Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Renkaat  (Luettu 4898 kertaa)

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Renkaat
Millaiset nykyään mitakset 650/65r42 kokoluokassa? Suurin kysymys on talvipito, kun vähän epäilyttää... Toisessa koneessa alla 20,8-38 mitaksen vyörenkaat, eikä pääse minnekään kun lunta näkevät. Siis aivan onnettomat :o Nyt myyjä väitti että mitaksen talvipito olis parempi kuin trelleborgeissa?? Onko näin?? Trelleborit olivat talvella positiivinen ylläri, mut nykyään hinta hyvin negatiivinen ylläri taasensa. Kuinkas mitas kestää nastoituksen? Kun pitäs työkonenastat ampua niihin. Mureneeko hakut ja pysykö nastat?
Kommentteja kiitos  ::)

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Renkaat
Tähän voisi kommentoida lyhyesti että BKT.  ;)

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: Renkaat
Mulla etusissa mitas 480/65r28 möivät vianorilta trelleborgien tilalle, että kestäisi käyttää ketjuja vaan näkkyypi kylet pettävän näistäkin. Parempi pito oli kyllä trelleborgissa. Takapyörät on trelleborg tm 800 nastoitettuna ei niissä ole murenemisen merkkejä havaittavissa ja kaikki nastatkin on pysyneet, nastat ollut noin 1000h.
Henri

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Renkaat
mutta mikä mahtaa olla rengas paine?   tuolla iso merkitys kuulema ... firestoneilla ei päässy kuulema mihinkään jos 1,8 paaria mutta kun puotti alle 0,9 niin heti parani...

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Renkaat
Continental nykyään mitas ei kestä niillä
paineilla millä ois pitoja. Kylet ratkee.
Asia kuultu varmana tietona Firestone/Bridgestone
kauppiaalta. Liekö päässyt myymään omia
merkkejään tilalle, vai liekö vain pyrkimyksenä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Renkaat
mitaksen kyliä ihmetelly joskus mutta kait nuo muut halpamerkit on kait parempii..

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Renkaat
Tähän voisi kommentoida lyhyesti että BKT.  ;)
Tuntuu tuo BKT yleistyvän täällä kymenlaaksossa vauhdilla ja ainakin yhden talven kokemuksella olen ihan tyytyväinen. Ja onhan se selvästi edullisinkin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Renkaat
BKT varmaan muuten hyvä hintaisekseen, mutta ainakin jotkut edullisemmat mallit oli aika pehmeän makuisia kylistään ja hokin alta. Eli jos pistot tai viillot on mahdollisesti uhkaamassa, niin kannattaa tutkia kaupassa ostettavan mallin rakenne.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Renkaat
firestonet oli pettymys, ok talvipito mutta 2v vanahat jo kuivanu ja kuluu...

sitte taas petlas oli yllätys, hyvä talvipito ja ok putsautuvuus näis mais ainaki eikä kuivamisen merkkiä eikä kulumista pahemmin, mutta jos pirempi seisokki niin pitää jonku verran ajaa kuormalla ennenku taas pyöriät.. mutta ehkä seuraavakki on petlakset
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Trivia

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 154
Vs: Renkaat
Aika jännä kuulla ettei Mitas pidä lumella. Minusta yhdet parhaista tähän mennessä siinä suhteessa. Tosin 16.9/28 eturenkaaseen on tehnyt itsestään halkeaman kylkeen. Noin 6 cm pitkä, viistosti keskellä kylkeä. Lisäksi eivät ole ihan suorat ja pyöreät vaan vemppaa vanteella. Ketkuttaa puoli-ikävästi tieajossa.

Continentaleista olen *kuullut* hyvää talvikäytössä.

Nokian renkaat (15+ vanhat) piti aikanaan hyvin. Barum oli ok. Michelinit on ihan kamalat, toki niilläkin on jo ikää. Mallia en muista, varmaan Agribib. Lisäksi alkavat vuotaa kuivaessaan niistä kylkien pullotuskohdista, etenkin etukuormaajan kanssa. Sisuskumikaan ei auta, tuppaa sekin hinkkaantumaan. Taurus on myös Michelinin rengas, eikä ainakaan yhtään nimimerkkiä parempi, suunnilleen sutii märällä nurmella liikkeelle lähtiessä.

Takavetoisissa kannattaa harkita tarkemmin rengasvalintoja, jos lumia aikoo lykkiä :)

Pualooja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Renkaat
Mitaksen kumit vaihtaa nimesä Cultoriksi ja Ent continental on taas Mitas, näin kertoili Vianorin myyjä männä viikolla. Itse renkaat pysyisi merkkiä vaille samoina.
Itse tykkään enemmän Mitaksesta kuin BKT :stä kumpaakin löytyy ja ainakin Mitaksen RD-01 malliston talvipito ollut parasta, BKT tulee hyvänä kakkosena.
Kakkos koneessa 10v vanhat mitakset ja nyt alkaa vähäistä pykimistä kyljissä näkymään.

BKT :ssä meille sattuneissa renkaissa koossa 650/65R42 laatuheittoa toinen vähän lieputtaa ja toinen taitaa olla vähän 'soikea' , tyhjänä pompottaa mutta vähänkin kuormaa niin tasoitttuu.