Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auran kulutusosat  (Luettu 3134 kertaa)

Wessel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 422
Auran kulutusosat
onko kokemuksia kaubamajan myynnissä olevista kvernen kulutusosista? edukkaita ainakin näyttäis olevan.

montöör

  • Vieras
Vs: Auran kulutusosat
Ei oo, siis kokemusta. Hintavertailussa otettava huomioon kuuluuko pultit
ja mutterit hintaan. Jos tilaat muista ilmoittaa y, niin vältyt alvirumbalta.
Loppupelissä originaalit ei ole pienen tinkaamisen jälkeen juurikaan kalliimmat.
Tiedä sitten onko laadussa eroa, kuten kuuluu huhuna väitettävän. 8)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Auran kulutusosat
Mä oon ainakin pettyny noihin orkkiksiin, nelisiipisen paloilla kyntää vajaan 50 hehtaaria ja käännön jälkeen ei sitäkään, kaikki oli pultin kohdalta murtioimessa, kun vaihdoin uudet, vielä alkuperäiset, mutta todennäköisesti seuraavaksi kokeilen jotain harakiriä, noissa on laatu tippunut mun mielestä paljon nopeammin, kuin se kuuluisa "lehmänhäntä" .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Auran kulutusosat
monen olen kuullu manaavan noita orkkeja ainakin kärissä että katkiivat helpommin kuin harakirit pultin kohalta.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Auran kulutusosat
Mä oon ainakin pettyny noihin orkkiksiin, nelisiipisen paloilla kyntää vajaan 50 hehtaaria ja käännön jälkeen ei sitäkään, kaikki oli pultin kohdalta murtioimessa, kun vaihdoin uudet, vielä alkuperäiset, mutta todennäköisesti seuraavaksi kokeilen jotain harakiriä, noissa on laatu tippunut mun mielestä paljon nopeammin, kuin se kuuluisa "lehmänhäntä" .
Mulla piti Kvernen kärjet viimesyksynä kääntää alle 20 ha jälkeen.  :o Muutenkaan noita Kvernen kulutusosia ei pysty kovinkaan loppuun ajamman kun pultinkannat tulee paloista läpi.
Mystinen kesälaatumies

Wessel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 422
Vs: Auran kulutusosat
Noihin kuluosiin ei kuulu pultit ja mutterit, mutta ne mukaan ostettuna, siitä huolimatta hinta jotain muuta kuin tällä puolen lahtea.
Kvernen alkuperäisiä kärkiä eioo ollu käytös pian 10 vuoteen. Harakiri kärjillä tullu ajeltua. Kärjen käännön yhteydessä olen tempassu kemppiliimalla pultin kärkeen kiinni, niin ei ole päässeet läpi karkailemaan. Noi harakiri kärjet taipuu lopussa ennen ku katkeevat. Eipä noilta kärjiltä kovin ihmeitä voi oottaa, jos hinta 5e kpl sis. pultit, mutterit ja alv.
Pitää ostoo ja testata kuluosat, niin sitte näkee tekeekö niillä mitään. Hinnan eroa kuitenkin 200-300€ Alv0 omassa tapauksessa naapurimaan hyväksi.