Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!  (Luettu 933207 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
T&T Kertoo miten ydinsähkön Euroopan takuuhinta on nostettu kannattamattomalle ydinsähkölle 10.9snt/kWh.

Pörssissä taas tuuli- ja aurinkovoimaa myydään jo yleisesti 7-- kertaa halvemmalla 1,5snt/kWh.

Paljonkos tänään on se aurinkosähkön hinta?

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Paljonkos tänään on se aurinkosähkön hinta?
Onhan se halvempaa kuin eilen koska päivä on jo pitempi edellistä? :D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
"Sähköjärjestelmän näkökulmasta 1,1 kilowatin lisäys uusiutuvaa, vaihtelevasti tuottavaa energiaa vaatii 1,0 kilowattia vakaata ja säädettävää energian tuotantoa. Jotta yhteiskunta toimisi kaikkina aikoina, eri tuotantomuotojen on toimittava energiajärjestelmässä yhdessä."

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin sekopäinen väite SUPO sioilta!

JOKAINEN tuotettu ongelmaton EKO kWh

on poisto saastaisen ydinvoiman tarpeesta!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin sekopäinen väite SUPO sioilta!

JOKAINEN tuotettu ongelmaton EKO kWh

on poisto saastaisen ydinvoiman tarpeesta!


 Ydinvoima on energiantuotannon kivijalka sen päälle tulevat epävarmat viipperä ja paneelivoimalat joiden tuotannosta ei ole edes saatavissa mitään lukuja. Vesivoimalla sitten tuotetaan ja säädetään mitä kulutus vaatii ja sattumavoimaloilta jää uupumaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin mikähän se eterisen satuisa kivijalka sitten on näissä OL-3, OL-4 ja Fennovoimaloissanne?

Tappiota tahkottu mm. OL-3 kohdalla JO  22 000 000 000e! Ja esim. OL-4 hankkeisiinne tärvättynä verorahoja kansalta 300 000 000e! Talvivaaraankin pumpattuna jo sievoiset 3 100 000 000 uraanitappiota

Varsinkin kun koko tuota konkurssipesäänne on viimeisen 10vuotta pitänyt ylipäätään sähkössä kiinni JUURI ARTO LAURI 100% ongelmattoman puhtaat EKO- tuotannot!.. Kuten siis TÄLLÄKIN HETKELLÄ!

Viimeksi muokattu: 24.12.17 - klo:22:21 kirjoittanut arvosupi

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin mikähän se eterisen satuisa kivijalka sitten on näissä OL-3, OL-4 ja Fennovoimaloissanne?

Tappiota tahkottu mm. OL-3 kohdalla JO  22 000 000 000e! Ja esim. OL-4 hankkeisiinne tärvättynä verorahoja kansalta 300 000 000e! Talvivaaraankin pumpattuna jo sievoiset 3 100 000 000 uraanitappiota

Varsinkin kun koko tuota konkurssipesäänne on viimeisen 10vuotta pitänyt ylipäätään sähkössä kiinni JUURI ARTO LAURI 100% ongelmattoman puhtaat EKO- tuotannot!.. Kuten siis TÄLLÄKIN HETKELLÄ!


 Arvton omimien paneelien tuotto on ainakin pysynyt mysteerinä ja nyt kun siihen on otettu mukaan epämääräinen perikunta 50 vuotta vanhoilla aurinkokeräimillä niin on epävarmuus ja sähkön laatuongelmat taattuja.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin kerroin opettajani omistaneen nuo Eurajoella jo nyt 50y toimineet aurinkopaneelit!

Ihan vaan MALLINA TODELLISUUDESTA. Kun SUPO valehteli, niiden kestävän maksimissaan 10y!
---
Ydinvoimalan turbiinit kestää toki 7.5y TVO:lla ja eivät hetkeäkään yli! Mutta mikään tällainen ydinvoimaloitten säteilyeroosio EI riko ekovoimalaa. Vesivoimaloitten ikä on helpostikin 80 vuotta, jopa 100 vuotta. Aurinkovoimaloilla 50y on arkea! Toki tuulivoimalatkin kestää heittämällä yli 30y!
Mutta maailmalla puretaan reaktorit systemaattisesti 30y vanhoina romuina JO!
---
Muuten noin yleisemminkin tiedoksi. JOS SUPO on niin tyhmä, että heittää näitä ulkumaankielisiä paskojaan. Niin minä EN EDELLEENKÄÄN näitä vaivaudu edes avaamaan. Eli edetään VAAN faktan pohjalta.

Jo 5 vuotta ENNEN Fukushimaa . Japanissa menetettiin peräti 7 ydinvoimalaa. Mm. Miamakin maailman suurin Pu-239 jalostamo räjähti silloin toistamiseen!

Kun se viimein valmistui kuntoon. Se ehti toimia VAIN 1 kk. Kun räjähti KOLMANNEN KERRAN! Minkä jälkeen Miamakin jalostamokin hylättiin lopullisesti! Fukusiman aikaan räjähti 15 reaktoria taas fissiopommeina KOKONAAN taivaalle. Eli 15 reaktoria pumppasi 100 000kg Pu-239 polttoaineensa MILLISEKUNNEISSA KOKONAAN taivaalle! Nämä 15 reaktoria menetettiin siis LOPULLISESTI!

Fukushiman yhteydessä Japani siis menetti KAIKKI 54 reaktoriaan kokonaan!

Nyt sitten SUPO kertoo. että kun reaktoreita on hiki hatussa 8 vuotta rakenneltu kokonaan uudelleen. Niin muutama niistä olisi jäänyt jopa käymään?

No lehdissä on kerrottu, että Japanissa voisi toimia vaivoin puolisen tusinaa reaktoria 8y epätoivoisen  korjailujen jälkeen. Mitään tällaista EI Japani ole kuitenkaan KOSKAAN MISSÄÄN JULKISESTI esittänyt. Vaan kertonut vain ylimalkaan, että pelkästään Fukushiman tuhojen korjaaminen on maksanut 2000 miljardia!

Tällä rahalla pitäisi toki saada ainakin 100 uutta reaktoria kokonaan vaihdettua! Mutta Japani ei ole esitellyt mitään sen suuntaistakaan! T&T lehdessä on nyt tosiaan ollut vain puolisen tusinaa Japanissa kokonaan uusitun reaktorin starteista artikkeleja. Japani kertoo suoraan muuttaneensa energiahuolinnan aiemman ydinvoimavetoisuutensa. Lähinnä liuskekaasuun, tuulivoimaan ja aurinkovoimaan nojaavaksi!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Pitäis tuo nyt aueta kansalaiskoulun englannillakin. Jos on ollut sähköasentajana ydinvoimalassa ja myöhemmin tehnyt karriääri  maailmaalla tunnustettuna ydinfyysikkona eikä ymmärrä ulkomaan kielistä mitään, on joko nero tai umpihullu.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin minä olen tosiaan kansainvälisesti

tunnustettu ydinfysiikan nero.

Mutta SUPO illuminaattien slooshilaisistanne ei löydy

 ydinfysiikasta kuin viikon KURSSILAISIA!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin minä olen tosiaan kansainvälisesti

tunnustettu ydinfysiikan nero.

Mutta SUPO illuminaattien slooshilaisistanne ei löydy

 ydinfysiikasta kuin viikon KURSSILAISIA!

 https://www.iaea.org/PRIS/CountryStatistics/CountryDetails.aspx?current=JP
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Mutta jos viestittäjä EI vaivaudu kommentoimaan lainaamaansa sivustoa.

Saati edes osaa kääntämään, niin EDES HÄN ITSE

EI PASKAAKAAN VÄLITÄ JUTUSTAAN!

SILLON EN 100% VARMASTI MINÄKÄÄN!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
 Taitaa olla vain vettä hanhen selkään?

 Väännetääs nyt vielä kerran rautalangasta:

2 rakenteilla, tuotannossa 42, poistettu käytöstä 18.

Mistä löytyy arvton väittämät 50 räjähtänyttä voimalaa? Nuo 18 on rakennettu ennen 80-lukua ja saavuttaneet käyttöikänsä pään toimien kuitenkin kauemmin kuin monet suomessa rakennetuista viipperävoimaloista.

https://www.iaea.org/PRIS/CountryStatistics/CountryDetails.aspx?current=JP
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Mutta jos viestittäjä EI vaivaudu kommentoimaan lainaamaansa sivustoa.

Saati edes osaa kääntämään, niin EDES HÄN ITSE

EI PASKAAKAAN VÄLITÄ JUTUSTAAN!

SILLON EN 100% VARMASTI MINÄKÄÄN!

Pitääkö sulle apukoululaiselle kaikki kääntää ja vääntää valmiiksi että ymmärtäisit.

Ihmekkään ett sait kenkää insinöörihommista ja nyt siitä katkerana kirjoittelet täällä paskaa entisestä työnantajastasi.
Tavallinen sähkäri se on. Sen veli on se insinööri.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin..

Kuka HYVÄNSÄ kuitenkin VOI nähdä näistä Japanista julkaistuista käyristä oleellisimman.

Fukushiman suuronnettomuuden SANOTAAN koskevan 4 ydinvoimalaa.

Mutta TODELLISUUDESSA KAIKKI 54  reaktoria tuhoutui alas!

SIIS IHAN KAIKKI!


MITÄÄN selityksiä ei ole tullut siitä oleellisimmasta MIKSI! IAEA ajoi läpi lain, että näistä 54 räjähtäneestä reaktorista saanut julkaista yhtään mitään tietoakaan missään! Tänäkään päivänä ei kerrota esim. maailman suurimman Japanin länsirannikolla olleen Miamakin Pu-239 jalostamon tuhoutumisesta 1kk ajon jälkeen! Vielä oudompaa, että se on yli 800km päässä Fukushimastakin! Silti mm. tätäkään laitosta ei enää koskaan EDES UUDELLEENRAKENNETTU! Mutta syitä sen sulkemiseen EI MISSÄÄN!

Outoutta lisää tässä nähty TOINENKIN outous! Japanissa oli JO vuosi ennen Fukushimaa ajettu alas LUKUISIA ydinvoimaloita. Tunnetuimpia lienee Fukushima-4 . Japanilla siis OLI JO ENNEN paljon ydinvoimaloissaan ongelmia. Minkä takia reaktoreita romutettin massoittain! Vain 1kk ENNEN Fukushimaa esimerkiksi ajettiin reaktori alas. Koska sen alla olevat metaanijääklatraatit sulivat, ja laitos vajosi tuhoutuen maan sisään! Olkiluodon alueiden lailla!!

Viimeksi muokattu: 25.12.17 - klo:12:11 kirjoittanut arvosupi