Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mönkijä  (Luettu 15261 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5890
Mönkijä
Pojille pitäisi mönkijää kattella. Lähinnä kahden isomman pojan 7 ja 9v käyttöön. 
Lähinnä kai hupiajelua mutta toisaalta tuo 7vuotias on tosi kiinnostunut tekemään kaikkea ns. järkevää tekemistä ja puhuu että siinä pitää olla peräkärry että hän voi ajaa lehtiä yms..
50cc koneet taitaa käydä äkkiä pieneksi? Ja pakki olis varmaan pidemmän päälle ihan plussaa. Pienemmissä harvemmin tosin taitaa olla. Ja liian isokin voi olla vaikea ajaa..
Suht luotettava saisi olla, ei kiinnostaisi yhtään ropata ylimääräistä.
Mä olen tätä nykyä ihan pihalla näistä vehkeistä.. Mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Tekeekö kiinan koneilla mitään?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Mönkijä
Pojille pitäisi mönkijää kattella. Lähinnä kahden isomman pojan 7 ja 9v käyttöön. 
Lähinnä kai hupiajelua mutta toisaalta tuo 7vuotias on tosi kiinnostunut tekemään kaikkea ns. järkevää tekemistä ja puhuu että siinä pitää olla peräkärry että hän voi ajaa lehtiä yms..
50cc koneet taitaa käydä äkkiä pieneksi? Ja pakki olis varmaan pidemmän päälle ihan plussaa. Pienemmissä harvemmin tosin taitaa olla. Ja liian isokin voi olla vaikea ajaa..
Suht luotettava saisi olla, ei kiinnostaisi yhtään ropata ylimääräistä.
Mä olen tätä nykyä ihan pihalla näistä vehkeistä.. Mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Tekeekö kiinan koneilla mitään?
Kierrä kiinalaiset kaukaa. Itse ajelin jo 7v vanhana isolla työmönkijällä, että nykypäivän ohjaustehostetuilla ei pitäisi olla ongelmaa. Mekaaniset rajoittimethan noihin isompiinkin on helppo tehdä, laiska löysää vaan kaasuvaijeria.  ;D

Yamaha Grizzly 450cc on kevyt ajettava ilman tehostinta, pystyy tekemään töitä eikä ole turhan ärhäkkä. Kyllä käytetty laatumönkijä aina kiinan tekeleen hakkaa.

50cc Suzuki oli naapurin pojalla, nopeaan se unohtui kun taloon tuli 400cc Kawasaki. Mitään töitähän tuommoisella 50cc:llä ei tehdä.

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1177
Vs: Mönkijä
Pojille pitäisi mönkijää kattella. Lähinnä kahden isomman pojan 7 ja 9v käyttöön. 


Meidän junnut pöristelee tuollaisella Can-Am DS 90:llä. Taitaa olla Kanadassa tehty jos oikein muistan. Vaikuttaa ihan laatupeliltä, löytyy sähköstartti ja pakki. Menee kovalla tiellä noin neljääkymppiä.

Vajaassa parissa vuodessa ei ole pettänyt mikään paikka vaikka itsekin olen tällä jonkun verran ajellut  :P

http://www.brp.fi/off-road/atv/youth/ds.html
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Mönkijä
Tutun tutulta kuoli poika mönkkärionnettömuudessa. Oma veli ajoi...

Itse lensin komean kaaren puuta päin 2009 ja jäin henkiin. En ole sen jälkeen ajanut mönkijällä.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Mönkijä
keväällä ostin muksut 10 ja12 nuorempi veti naapurin likan kaa lahjakkaasti mettään kumpikaan ei oo koskenut sen jälkeen jäi taas mulle leikkikaluksi

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Mönkijä
Pojille pitäisi mönkijää kattella. Lähinnä kahden isomman pojan 7 ja 9v käyttöön. 
Lähinnä kai hupiajelua mutta toisaalta tuo 7vuotias on tosi kiinnostunut tekemään kaikkea ns. järkevää tekemistä ja puhuu että siinä pitää olla peräkärry että hän voi ajaa lehtiä yms..
50cc koneet taitaa käydä äkkiä pieneksi? Ja pakki olis varmaan pidemmän päälle ihan plussaa. Pienemmissä harvemmin tosin taitaa olla. Ja liian isokin voi olla vaikea ajaa..
Suht luotettava saisi olla, ei kiinnostaisi yhtään ropata ylimääräistä.
Mä olen tätä nykyä ihan pihalla näistä vehkeistä.. Mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Tekeekö kiinan koneilla mitään?

Älä niille ainakaan mitään 1000cc Scrambleria osta vaikka ittelles moisen haluaisitkin ;D No joo joku laatu peli vaan eikä mitään kinkki pommeja.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Mönkijä
Pojille pitäisi mönkijää kattella. Lähinnä kahden isomman pojan 7 ja 9v käyttöön. 
Lähinnä kai hupiajelua mutta toisaalta tuo 7vuotias on tosi kiinnostunut tekemään kaikkea ns. järkevää tekemistä ja puhuu että siinä pitää olla peräkärry että hän voi ajaa lehtiä yms..
50cc koneet taitaa käydä äkkiä pieneksi? Ja pakki olis varmaan pidemmän päälle ihan plussaa. Pienemmissä harvemmin tosin taitaa olla. Ja liian isokin voi olla vaikea ajaa..
Suht luotettava saisi olla, ei kiinnostaisi yhtään ropata ylimääräistä.
Mä olen tätä nykyä ihan pihalla näistä vehkeistä.. Mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Tekeekö kiinan koneilla mitään?
Mun mielestäni ei tuon ikäisille 7 ja 9  vielä mitään moottorikäyttöistä,teloovat itsensä kun innostuuvat.Tuollanen pikkumönkkärikin painaa sen verran että pikkunöösi litistyy pahoin jos kaatuessa jää alle.Taitaa olla niin että isukin tekee myös mieli mönkkäriä ja sillä varjolla sitten saadaan äiti suostuteltua ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Mönkijä
Tutun tutulta kuoli poika mönkkärionnettömuudessa. Oma veli ajoi...

Itse lensin komean kaaren puuta päin 2009 ja jäin henkiin. En ole sen jälkeen ajanut mönkijällä.
Kotiinsakkin on moni kuollut, edelleenkin.

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Mönkijä

Mun mielestäni ei tuon ikäisille 7 ja 9  vielä mitään moottorikäyttöistä,teloovat itsensä kun innostuuvat.Tuollanen pikkumönkkärikin painaa sen verran että pikkunöösi litistyy pahoin jos kaatuessa jää alle.Taitaa olla niin että isukin tekee myös mieli mönkkäriä ja sillä varjolla sitten saadaan äiti suostuteltua ;D

Hyvä se on harjoitella, mutta pitäisi olla jotain loogisesti käyttäytyvää lapsille (niin kuin aikuisillekin) kuten mopot ja autot. Mopon tai auton kanssa saa tosissaan yrittää, että peltoteillä saisi pahemman onnettomuuden aikaan.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Mönkijä

Mun mielestäni ei tuon ikäisille 7 ja 9  vielä mitään moottorikäyttöistä,teloovat itsensä kun innostuuvat.Tuollanen pikkumönkkärikin painaa sen verran että pikkunöösi litistyy pahoin jos kaatuessa jää alle.Taitaa olla niin että isukin tekee myös mieli mönkkäriä ja sillä varjolla sitten saadaan äiti suostuteltua ;D

Hyvä se on harjoitella, mutta pitäisi olla jotain loogisesti käyttäytyvää lapsille (niin kuin aikuisillekin) kuten mopot ja autot. Mopon tai auton kanssa saa tosissaan yrittää, että peltoteillä saisi pahemman onnettomuuden aikaan.
Mikä siitä mönkijästä tekee mopoa vaarallisemman?  ;D Paljon varmemmin kakarana itsensä teloo mopolla kuin isolla nopeusrajoitetulla mönkijällä.

Kuuno

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 309
  • Needled 24/7
Vs: Mönkijä
No se mönkijän alle jääminen, sinne on moni koltiainen jäänyt ja vähän vanhempikin.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Mönkijä

Mun mielestäni ei tuon ikäisille 7 ja 9  vielä mitään moottorikäyttöistä,teloovat itsensä kun innostuuvat.Tuollanen pikkumönkkärikin painaa sen verran että pikkunöösi litistyy pahoin jos kaatuessa jää alle.Taitaa olla niin että isukin tekee myös mieli mönkkäriä ja sillä varjolla sitten saadaan äiti suostuteltua ;D

Hyvä se on harjoitella, mutta pitäisi olla jotain loogisesti käyttäytyvää lapsille (niin kuin aikuisillekin) kuten mopot ja autot. Mopon tai auton kanssa saa tosissaan yrittää, että peltoteillä saisi pahemman onnettomuuden aikaan.
Mikä siitä mönkijästä tekee mopoa vaarallisemman?  ;D Paljon varmemmin kakarana itsensä teloo mopolla kuin isolla nopeusrajoitetulla mönkijällä.

Tuosta oon kyllä erimieltä.

Pikkumopo, joku kiinan versio vaikkapa, ihan ok. jos pärinä kiinnostaa. Tai sitten pieni mönkijä. Iso mönkijä on rajoitettunakin pelinä iso, sen kun ajaa ojaan, on hyvää tuuria jollei nappula jää alle... :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mönkijä
Pientä ei kannatta ostaa kesällä vaihdoin suurimman can amin ja täytyy sanoa että sitä pienimmät on leikkikaluja. ;)Tuolla kun sattuu jotakin niin henki lähtee kerralla ja nopeasti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Mönkijä
Pientä ei kannatta ostaa kesällä vaihdoin suurimman can amin ja täytyy sanoa että sitä pienimmät on leikkikaluja. ;)Tuolla kun sattuu jotakin niin henki lähtee kerralla ja nopeasti.

Uskaltauduitko oikein Rene talliin vaiko ihan laiska työkone ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Mönkijä
Pienestä asti on ollut peliä ja pensseliä niin itsellä kuin kavereillakin. Kyllä kaikista vaarallisinta oli pienillä mopoilla ajaminen, kun ei paljoa ollut rautaa tai muovia suojelemassa törmäykseltä. Mönkijöillä ajettiin tuhansia kilometrejä, parhaillaan kuusi ihmistä yhden mönkijän päällä. Ei kypäriä, ei rajoittimia, talvella paksut housut ja takki+pipo. Mopoilla sattui huomattavasti enemmän haavereita. Minicrosseilla sattui myös. Kertaakaan ei mönkijä kaatunut kenelläkään.

Seuraava mönkijä on pakko olla tehokkain Polaris Scrambler.  :)