Ei se nyt ehkä vakiona ihan joka seitsemäs vuosi ole. Ainakin mun mielestä kasvukausien 21, 18, 15? Ja 12 on ollut piikki hinnassa. Viimeinen piikki saa alkaa pikkuhiljaa olla sulanut pois..
Ja olen tännekin kai jo useammin kirjoittanut et oliko se 16 vuosi kun sattui itselle huippukaurasato mut doneja oli liikaa, olisi mennyt rehuksi. Ajattelin et syöttelen sit itse omille elukoille pikku hiljaa ja näin teinkin kunnes taisi tulla 17 vai oliko se 18 kun tuli pulaa kaurasta. Vein sit näytteen ja ei löytynyt doneja..
Ei muuta kuin kauppa kiinni.
Sit kävi vielä niin et kun lastaus hetki läheni niin aloin jyviä ottamaan rehusiilosta takasin lastaukseen niin silloin oli päässyt vettä, oli hometta, hajua ja kosteuskin hilkukka. Kaikkia en kuivurin läpi pyöräyttänyt mut osan kyllä. Hieman jännitti laittaa kuormat matkaan.
Kukaan ei kysellyt mitään vaan sinne ne iloisesti meni muistaakseni Loviisaan ja vientiin siis lähtivät. Tuttulle kuskille soitin kun oli vikana kipannut et oliko mitään sanomista ja ei kuulemma. Kerroin sit saman tarinan ja porukalla sit ihmeteltiin.
Et kyl se varastointi joskus voi tilannetta auttaa..