Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläinaktivistien taustaryhmät  (Luettu 11696 kertaa)

tink1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Onko teidän ainoa argumentii kuvia vastaan se, että mitään ongelmia ei voi tiloilla olla koska eläimet tuo tilalle rahat niin niitä varmaan kohdellaankin ensiluokkaisesti? Olette heikoilla hangilla.

Ei, kyllä ainakin minun käsitykseni perustuu ihan oikeaan tiloilla nähtyyn kokemukseen. Sen verran olen kiertänyt paikkoja, ettei tämän ryhmän antama käsitys ole kovinkaan lähellä todellisuutta. On vain niin kovin helppoa luoda halutunlainen mielikuva sopivasti valikoidulla kuvamateriaalilla.

Jonkin verran olen aiemminkin seurannut ko. ryhmien toimintaa, ja pakko on todeta, ettei kovin suurta uskottavuutta enää ole heidän toiminnallaan - sen verran yksioikoisesti omia tarkoitusperiään palvelevia mielikuvia ovat ennenkin rakentaneet lähes tyhjän päältä.

En minä tokikaan sitä kiistä, etteikö ongelmiakin eläintiloilla ole - onhan niistä ihan virallistakin tietoa. Mutta sellaisen käsityksen luominen, että tämä olisi arkipäivää lähes joka tilalla, ei ole ensinnäkään totta, eikä tällainen hyökkäävä menettelytapa millään tavalla edistä ainakaan ko. toimijoiden mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.



Joo, Weijo, sinun omakohtaiset kokemukset tiloista rajoittuu pieneen maskukykyiseen vähemmistöön urakointireissuilla, eikö niin? Vai kerrotko millä asioilla olet liikkunut syrjäkylien pikkutiloilla niin että oikein sikalaan on kutsuttu?

Ja tuo mitä sanot, että asiat pitäisi hoitaa vähin äänin viranomaisteitse. Mitenkäs se on hoidatteko maajussit itse omia asioitanne aina niin fiksusti? Traktorimarssit joilla terrorisoidaan täysin viattomia? Riehuminen keskellä Helsinkiä traktoreineen tukkimassa liikennettä ja hakemsaas julkisuutta. Fiksua toimintaa.



Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Onko teidän ainoa argumentii kuvia vastaan se, että mitään ongelmia ei voi tiloilla olla koska eläimet tuo tilalle rahat niin niitä varmaan kohdellaankin ensiluokkaisesti? Olette heikoilla hangilla.

Ei, kyllä ainakin minun käsitykseni perustuu ihan oikeaan tiloilla nähtyyn kokemukseen. Sen verran olen kiertänyt paikkoja, ettei tämän ryhmän antama käsitys ole kovinkaan lähellä todellisuutta. On vain niin kovin helppoa luoda halutunlainen mielikuva sopivasti valikoidulla kuvamateriaalilla.

Jonkin verran olen aiemminkin seurannut ko. ryhmien toimintaa, ja pakko on todeta, ettei kovin suurta uskottavuutta enää ole heidän toiminnallaan - sen verran yksioikoisesti omia tarkoitusperiään palvelevia mielikuvia ovat ennenkin rakentaneet lähes tyhjän päältä.

En minä tokikaan sitä kiistä, etteikö ongelmiakin eläintiloilla ole - onhan niistä ihan virallistakin tietoa. Mutta sellaisen käsityksen luominen, että tämä olisi arkipäivää lähes joka tilalla, ei ole ensinnäkään totta, eikä tällainen hyökkäävä menettelytapa millään tavalla edistä ainakaan ko. toimijoiden mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.



Joo, Weijo, sinun omakohtaiset kokemukset tiloista rajoittuu pieneen maskukykyiseen vähemmistöön urakointireissuilla, eikö niin? Vai kerrotko millä asioilla olet liikkunut syrjäkylien pikkutiloilla niin että oikein sikalaan on kutsuttu?

Ja tuo mitä sanot, että asiat pitäisi hoitaa vähin äänin viranomaisteitse. Mitenkäs se on hoidatteko maajussit itse omia asioitanne aina niin fiksusti? Traktorimarssit joilla terrorisoidaan täysin viattomia? Riehuminen keskellä Helsinkiä traktoreineen tukkimassa liikennettä ja hakemsaas julkisuutta. Fiksua toimintaa.


Olen valmis käymään asiallista keskustelua. Täysin asiaan liittymättömien argumenttien nostaminen esiin ei ole sitä, eikä sitä ole varsinkaan se, että asetat minun sanomakseni asioita joihin en ole millään tavalla viitannut ("...pitäisi hoitaa vähin äänin viranomaisteitse")

tink1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Weijo, ohjelmassa ei annettu ymmärtää että huono kohtelu olisi arkipäivää lähes jokaisella tilalla. Sinähän sanottiin että kuvat on sadalta tilalta ,ei sadaltatuhannelta. Joten mitäs pysyttäsiiin tosiasoissa.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Weijo, ohjelmassa ei annettu ymmärtää että huono kohtelu olisi arkipäivää lähes jokaisella tilalla. Sinähän sanottiin että kuvat on sadalta tilalta ,ei sadaltatuhannelta. Joten mitäs pysyttäsiiin tosiasoissa.

 ;D Sadaltapa tilalta hyvinkin...
Tais olla max. kaksi lihasikalaa, ehkä emakotkin toiselta näistä eli tekis yhdistelmän.
Häkkikanaloita tasan yksi, ja yksi broikkuhalli.

Näytetyn otannan perusteella tekisin seuraavat johtopäätökset: Parilla prosentilla sikatiloista on kuollut sikoja, yhdellä häkkikanalalla on probleemia tuotantokauden loppuvaiheessa kuolleiden lintujen poistamisessa häkistä, ja viidellä prosentilla broileritiloista on kuollut lintuja. Ja koska siellä 25 000 broilerin joukossa oli kolme kuollutta/kuolevaa lintua, niin nähdäkseni 0,012 % broilereista kokee kuoleman...

Väärinkäsitysten välttämiseksi, haluan kuitenkin huomauttaa seuraavaa: Siitäkin huolimatta että näin tämän totuuden tv:ssä, ovat johtopäätökseni lähinnä subjektiivisia.  :-*
Slippin 'n sliding

tink1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Weijo, ohjelmassa ei annettu ymmärtää että huono kohtelu olisi arkipäivää lähes jokaisella tilalla. Sinähän sanottiin että kuvat on sadalta tilalta ,ei sadaltatuhannelta. Joten mitäs pysyttäsiiin tosiasoissa.

 ;D Sadaltapa tilalta hyvinkin...
Tais olla max. kaksi lihasikalaa, ehkä emakotkin toiselta näistä eli tekis yhdistelmän.
Häkkikanaloita tasan yksi, ja yksi broikkuhalli.

Näytetyn otannan perusteella tekisin seuraavat johtopäätökset: Parilla prosentilla sikatiloista on kuollut sikoja, yhdellä häkkikanalalla on probleemia tuotantokauden loppuvaiheessa kuolleiden lintujen poistamisessa häkistä, ja viidellä prosentilla broileritiloista on kuollut lintuja. Ja koska siellä 25 000 broilerin joukossa oli kolme kuollutta/kuolevaa lintua, niin nähdäkseni 0,012 % broilereista kokee kuoleman...

Väärinkäsitysten välttämiseksi, haluan kuitenkin huomauttaa seuraavaa: Siitäkin huolimatta että näin tämän totuuden tv:ssä, ovat johtopäätökseni lähinnä subjektiivisia.  :-*

ÖÖÖhh..Sadasta kaksi tekee 2%. Kahdesta kaksi on 100%. Eläinsuojelijat on toiminut mielestäni varsin reuiusti tässä.

Jesse

  • Vieras
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät

Reilusti toimittu ;) jättivät kuitenkin ilmoittamatta viranomaisille rikoksista aika reilua eikös vaan, koska kuvat on otettu viikko sitten vai kuukausi  sitten vai vuosi sitten?

Ei tästä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että jollakin on hillitön halu tehdä vahinkoa, sopivasti parhaaseen kinkkujen myyntisesonkiin ajoitettu.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1460056

Viimeksi muokattu: 30.11.07 - klo:08:29 kirjoittanut Jesse

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Onko teidän ainoa argumentii kuvia vastaan se, että mitään ongelmia ei voi tiloilla olla koska eläimet tuo tilalle rahat niin niitä varmaan kohdellaankin ensiluokkaisesti? Olette heikoilla hangilla.

Ei, kyllä ainakin minun käsitykseni perustuu ihan oikeaan tiloilla nähtyyn kokemukseen. Sen verran olen kiertänyt paikkoja, ettei tämän ryhmän antama käsitys ole kovinkaan lähellä todellisuutta. On vain niin kovin helppoa luoda halutunlainen mielikuva sopivasti valikoidulla kuvamateriaalilla.

Jonkin verran olen aiemminkin seurannut ko. ryhmien toimintaa, ja pakko on todeta, ettei kovin suurta uskottavuutta enää ole heidän toiminnallaan - sen verran yksioikoisesti omia tarkoitusperiään palvelevia mielikuvia ovat ennenkin rakentaneet lähes tyhjän päältä.

En minä tokikaan sitä kiistä, etteikö ongelmiakin eläintiloilla ole - onhan niistä ihan virallistakin tietoa. Mutta sellaisen käsityksen luominen, että tämä olisi arkipäivää lähes joka tilalla, ei ole ensinnäkään totta, eikä tällainen hyökkäävä menettelytapa millään tavalla edistä ainakaan ko. toimijoiden mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.



Joo, Weijo, sinun omakohtaiset kokemukset tiloista rajoittuu pieneen maskukykyiseen vähemmistöön urakointireissuilla, eikö niin? Vai kerrotko millä asioilla olet liikkunut syrjäkylien pikkutiloilla niin että oikein sikalaan on kutsuttu?

Ja tuo mitä sanot, että asiat pitäisi hoitaa vähin äänin viranomaisteitse. Mitenkäs se on hoidatteko maajussit itse omia asioitanne aina niin fiksusti? Traktorimarssit joilla terrorisoidaan täysin viattomia? Riehuminen keskellä Helsinkiä traktoreineen tukkimassa liikennettä ja hakemsaas julkisuutta. Fiksua toimintaa.





Mikäs soluttautuja se sinä olet? Kovasti kehuit Valtraa tuolla konepuolella mutta ilmeisesti olet vain pelkkä viherpiipertäjä joka uskoo kaiken mitä tulee teeveestä ja mitä sanovat luonnon"suojelijat". Olet ehkä sattunut näkemään traktorin kuvan joskus. Suosittelen että jos liittonne vielä suunnittelee kotirauhan rikkomista Pohjanmaan lakeuksilla erilaisilla kotieläintiloilla, kannattaa varautua siihen että isännät osaavat tähdätä paremmin kuin jokunen aika sitten. Sopii koittaa tulla sanomaan ettei eläimistä pidetä huolta! Miksi puhut pelkästään Suomen kotieläintuotannosta? Oletko pettynyt vasemmiston huonosta asemasta Suomen politiikassa? Eräässä viestissä tuolla ennemmin puhuttiin esim. kasvuhormoneiden käytöstä muissa maissa. Oletko koskaan nähnyt belgian sinistä? Ja se on siis eläin eikä mikään Fazerin Sinisen kilpaileva tuotemerkki. Kasvuhormonien laillistaminenko on mielestäsi eläinten oikeuksien ajamista? Lisäksi ehdotat pysymistä asiallisessa tekstissä. Faktaa ei ole teikäläiseltäkään tullut kovin paljoa. Vain ylistänyt videoita ja pari vihreänpunaista korulausetta tullut. Täytyy ilmeisesti lähitulevaisuudessa järjestää kotieläimille itsepuolustuskursseja ja teroittaa sarvet siltä varalta että tulee yöllisiä vieraita.

Poistakaa maailmasta ensiksi huumeet, rikollisuus ja ihmisyyttä kohtaan kohdistuvat vääryydet ja sen jälkeen tulkaa jauhamaan katkeraa paskaa siitä kuinka Suomessa ei ole kahden sian persettä pyyhitty kunnolla. Ai niin mutta nämä luonnon"suojelijathan" ovat ajamassa myös kannabiksen laillistamista.. Ja rikollisilla poluilla toimivat normaalistikin. Joten se siitä maailman pelastamisesta. Tehkää kettutytöt ekoteko maailmalle ja sitokaa itsenne puuhun pariksi viikoksi.
Poliittinen *****.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Tämä nimimerkki tink 1 on sitten "niitä" tyyppejä.Hiukan kun katsoo tilastoa paistaa läpi kovin.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät

Reilusti toimittu ;) jättivät kuitenkin ilmoittamatta viranomaisille rikoksista aika reilua eikös vaan, koska kuvat on otettu viikko sitten vai kuukausi  sitten vai vuosi sitten?

Ei tästä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että jollakin on hillitön halu tehdä vahinkoa, sopivasti parhaaseen kinkkujen myyntisesonkiin ajoitettu.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1460056

Näin se menee. Pelkkää tunteetonta politikointia ja mediasotaa, pelivälineinä sivulliset, kärsivätkin eläimet ja näiden kanssa työskentelevät. Eläinten kärsimys ei merkitse mitään näille uskovaisille, tink1 hyvä. Tärkeintä on saada kielteistä julkisuutta niille, jotka eivät heidän uskontonsa mukaan toimi.
   UCD:n kanssa samaa mieltä, keskustella ei voi. Mulla on omakohtaista kokemusta. Asiat ovat näillä niin tyhjän päällä.
  
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät


Ja tuo mitä sanot, että asiat pitäisi hoitaa vähin äänin viranomaisteitse. Mitenkäs se on hoidatteko maajussit itse omia asioitanne aina niin fiksusti? Traktorimarssit joilla terrorisoidaan täysin viattomia? Riehuminen keskellä Helsinkiä traktoreineen tukkimassa liikennettä ja hakemsaas julkisuutta. Fiksua toimintaa.




[/quote]Haist pee,terrorisointia on tuhota perheellisten yrittäjien elinkeinoa,varsinkin kun toimitaan lakien ja asetusten mukaan,joita on tuhansia.ESIM TUHOPOLTOT >:( >:( >:(
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Maitopoika

  • Vieras

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Näiden "aktivistien" ainut motiivi on kotieläintalouden lopettaminen, joten heidän kanssaan on ajanhukkaa neuvotella. Viranomaiset tutkikoot mitä rikkomuksia on tapahtunut koko jupakassa ja se siitä.

Totta. Ensisijaisesti he kohdentaa toimintaa kettutarhoille ja sen jälkeen laajenee muuhunkin kotieläintalouteen. Eniten heidän toimintaansa ruokkii jos he saavat jonkun tilan lopettamaan toimintansa. Olihan Keski-Suomessakin siihen yhteen turkismyymälään tehty iskuja ja töhritty turkkeja ja rikottu laseja, mutta aina kauppias jaksoi vain hakea vakuutuskorvaukset ja homma jatkuu.

Eikä siinä ole paljon neuvottelemista, jos puljun tavoitteena on kieltää eläinperäisten tuotteiden valmistus, myynti, käyttö ja hallussapito.

mv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Ylireagointia, sanon minä.  Jos kuollut sika makaa karsinassa, niin se EI OLE mikään eläinsuojelurikos. Se on vain epähygienistä, ei muuta, eilisessä A-studiossakin Jaana Husu-Kalliokin totesi että se on  vain epähygienistä,  mutta se ei ole siis mikään RIKOS. Ja jos eläin sikakarsinassa kuolee yöllä, ei siellä tienkään ole ketään sitä heti pois korjaamassa, ja sama tietenkin muunakin aikana, harvoin ne siat  nimittäin kuolee juuri silloin kun siellä on joku hoitotöitä tekemässä.

Ja mitä likaisuuteen tulee, niin varsinkin kesäkuumalla, jolloin sikalassakin on kuuma, sika viilentää itseään maakaamalla  ja kieriskelemällä paskassa, se tietenkin näyttää surkealta silloin se sika.

Ja mitä tulee ahtauteen, niin silloin kun lihotussiat ovat saavuttaneet teuraspainon, on karsinoissa usein ahdasta, vaikka sikoja olisikin pinta-alaan nähden  lain sallima  määrä
. Usein siat kasvavat  kuitenkin sen verran eri tahtiin, että suurimpia voidaan myydä jo aiemmin pois, joten harvoin karsinoissa tulee tosi ahdasta.

Nämä kommentit koskien siis vain sikoja, koska olen itse siankasvattaja.

Siipikarjasta en puhu mitään.

Ja mitä tulee mahdolliseen rikostutkintaan, niin olen aika varma, että todella vähän löytyy mitään selkeitä eläinsuojelurikoksia näistä kuvatuista sikaloista, pieniä rikkomuksia voi joistakin sikaloista löytyä. Se kipeäraajainen eläin, jota ei ollut lopetettu, on tietysti yksi tällainen tapaus.

Asia on juuri näin. Jokaisesta sikalasta löytyy hakemalla ja oikein kuvaamalla jotakin sopivaa materiaalia ko. tarkoitukseen, kun kuvaan/videoon vielä liitetään sopivan raflaava teksti, on soppa valmis. Esillä olleista sikaloita koskevista videoista rikokseen tai edes huomautukseen johtavia tapauksia on vain muutama, ehkä 5.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Ja mistäpä sen tietää minkälaesilla "evväellä" nämä hörhöt on ollu liikkeellä. Se on meleko kaetanen assie jonku possun kylykeä möljätä...
Elämä on parasta kometiijjaa

Jesse

  • Vieras
Vs: Eläinaktivistien taustaryhmät
Tämä nimimerkki tink 1 on sitten "niitä" tyyppejä.Hiukan kun katsoo tilastoa paistaa läpi kovin.

Olihan täällä aiemmin samantapainen itämerenpelastaja ympäristö.fi-linkittäjä litku-iikka tjsp,
palaa palstalle varmaan keväällä "töihin" kun routa alkaa sulaa.

Mutta millaiset tyypit iskee tuossa keskitalvella, saisko pankolla makoilusta joku terroristi viliminpätkää aikaseksi.