Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköauto vs. vetyauto  (Luettu 27816 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
kukaan ei ole sitä kertonut miten sähköauton sähkö laskutetaan  kun ladataan julkisilla paikoilla, käydään kylässä  sukulaisilla, ladataan työpaikalla...

ajatellaampa vaikka tuommonen telakka tai iso autotehdas mihin työntekijät täytyy haalia kaukaakin, sähköistää koko parkkikenttä ja kunnon sulakkeet...

sitte jos sähkökatko niin puoli tehdasta jää parkkipaikalle :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tuossa vety vastaan sähkö keskustelussa on kyse koko ajan toisioenergiasta. sähköauto ei kulje välttämättä sähköllä, vaan saattaa käyttää hiilivoimaa tai dieseliäkin, aivan riippuen, millaisesta voimalasta ladattava sähkö on peräisin. Autossa oleva akku ja sähkömoottori pelaavat sähköllä, mutta se ei takaa egolookisuutta. Vetyautossa on sama peli. Jotenkin vain tuntuu, että suuret akustot ovat todella kömpelö ratkaisu. Akut kehittyvät kovaa vauhtia sanotaan. Niin on sanottu jo 50 vuotta. Eivätkä ne akut niin mahdottomasti ole kehittyneet. Tietysti koko ja latauskertojen määrä on parantunut jossain määrin, mutta, mutta. Jospa ajatellaan sitä ongelmaa jota vanhoista akuista seuraa, on se kyllä varsin massiivinen ja kallis. Lienevät muutoin sormipariston kaliberisia akkuja vieläkin nuo Teslan akut, joita sitten vaan on kytketty yhteen  jumalaton määrä. Vetyauto taas on täydessä iskussa kun sen tankkaa, ja sähköä tulkee polttokennosta niin kauan kuin vety piisaa. Ei tarvitse ajaa puolikuntoisella akulla. Jos sitten traktoritkin varustetaan sähkömoottirilla aikoinaan, niin ei ole kivaa kyntää puolikuntoisella akulla, jos tehosta puuttuu kolmannes.

Viimeksi muokattu: 09.04.17 - klo:17:28 kirjoittanut Hevi

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Asiasta mitään tietämättä ,eikö nuo sähkö autot ole selaasia  zernobiiliä

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
kukaan ei ole sitä kertonut miten sähköauton sähkö laskutetaan 

Eiköhän samat menetelmät ole käytössä kuin muillakin polttoaineilla. Kortti, käteinen tai lasku.

Köntys

  • Vieras
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
kukaan ei ole sitä kertonut miten sähköauton sähkö laskutetaan 

Eiköhän samat menetelmät ole käytössä kuin muillakin polttoaineilla. Kortti, käteinen tai lasku.

Mutta miten paljon, ja millä perusteella, sähköautoja sitten aletaan verottamaan, kun niitä alkaa olla tarpeeksi paljon prosentuaalisesti?

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12111
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tukholman ruuhkatullin veloitusperusteita on kuulema rukattu, kun hybridejä alkaa olla kohta liikaakin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
kukaan ei ole sitä kertonut miten sähköauton sähkö laskutetaan 

Eiköhän samat menetelmät ole käytössä kuin muillakin polttoaineilla. Kortti, käteinen tai lasku.
yhtä monta kortinlukijalla + mittarilla varustettua paikkaa kuin on autojakin pitäisi löytyä varmaan jostain tehtaan parkkipaikalta...

sähköauto edellyttää esimerkiksi kerrostalolta varmaan kiinteän autopaikan joka sekin maksaa jos vertaa siihen että bensa-auto seisoo kadun varressa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Näistä sähköautojen paikoista ja taloyhtiöiden suhtautumisesta niihin on ollut jo aika paljon juttua lehdissä.

Mut onhan se aivan helvetisti sähköä minkä ne vetää lisääntyessään.

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Näistä sähköautojen paikoista ja taloyhtiöiden suhtautumisesta niihin on ollut jo aika paljon juttua lehdissä.

Mut onhan se aivan helvetisti sähköä minkä ne vetää lisääntyessään.

 20 000 km/3500 kw  ja voi ladata 10 ampperin  virralla normi suco pistorasiasta ,jos ei ole kiire.

Viimeksi muokattu: 10.04.17 - klo:07:20 kirjoittanut nisu

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Näistä sähköautojen paikoista ja taloyhtiöiden suhtautumisesta niihin on ollut jo aika paljon juttua lehdissä.

Mut onhan se aivan helvetisti sähköä minkä ne vetää lisääntyessään.

 20 000 km/3500 kw  ja voi ladata 10 ampperin  virralla normi suco pistorasiasta ,jos ei ole kiire.
Niin, kyllä suurin osa menee nykyisilläkin lämmitystolpilla kun ei kaupungin siirtymissä hirveesti kerkeä sähköä kulumaan.

Mutta tarvetta on myös isoille pikalatausasemille, jos meinaa että sähköautoilla joskus ajetaan pidempiäkin siirtymiä.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Aika hyvin autotehtaalta joka polkaistiin tyhjästä liikkeelle ja teki ensimmäisen autonsa vasta 2008.

Lainaus
Teslan osakekurssi päätyi eilen maanantaina ennätyskorkeisiin lukemiin, 312 dollariin osakkeelta. Noteerauksen perusteella Telsan markkina-arvo kohoaa noin 51 miljardiin dollariin.

Se tekee Teslasta Yhdysvaltojen arvokkaimman autoyhtiön. GM:n markkina-arvo jäi taakse noin miljoonalla dollarilla. Fordin markkina-arvon Tesla ohitti jo pari viikkoa sitten.

https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/paivan-luku-teslan-markkina-arvo-on-51-miljardia-dollaria-6640384

Velkaa on runsaasti, mutta ei suhteellisesti paljoa enempää kuin laajentavalla maitotilalla. Tulevaisuus näyttää kuitenkin hyvältä ja halukkaita rahoittajia löytyy aivan riittävästi.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tuo tesla on siitä hyvä, että voi laittaa semmoisen aurinkopaneelin
kadulle yöksi, katulampusta tulee lataus ihan ilmaiseksi. Päivällä
sitten laittaa kattotelineelle sen paneelin. Aainoa riski on, että
auto hyökkää pilvettämänä poutapäivänää ylinopeuksille, kun
sähköä työntää ylijännitteellä siitä paneelista.

Varmasti jotain.

-SS-

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12111
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Sähköfillari, jossa on polttokenno. Kun repussa on pari kaasupatruunaa, tankkauksen voi tehdä nopeasti lataamatta tuntikausia.
https://youtu.be/--4J-KuBMTM?t=30s
Kohdasta 4.20 alkaen esitellään Hondan vetykennoauto.
7.41 huoltoasema Berliinissä. Se tuottaa tuulimyllyn ja aurinkokennojen tuottamalla sähköllä vedyn itse. Periaate min 9.00 kohdalla.
10.40 Kun tuulimyllyt tuottavat liikaa energiaa, niitä joudutaan jarruttamaan. Tämä halutaan välttää käyttämällä liika sähkö vedyn tuottamiseen. Se aiotaan myydä liikennekäyttöön tai rakennusten lämmittämiseen. Laitteisto kytketään parin viikon päästä kaasuverkkoon.
11.58 Ranskalainen firma on kehittänyt magnesiumkiekon, johon voi varastoida 600 litraa vetyä. 1 kg tiivistämätöntä vetyä vaatii luonnossa 11 m3 tilaa.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Kyllähän vety ihan kiva polttoaine on niin kauan kunnes alkaa tapahtumaan onnettomuuksia, joissa vety räjähtää. Olihan vappupallojen täytteenä ennen muinoin vetyä kunnes se kiellettiin ja oli pakko käyttää kaleempia kaasuja. Metaani olisi kaasukäyttöisissä sopivan turvallinen vaihtoehto.