Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe V6000/8000 sarjan hyttimuutokset  (Luettu 10107 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Juu se hitechin käsijarru on simppeli systeemi. jos lähtee käkkäriä muuttamaan, niin ehdottomasti vaan sen osat purkaamosta tai varaosatiskiltä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

jullikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Tunnustetaan nyt sitten tännekin, millaisia viritelmiä 6400:n hytistä löytyy.

Eli kyseessä ei ole Hitech vaan ihan tavallinen nappikytkimellä varustettu Valtra. Virallisia taakseajolaitteita ei ole, mutta vuosien jälkeen sain kyhättyä jotakin.

Eli suunnanvaihtokeppiin on pultattu kiinni lisäkahva, joka sojottaa takaviistoon. Se päässä nappi, jolla käytetään kytkintä. Käsijarruvivussa on myös lisävarsi ylöspäin. Tämän päässä on polkupyörän jarrukahva, josta vaijerilla käsijarrun vapautus. Ohjaus on toteutettu sähköisellä jakoventtiilillä kuormaajan käännöstä.

Jonkun verran rakentelua, mutta parannus edelliseen huomattava. Fiksumpi ehkä hommata Hitech kun viritellä tämmöisiä.

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Kiitos tiedoista. Löytyikin aiheesta jo hieman infoa..

Vaikka jostain sais alkuperäiset osatkin niin signaalin ottaminen agrodatan boksista lienee mahdotonta.
Normi jarrusylinteri / 12v lineaarimoottori vois olla helpompi/halvempi pellepeloton-ratkaisu. 

Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo:06:30 kirjoittanut klapia

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Niin se agrodata estää käsijarrun käytön jos vauhti on muistaakseni yli 4 km\h. Onhan se tietty pien ongelma estää kytkeytyminen liian kovassa vauhdissa. Pieni kuristus kai siellä malapainepiirin letkussa lienee, kun hitechissäkin käkkäri kytkeytyy pienellä viiveellä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

valtra6850

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Joo ,Olen sitä mieltä että 6000 ja8000 kopissa on vielä hyvin tilaa verrattuna vaikka N3 ,tietysti lisätila ei haitaksi ole.Mulla 6850 penkki käänty oikean kautta ja on helppo siirtää konetta ,kun istuu naama sivulasiin päin .Näkee hyvin eteen ja taakse ja voi käyttää kärrynaisaa helposti.Kun taas uudessa N3 hytti sisältä pari senttiä kapeampi ja heti on ahtaampi vaikka penkissä kronoksen putkijalka, silti tykkään kääntyä oikealta puolelta ja kun löytyy paikka missä vois hyttiä avaruttaa vien heti sinne.Jos tulee mieleen keski-suomessa tälläsia pajoja vinkatkaa !

6pack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: V6000/8000 sarjan hyttimuutokset
Lainaus
on helppo siirtää konetta ,kun istuu naama sivulasiin päin
Laita taakse polkimet,toisella eteen,toisella taakse,kaksikärkiset jolloin samalla avaa jarrun ja kytkee vedon.Eli korvaa siis ht.n ajotapin täysin.
Johdotkin vedetty valmiiksi taakse maton alle,liittimet vain kiinni...
Sit halvin tapa käännellä etupyöriä  on haaroittaa orbitrolilta  letkut pikaliittimillä ulkop.hydr.venttiilille.Tieajossa pikaliittimet sitten irti!
Kannattaa laittaa käsijarrulle pakko-ohjausnappi (palautuva).

Tällainen paketti paljon halvempi kuin valtran oma taka-ajolaite ja voi ajaa samalla kun käyttää nosturia.