Viime keväänä teetettiin toiseen traktoriin perusteellinen koneremppa. Nyt se moottori sitten porsi 700 h jälkeen, sylinteriputki palasina ja mäntä rikki. Kone varikolla pari viikkoa.
Jäikö lohko sentään vielä pelastettavaan kuntoon vai meneekö jo vaihtopuolimoottorin suuntaan tämän kunnostus? Toki helposti kohtelee kaltoin kantta ja kampikoneistoakin tämän tyyppinen vaurio.
Oletettavasti vain mäntä ja putki meni, mutta lupasivat tutkia tarkkaan kaikki muutkin mahdolliset vauriopaikat. Putki ja mäntä menivät tutkittavaksi valmistajalle, josko löytyisi niistä syytä, koska ei ollut kiinnileikkautumisesta merkkejä. Jonkinlainen mysteeri, mutta eniten harmittaa se, kun alkuperäinen remppa oli tarkoitus tehdä huolella, että sitten koneella ajetaan toiset 18 000 h. Helposti voi jäädä vähän sellainen epävarma fiilis, että pysyykö ne loputkin putket siellä minkä aikaa. Joo ja kyseessä Fordin 6,6 Powerstar kone.
Viime kevään 35. poikimisesta alkaen on ollut kyllä helvetin takkuista tuo työnteko, kun kaikenlaista pientä ja isompaa kalikkaa on joku viskellyt rattaisiin säännöllisen epäsäännöllisesti. Sinällään tämä vuosi ei siis tuonut mitään uutta ja mullistavaa.