Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuhn Alterna 400 harkinnassa/ joku toinen 4m kone  (Luettu 5155 kertaa)

maanussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Morjesta vain kaikille jäsenille. Haluisin kuulla vähän mielipiteitä kyseisestä koneesta?
Ideanahan olisi että laittaisi tuommosen alternan 400 vanhan 2.8m kronen  tilalle. Alternat näyttää suht edullisilta enkä oo mitään kovin pahaa kuullut niistä  ::)

Mitenhän lie kuivaa rehu kun 4m laitetaan yhteen? Kaikki rehut tehään meillä paaleihin.
Sitte yks asia että voimaahan tuo vie varmaankin jonnii verran että 105heppasesta pittää varmaan käyä pumppua näytätyttämässä pajalla..  ;D
Kertokaa uhan yleismielipiteitä tuosta 4m murskaaja + paalooja yhistelmästä?

Viimeksi muokattu: 20.10.15 - klo:22:29 kirjoittanut maanussi

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Kuhn Alterna 400 harkinnassa
Vastaan tähän mitä muistuu mieleen täällä olleista jutuista, kun itsekkin olen joskus harkinnut moista.

1. painava
2.riittämätön jousitusmekanismi
3.herkkä kiviosumille ja osumat kalliita, tämä johtuu kai edellisestä kohdasta
4. hyvä karho, olen paalannut ks jäljiltä
5. Halvalla ei saa hyvää, kymppitonnin koneet joutaa Kuusakoskelle.
6.sähköohjattuja venttiileitä, ei hyvä.
7. Helpommalla pääset kun unohdat koko paskan.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

maanussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Vs: Kuhn Alterna 400 harkinnassa
Kiitos mielipiteestä. Löytyskö kellään mitään positiivistä sanottavaa alternasta?
Se hyvä puoli on tässä että kaikki niitettävä on omia peltoja, kivet kerätty tarkkaan, kaivot yms. Kyllä merkattu hyvin. Edelliselläkään koneella ei oo kertaakaan kiveen onnistuttu kolauttamaan.

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Kuhn Alterna 400 harkinnassa
Mulla noin 7 vuotta alterna viime talvena ostin toisen, niitän koko ajan kivisiä peltoja irtokivet kerään joka kevät, irtokiviä kestää hyvin menee vain lappuja mutta kiinto kiviä pitää varoa, viime kesänä ekan kerran huonoa tuuria nappas kiinto kivestä ja lautanen tarttu kivisuojaan ja 1400€ remonttia. Toisessa mulla lisä jouset eivät maksa kun jotain 400€ lisä jousilla kelluu paremmin, kiintokivi paha jos osuu palkkien keskelle kun joutuu nostamaan koko murskainta ylös päistä kelluu hirmuhyvin kun riiputetaan keskeltä, murskain on painava mutta samalla kestävä,  hydrauliikka on hyvä eikä mulla ollut mitään ongelmia vaikka konneet mallia 2002 ja 2004 ainoa - on hidas nosto ja lasku kun on nosto sylinterit letkutettu sarjaan että toimii ylös nosto suoraan jos on mahdollista osta sarja numerolla D-0001 tai uudempi niin on paremmilla palkin ja lautasten kivisuojilla meinasin itselle vaihtaa toiseen ensi talvena kustantaa noin 4000€ mutta vanhat osat käy toiseen varaosina ja uusilla ajaa varmaan 10 vuotta ennen kuin pehmenee. 7 vuodessa olen ostanut 5 kpl kivisuojia varaosina. Itse vedän 140 Tm noin 15-20 km tunnissa ensi kesäksi meinasin hommata kaveriksi etu koneen niin sais vauhtia pois ja ei sais niin isoja tällejä kivistä, toisen ostin varakoneeksi kun aijemmin oli vara koneena 280 jd hinattava mutta kun tottunut niittämään 4m niin on järkyttävän hidasta pienemmälä ja kun minulla aina levike pyörät niin ei tarvitse niiton takia niitäkään ottaa pois

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kuhn Alterna 400 harkinnassa
Naapuri on ainakin tykännyt, kun ei tarvi karhotinta ostaa (välttämättä). Kiviä ei noilla pelloilla juuri taida olla. N143 on kuulemma hengettömän oloinen tuon edessä (johtunee siitä, että ennen vedetty jollain 8000-sarjan voimavaltralla). Paalainkin nielee ilmeisesti hyvin. Painavahan tuo on, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Viimeksi muokattu: 20.10.15 - klo:19:55 kirjoittanut John Ferguson

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Kuhn Alterna 400 harkinnassa

 Helpoimmallahan tuon saa kuusankoski kuntoon ajamalla tois puoleisesti niittopalkin esim. vesilammikkoon, ne keskivaihteen käytetyt rattaat melkoisen pieniä halkaisijaltaan.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

maanussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Alternasta näköjään saa aika ristiriitaista palautetta. Ehdotelkaas muita vaihtoehtosia murskaimia 4m työleveydeltä? Millainen on esimerkiksi kronen 4m murskain alternaan verrattuna?

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Alternasta näköjään saa aika ristiriitaista palautetta. Ehdotelkaas muita vaihtoehtosia murskaimia 4m työleveydeltä? Millainen on esimerkiksi kronen 4m murskain alternaan verrattuna?

 Lie hyvä peli rollaattori-mummojen keruuseen...kahdeksan lautasta, karho symmetrinen, kevennyksen/ripustuksen liike-alue laaja, mutta levykytkin kannattaa keväällä ensteks pyöräyttää kronestakin irti.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Onko sillä nyt väliä onko se 3,7 vai 4 metrinen? Tietenkin toi kuhni tulee kapeena tietä pitkin.
Se karho kuivaa kyllä.

3 metrinen ja mattoperä on paras :P

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
voiman siirto vahva pahimmillaan 140 TM sammunut kuin sauna lyhty esim viime kesänä kun ajoin tällin lautanen kiinni kivisuojaan voiman siirto ei moksiskaan levy kytkin ei kerennyt luistaa hajos vain kivisuoja 237€ lautas pari 300€ lautasen pönttö 645€ pöntön alapään laakeri 80 € ym pientä

N.H

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Osta kvernelandin murskain se ainakin kestää kiviin ajella. Ainut miinus ei ihan  päästä tuohon 4 metriin kun leveys on vain 3,6.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Osta kvernelandin murskain se ainakin kestää kiviin ajella. Ainut miinus ei ihan  päästä tuohon 4 metriin kun leveys on vain 3,6.

vernelantis järkyttävän kalliit varuosad kun maahantuojana nykyään agritek.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Osta kvernelandin murskain se ainakin kestää kiviin ajella. Ainut miinus ei ihan  päästä tuohon 4 metriin kun leveys on vain 3,6.

vernelantis järkyttävän kalliit varuosad kun maahantuojana nykyään agritek.

Varaosia en oo varsinaisesti vanhaan 338 tarvinu mutta ainakaan kulutusosat ei oo ollu sen kalliimpia ku oli elhoonkaan.

Muuten oon jontikkamiehen kans samoilla linjoilla, 320 maksimi leveys. Jossei piisaa nii sitte mattoperää tai karhotusta.

Alterna oli tutulla hetken aikaa, jäätävän kallis kone ylläpitää. Olihan se tehokas mutta ku näkikään kiven nii aina makso vähintään 2000€.