Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain  (Luettu 10207 kertaa)

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: 3000-sarjan massikasta katosi sähköt osittain
Ainakin ne 32+32 laatikot on ihan surkeita. 16+16 laatikko on taas luja... Omassa on kylläkin pikavaihteen pakka sökönä, mutta kuluva osa sekin on joten en osaa pitänä vikana. Meillä on ollut uudesta asti 3000-sarjalainen ja suht pienellä sähkövikalistalla on menty. Sanottaisko näin ettei mitään dramaattista tai isoa vikaa ole ollut missään vaiheessa. Puhaltimen kytkintä pitää joskus rasvata ja pyyhkimen kytkin on ollut huono. Siinäpä tärkeimmät.
Se on kyllä kumma juttu että joillain ei kestä mikään ja toisilla taas kestää kaikki. Määkin tunnen niitä ihmisiä jotka osaa pahoinpidellä rautakangenkin.  :-[
Mutta todettakoon että jokaisesta koneesta löytyy vikaa. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Vielä ei ole sellaista konetta kehiteltykään joka ei jostain antautuisi. Paitsi Valtran 8400 pääsee melkeen tähän kastiin.
Mutta jokaisen koneen saa kestämään. Se riippuu ihan miten sitä käyttää. Uskallan väittää että jos jokaista hajonnutta konetta käytettäisiin hyvin niin korjausmäärät olisivat paljon pienemmät. Toki, ei se sitä kiellä etteikö sieltä jotain hajoaisi, mutta todennäköisyys olisi pienempi.
Ja mitä itse ajanut 3000 sarjan värkeillä niin eivät ne ole niin huonoja pelejä kun väitetään. Vaihteisto vaatii oman tyylinsä ajaa. Ei ole hätähousun vaihteisto. Hallintalaitteiden sijoittelu on hyvä. Notkea ja mittasuhteet kohdallaan. Jos hyvin pidetyn löytää niin ei tule katumaan ostostaan. Vaikka moni niin väittääkin.
Mielipide kysymyksiä kaikki tyynni. Mielipide ja persreikä on henkilökohtasia asioita joten suotta niistä lähteä kinastelemaan.

Juu samaa mieltä 3000 sarjan vaihteistosta. Kunhan ei tee mitään typerää niiden aluevaihtojen kanssa ja vie liikkeet rauhallisesti loppuun saakka niin vaihteet suorastaan imevät itsensä päälle ja tuntuma on todella hyvä. Olen myös siinä ymmärryksessä että näin toimien kyseinen laatikko kestää vähintääkin normaalisti. Ongelmia tulee juuri silloin kun täppäri on puikoissa. Ei malteta odottaa jänis-kilpikonna pikavaihteen vaihtumista, jonka seurauksena saa vaihdelaatikon jumiin tai sitten vaihdetaan A/B alueita vauhdista miten sattuu. Pahin esimerkki tästä on kylällä liikkuva legenda paukkuvasta 3000-tonnarista kun kuski heitti alamäessä suunnanvaihtajan vapaalla ja kokeili vielä heiluttelemalla A/B aluetta edestakaisin vauhdin hipoessa viittäkymppiä. Tuossa jänisalueessahan on suojaus joka estää sen käyttämisen vaudissa, mutta samanlainen olisi pitänyt laittaa yksinkertaisemmille kuskeille myös tuohon suunnanvaihtajan aluevaihtoon. käytettävyydeltään kyseinen vaihteisto on kuitenkin paljon parempi kuin esim 300-sarjan metrin mittainen sohlokeppi.