Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ropopäivystyksen hinta  (Luettu 12230 kertaa)

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Ropopäivystyksen hinta
Jos samaan pätkään sattuu useampi lomittaja niin opettakoot toisilleen, mä oon lomalla.
Oon niinpaljo antanut sinneppäin periks et ny riittää.
Enää en lomistani luovu enkä vaihda lomittajaa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Ropopäivystyksen hinta
Et sää voi olla noin jyrkkä... Jos se kylän iso-isäntä tahtoo sun lomittajan, niin kyllä sun on ymmärrettävä..hänen hätänsä on isompi.. ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Ropopäivystyksen hinta
Jos samaan pätkään sattuu useampi lomittaja niin opettakoot toisilleen, mä oon lomalla.
Oon niinpaljo antanut sinneppäin periks et ny riittää.
Enää en lomistani luovu enkä vaihda lomittajaa.

Sijaisavussa mulla ainakin toimi just noin. Lomittaja opasti seuraavalle. Kerran tosin lomittaja lomatoimes oli sanonut, että kyllä mä osaan ittekkin neuvoa, mutta eivät pistäneet hanttiin, vaikka laistoin velvoitteeni. "Mitäs mä navetasta tiedän, enhän mä oo siellä käynyt yli puoleen vuoteen" ;D Yks nuori tuntilomittaja joutu paikkaamaan lennosta yhden päivän, sille jotain yritin opastaa. Tänäänkin oli tarkoitus mennä muistuttamaan, kun muutama päivä joskus laidun kaudella oli tällä lomittajalla, mutta nukutti niin ... hyvin oli pärjännyt  8)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ropopäivystyksen hinta
Entäs sitte jos käy niinku meille että lomittaja vaihdetaan toiseen keskellä päivää ja illaks on jo sille edelliselle lomittajalle uus paikka? Kuka opastaa?

Meillä ei kukaan opastanu. Oltiin sielä synnytyssalisa ku outo lomittaja soitti ja kyseli opastusta.
Sanoin että josset ilman opastusta pärjää soita johtava kaveriksi.
Seuraavana aamuna oli taas eri lomittaja, onneks tuttu sentään. Ja minäki kerkesin kotona käymään.
Oli solut kohallaan seuraavasa näytteesä.... loput lomasta peruin ja aloin ihan itte navetoida.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Ropopäivystyksen hinta
Ihan varmasti vien minäki livenä. Jossei kelpaa nii korotetaan ääntä kunnes alkaa kelpaamaan.
Lypsyukolla kuulostaa olevan hyvä tilanne lomitusten kans. Kunpa pääsis joskus samaan.
Enkä tarkota puolen vuojen saikkua ;D Joku 4-5 vakilomittajaa ku olis nii vois joskus oikiasti lomaillakki eikä mun ja kela-miehen aika menis lomittajaa passatessa.

Kun ei saanut tehdä, eikä pystynyt mihinkään oli pakko oppia luottamaan. Toki lomatoimikin laittoi noita varminpia lomittajia. Joitain muitakin "ehdottelin" mutta esim. "helposti hakee saikkua" lomittajat lomatoimisto jätti muille tiloille. Tosin toi yks olis antanut varmaan kuolla elukkojen nälkään, jos olis muutamaa päivää pitempään ollut. Nyt sentäs elukat jakso vielä huutaa, että sain "vanhan kela miehen" ruokkimaan :( Ja kuivitus ym. turhanpäiväinen ei tietenkään ollut kait niitä töitä, mihin lomittajan työaikaa käytetään. Toki kuittaukset tehtiin varmasti sitten kotona, että ei puhelin kolhiinnu  8)
Nii  onhan toki meilläki semmosia lomittajia joihin voi luottaa 100%, niillä vaan sattuu oleen muitaki ottajia. Ja nimenomaan niitä isompi äänisiä ottajia. ;D

Tuommonen pitempi pätkä vaatii kyllä lomittajalta, toimistolta ku isännältäki vähä eri asennetta hommaan ku joku viikon pätkä.

Ihan hienosti järjestyi vuosi sitten isäkuukausi. Lomatoimiston ensikommentti siitä kysyessä oli kyllä että "Mikä isäkuukausi?", mutta Kelan päätöksellä homma eteni. Käytännössä päälomittaja teki viitisen päivää kerralla, sitten pari päivää toinen aina välissä. Selvittivättiedot poikineista ja soluttajista keskenään, meni hienosti. Kävin kyllä rouvan tultua töistänsä iltanavetalla kyselemässä onko erityisiä ongelmia ja tilaamassa siemennykset.

Aikaisemmin oli oikeastaan hyvä että lypsyasema oli erikoiskappale. Ei siihen karuselliin voinut ketään ilman perehdytystä laittaa, joten toimiston oli pakko antaa joku vanhoista. Vielä on robotin kanssa voinut vedota samaan kun niitä ei alueella ole ollut kuin pari.