikanaan oli leukkupohjaisia kaivureita, vaihtoivat uusiin jarrupönttöihin kerran vuodessa, putsaamalla ja herkistämällä ei hyvä tule. Olisikohan 1000 pönttöä niillä romukasassa ?

Olisit siihen oksalinkoosikin enemmän tyytyväinen, huoltaisit paremmin.

-SS-

Älä puhu paskaa. Pihassa on QMS 262 eikä siitä tarvitse koppia perusjarruhuoltoa tehdessä ottaa pois!

Ihan miten vain, turha pienikätisen tuommoisesta on kuumeta. Jos se on se synkro,
siinä on hytin takapään kiinnitys eri. Ehkäpä juurikin yleisön pyynnöstä.

Tässä mallissa ei edes säätömutteriin pääse suoraan hylsyllä, koska palkin pää on juuri linjalla edessä.
Semmoisella ohuella nivelakselilla ja pitkällä holkilla pääsee puoliväkisin avaamaan sen säätömutterin.

Hytti pois, ja kaikki sujuu paremmin.

-SS-

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
ketjut renkaisiin talvella,ei tuu mukkuja kirkkoreisulla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
nyt olen ite pärjänny noilla ruuvattavilla nastoilla tähän asti ainakin...   saa nählä miten lopputalvi..?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Jos et tee noita kirkkoreissuja saatat pärjäilläkin.Ja jätä se sontatalikko perästä pois.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
en vuosiin moista perään laittannu mutta etukauhassa kulkee isompikin mummo!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ketjuista olisi ollut hyötyä
Tarviiko niitä ketjuja kaikkiin rattoreihin laittaa?

No ei tarvii vain niihin millä aikoo liukkailla keleillä ajella.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!