Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paskapuskuvaunu  (Luettu 2958 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
paskapuskuvaunu
onko kellää käytös flyykeliä tai vastaavia puskuvaunuja paskanlevitykses? minkämoinen vrt perinteiseen ketjukolakolinakoneeseen? kuinkas ongelmatilanteis kun kovempaa jostain syystä välis?


jotenki houkuttaas teherä sellaanen jahka täs joutaas
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: paskapuskuvaunu
Fliegli löytyy. Kahdella pystykelalla. Olkipaskan levityksessä hyvä mutta turvepaskan levitysjälki huono. Turvepaska kun tuppaa holahtelemaan keloille, välillä paskaa on 10cm matto ja välillä ei mitään. Ens kesälle hankinnassa ns. Ketjupurkumalli.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: paskapuskuvaunu
Noin se varmastikin menee, Samsonin pystykelaisella olen urakoinut pihatonpohjaa tuoreeltaan levälleen ja se jää välillä juntturaan niin että pitää ajaa pohjakuljetinta pitkä pätkä takaisin eteenpäin jotta saa uudestaan liikkeelle, turvehöttö tulee hyvin ulos tästä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: paskapuskuvaunu
meillä tuo on tuota pahanaturvepaskaa ja pahanat on pitkänä.. tottapa jos ny sattuu vetelä kohta kärryhyn niin kyllä se holahtamalla se alaku tuloo kumminki.. onkelmaa ei oo muuta ketjun pyörällä pysymises >:(  siinä mieles jos tuohon ny mullipihattua suunnittelis niin olisko se sitte sen polietun kans se suurin onkelma puskuvaunus niinku sami mainittiki.. ei kyllä silloon huvittaasi kokeella josei toimikkaa sitte tulevaisuures..

no ketjuthan ny venyy aina mutta niinku tuos iankaikkisen vanahas eskos ei oo muuta kerran vaihrettu eevarttiketjut ja se on ny viäki ajos tokiny enää vain aumasta haus ja sitte raivioolle levitykses alakuvaihees.. mutta kumminki että olisko se tuo eevartti sitte kumminki se vaihtoehto? se ei oo tullu pois päältä mutta eipä siinä päälläkää oo niin maharottomasti kuormaa ja sitte mottiahan menee palio vähemmän läpi jottei omaa vertaalupohojaa oo siihenkää..


jotta laittaasko tuoho vain ne uuren malliset taittopyörät vai tekiskö puskuvaunuksi vai laittaasko eevartit vai ostaasko samsonin vaivaivai?


hintaa tulee tekikö kuinka vain, no nuo pyörät ny halavin ja helepoon muutos tietysti.. muttaku sen pitääs sitte toimiakki sen vähä mitä sillä ajetahan..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: paskapuskuvaunu
Nii.. tosta samsonista.
Kyllähän se pihattopaska kiilautuu jos sitä pistetty reilusti korkeemmalle kun purkuperän korkeus.
tuokaan ongelma ei ilmene jos pistää kuorman siten että keskelle jää vaikka pieni kohta jossa ei ole yli levittimen korkeuden jolloin liian korkea kasaa valahtaa siihen monttuun kuorman liikkuessa.
Täysin kuormanteko taktiikasta riippuva juttu.
Tuota ewart (nykyisin kohlswa) ketjua varmempaa ei ookaan, ei veny läheskään niin nopeesti kun muut ja mikä parasta taittopyörän koloihin ei kerry sitkas paska kuten muissa. Kas kun niitä koloja ei oo vaan hampaat..

Nimim.
35000M3/vuosi Samsonilla jo vuodesta 2009