Kaikki sai alkunsa kirjeestä :
Kutsu kahdelle
Toivotamme Teidät lämpimästi tervetulleeksi lampurien teemapäivään . Tilaisuus järjestetään 21.11.2007 alk.klo 14.00 , paikka : Someron Rantatupa . (Avoinna erikoistilauksesta)
Tämän vuoden teemana on "Fyysinen hyvinvointi - avain lampurin paineensietokykyyn" ?
-Ottakaa mukaan myös urheiluasu , ohjelmassa on leikkimielinen lihaskuntotesti . Illalla siirrymme Esakallion lavalle , poljennosta vastaa Anna Eriksson . (Sekahaku) TERVETULOA !!
Pyysin trenkiä kaveriksi . Ei luvannut lähteä . Kerroin illan tanssiaisista , selitin , että vienti voisi olla melkoista . Ei auttanut . Vastaus oli välttelevä : "Olen siinä iässä , että minun osaltani naisjutut ovat ohi . Eturauhaseni on höylätty ohueksi kuin kuiva viikuna , käytännössä minulla on jäykkää vain käytös" !
Kutsu iltamiin oli lähetetty kaikille lampureille , joilla oli voimassa oleva lammashygieniapassi . Näin saatiin rajattua ammattitaidottomat ja harrastelijat pois . Ammattitaidottoman lampurin kanssa on niin raskas jutella .
Lähdin iltamiin hyvissä ajoin . Nostin vanhan hetekan Hiacen takakajuuttaan , varoiksi . Lisäksi tein hienon oivalluksen : Maalasin tavaratilan kattovalon punaiseksi , se suorastaan sykki eroottista tunnelmaa ! Laulelin menomatkalla Einin parhaita iskelmiä , mielestäni Eini on Anna Erikssonia huomattavasti parempi laulaja . Olin Tammelan kohdalla , kun tapahtui kummia : Hiace piti outoa puuskutusta . Pysäytin auton ja paikallistin vian . Puuskutus kuului kardaaniakselin päältä : Voi ihme , meidän kotipihan kesy "Kake"-orava se siellä pyyhki etukäpälällään hikeä otsaltaan . Kake oli pahalla tuulella , se potkaisi minua ensi töikseen jalkaan . Otin Kaken kyytiin ja matka jatkui . Kake nukahti heti . Oli juossut kardaaniakselin päällä pitkän matkan . Joka paikkaan se ehtiikin !
Perille päästyämme siirryimme koko porukka urheilusalin puolelle . Vaihdoin pukuhuoneessa ylleni armeija-aikaiset painitrikooni . Keltainen väri oli haalistunut , mutta ei se vielä mitään : Trikoot olivat kutistuneet tosi paljon . Pikkuveitikka näkyi etumuksesta kiusallisen selvästi läpi . En kuitenkaan antanut ajatuksieni herpaantua vaan kävelin reippaasti salin puolelle . Siellä oli vetäjänä tosi kivan näköinen fysioterapeutti , Tiina taisi olla hänen nimensä . Hänellä oli kiusallisen vähän tekstiiliä päällään . Hän esitteli tehokkaita venytysliikkeitä , joita kannattaa tehdä kuulemma päivittäin esim. lampolassa . Huh huh , mikä nainen !- Minun oli pakko laittaa kädet eteen , aivan kuin olisin ollut muurina jalkapallon vapaapotkussa . Ilmeeni taisi olla vakava .
Tilanne paheni : Seuraavaksi tarvittiin lihaksikasta ja riskiä miestä demonstroimaan ns. alataljan käyttöä . Minua pyydettiin paikalle . Alataljahan on siis se härveli , missä narua vedetään istuma-asennosssa ikään kuin soutaen eteen-taakse , samalla levypainokuorma nousee ylös-alas . Istuuduin härveliin , kun kaunis fysioterapeutti kosketteli ja hieroi reisilihaksiani kertoillen samalla laitteen tehokkuudesta . Seurailin paniikissa koko ajan kovettuvaa miehisyyttäni . Koitin epätoivoisesti kääntää ajatukseni muualle : Pohdiskelin 141-tukiratkaisun merkitystä Savimaan tilakokonaisuuteen ynnä muita ikäviä asioita . Ajattelin , että tilakokonaisuuteen kuuluu laskea myös metsälö , kun fysioterapeutti pyysi minua hetkeksi nousemaan ylös , hän näyttäisi kaikille vielä ristiselän lihaksistoa . Nousin ylös , fysioterapeutti huomasi tilanteeni ja sanoi että jospa istuisit sittenkin alas . Hän punastui . Minäkin olisin punastunut , mutta kaikki liikenevä veri oli nyt tehokäytössä . Olin kalpea kuin lakana. Hän pyysi minua kokeilemaan alataljaa . Vedin kaikin voimin , mutta mitään ei tapahtunut . Joku ryökäle oli pakannut kaikki levypainot päälle . Pingotin voimat äärimmilleen : Vetovaijeri sälähti poikki , minä sinkouduin perse salin maata niistäen selkä edellä taaksepäin viitisen metriä . Samassa hötäkässä trikoot rullautuivat yltäni . Nousin ylös , hain trikoot taljan vierestä ja kävelin pukuhuoneeseen . Kylmä suihku lievitti tilannetta . Sekä etu-että takapuolelta .
Tämän leikkimielisen lihaskuntotestin jälkeen söimme pitokokki Jewgenin valmistamaa rosvopaistia , tietenkin . Kyllä oli hyvää . Namskista ! Havaitsin , että tietyt naiset loivat minuun merkitseviä katseita . Oho ! -Aavistelin , että illalla saattaisi olla Toukolla vientiä : Kävin muistaessa laittamassa hetekan päälle puhtaan lakanan . Tyyny oli unohtunut kotiin , mutta eipä hätää : Uuhen mineraali 2 - säkki sai hoitaa pieluksen virkaa .
Otin Hiacessa pienet nokkaunet , myöhästyin tansseista puolisen tuntia . Saliin käveltyäni vienti oli rajua : Oli kuin lampaanraato olisi heitetty susilauman keskelle . Tanssin valssit ja jenkat . Entisenä tanhuajana osaan kaikki tanssilajit . Illan viimeisenä hitaana ilmoille kajahti "kun katsoit minuun"-sävelmä . Sen aikana keinauttelin Armin (nimi muutettu) ensin eteiseen ja sieltä rappusia alas pihalle . Suunta kävi vääjäämättä kohti Hiacea . Armi pyysi minua laittamaan painitrikoot ylle , hän oli koko illan niistä fantasioinut . Yö oli kuumaakin kuumempi . Punainen valo korosti hienosti tunnelmaa . Hetekan antama vastaisku tehosti tulivoimaa . Siinä kului koko yö . Aamu alkoi sarastaa . Sumu kiskoi pikku hiljaa verhojaan sinisessä hetkessä kylpevän tanssipaikan yltä . Luontoäidin kasvot hymyilivät pienen , ohikiitävän hetken meille kahdelle onnelliselle .
T : Touko Savimaa
Viimeksi muokattu: 27.11.07 - klo:17:52 kirjoittanut savimaa