Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Makkaraperunat  (Luettu 4692 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Makkaraperunat
Tää on kyllä joku provo. Sammakalla luomu-viljamiehenä ei maatalous voi olla kannattamatonta :o :o
Ihan varmasti, onhan tuossa tekstissä lueteltuna kaikki maatalousyrittämisen kliseet...  :P
Luomutukimakkaraperuna hörhö :o :o
Äääh, mennään nyt asiaan. Jos mä perustan tänne periferiaan tuollaisen kioskin joka tarjoilee kolmea ruokalajia ja se ei kannata, niin voinko huutaa jostain itselleni tukea että voin jatkaaa harrastusta?

 ::)

 Miksei...jos harrastuksesi on saanut investointitukea eeuuullta tai joltain muulta julkiselta taholta, kun tuommosessa tilanteessahan he joutuisivat muuten noloon valoon, eikä seuraavalla ohjelmakaudella olisi uunotettavia jonoksi asti ja vois joutua ehtimään ittelleen ihan oikeitakin töitä.
Ihan täysin yleisön pyynnöstä, voisinko saada grillilleni lomittajan? Tai että jos pitäisin pari päivää viikossa sen kiinni, niin jonkun kompensaation vaikka grilliyrittäjien liiton toimesta? Vai pitääkö mun ihan oikeasti itse hoitaaa yritykseni?
Nothing is Something Worth Doing

navettapiika

  • Vieras
Vs: Makkaraperunat
Tää on kyllä joku provo. Sammakalla luomu-viljamiehenä ei maatalous voi olla kannattamatonta :o :o
Ihan varmasti, onhan tuossa tekstissä lueteltuna kaikki maatalousyrittämisen kliseet...  :P
Luomutukimakkaraperuna hörhö :o :o
Äääh, mennään nyt asiaan. Jos mä perustan tänne periferiaan tuollaisen kioskin joka tarjoilee kolmea ruokalajia ja se ei kannata, niin voinko huutaa jostain itselleni tukea että voin jatkaaa harrastusta?

 ::)

 Miksei...jos harrastuksesi on saanut investointitukea eeuuullta tai joltain muulta julkiselta taholta, kun tuommosessa tilanteessahan he joutuisivat muuten noloon valoon, eikä seuraavalla ohjelmakaudella olisi uunotettavia jonoksi asti ja vois joutua ehtimään ittelleen ihan oikeitakin töitä.
Ihan täysin yleisön pyynnöstä, voisinko saada grillilleni lomittajan? Tai että jos pitäisn pari päivää viikossa sen kiinni, niin jonkun kompensaation? Vai pitääkö mun ihan oikeasti itse hoitaaa yritykseni?
Hommaat siihen tiluksen viereen,missä käyskentelee kahdeksan haikkua, niin pienellä keplottelulla saat sinne lomittajan.. Ei tää vaikeeta ole, kun tuntee niksit.. ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Makkaraperunat
Hommaat siihen tiluksen viereen,missä käyskentelee kahdeksan haikkua, niin pienellä keplottelulla saat sinne lomittajan.. Ei tää vaikeeta ole, kun tuntee niksit.. ;)
Naapurissa on yhdeksän haikkua, mutta ne eivät vielä ole oppineet käyttämään kassakonetta
Nothing is Something Worth Doing

navettapiika

  • Vieras
Vs: Makkaraperunat
Hommaat siihen tiluksen viereen,missä käyskentelee kahdeksan haikkua, niin pienellä keplottelulla saat sinne lomittajan.. Ei tää vaikeeta ole, kun tuntee niksit.. ;)
Naapurissa on yhdeksän haikkua, mutta ne eivät vielä ole oppineet käyttämään kassakonetta
Mutta se lomittaja osaa..haikut ovat vain työnjohtotehtävissä.. ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Makkaraperunat
kaipa se grilli toimisi aina välistä sen pari päivää itsepalvelunakin. jätät vaan kassan auki ja sinne sopevasti vaihtorahaa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Makkaraperunat
kaipa se grilli toimisi aina välistä sen pari päivää itsepalvelunakin. jätät vaan kassan auki ja sinne sopevasti vaihtorahaa.
Jos vielä täydennät varastot ja lataat jääkaapin täyteen kaljaa.. ::)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Makkaraperunat
Ihan täysin yleisön pyynnöstä, voisinko saada grillilleni lomittajan? Tai että jos pitäisin pari päivää viikossa sen kiinni, niin jonkun kompensaation vaikka grilliyrittäjien liiton toimesta? Vai pitääkö mun ihan oikeasti itse hoitaaa yritykseni?

Ai tää oli täälläkin.

Niin... Sun on ihan turha kuvitella että nämä uhriutuvat ymmärtäisivät että joku muukin yrittäjä saattaa töitä tehdä ja olla siihen sidottu? Vaikkapa se yksin grilliään pyörittävä yrittäjä. Jos tiliä haluaa tehdä niin se grilli on oltava auki joka päivä 18-02/04. Kun pari kertaa käy niin että ei olekaan auki niin asiakas hakeutuu muualle tai toteaa että "ei se viimeksikään ollut auki, ei kannata". Ja tuo siis vasta grillin auki pitäminen. Siihen päälle tulee sitten hankinnat, ostot, byrokratia, kirjanpito, joskus varmaan siivottava ylimääräistäkin jos haluaa selvitä terveystarkastajan käynnistä ja jatkaa grilliyrittäjänä jne jne. Mutta aika turha sinun on kuvitella että nämä äärettömän tärkeää (mielestään) ja sitovaa (mielestään) työtä tekevät voisivat ymmärtää että jonkun muun alan yrittäjä saattaa olla ihan yhtä sidottu ja tehdä vähintään yhtä paljon työtä ja kärsiä vähintään yhtä paljon byrokratiasta ja tarkastuksista ihan ilman mitään tukia ja ihan ilman lomittajaa. Jos lomalle haluat niin ihan itse joudut lomasi ajaksi työntekijän palkkaamaan ja hänelle palkan maksamaan. Vaikka vain sen yhden yön haluaisit välillä nukkua.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Makkaraperunat
Ihan täysin yleisön pyynnöstä, voisinko saada grillilleni lomittajan? Tai että jos pitäisin pari päivää viikossa sen kiinni, niin jonkun kompensaation vaikka grilliyrittäjien liiton toimesta? Vai pitääkö mun ihan oikeasti itse hoitaaa yritykseni?

Ai tää oli täälläkin.

Niin... Sun on ihan turha kuvitella että nämä uhriutuvat ymmärtäisivät että joku muukin yrittäjä saattaa töitä tehdä ja olla siihen sidottu? Vaikkapa se yksin grilliään pyörittävä yrittäjä. Jos tiliä haluaa tehdä niin se grilli on oltava auki joka päivä 18-02/04. Kun pari kertaa käy niin että ei olekaan auki niin asiakas hakeutuu muualle tai toteaa että "ei se viimeksikään ollut auki, ei kannata". Ja tuo siis vasta grillin auki pitäminen. Siihen päälle tulee sitten hankinnat, ostot, byrokratia, kirjanpito, joskus varmaan siivottava ylimääräistäkin jos haluaa selvitä terveystarkastajan käynnistä ja jatkaa grilliyrittäjänä jne jne. Mutta aika turha sinun on kuvitella että nämä äärettömän tärkeää (mielestään) ja sitovaa (mielestään) työtä tekevät voisivat ymmärtää että jonkun muun alan yrittäjä saattaa olla ihan yhtä sidottu ja tehdä vähintään yhtä paljon työtä ja kärsiä vähintään yhtä paljon byrokratiasta ja tarkastuksista ihan ilman mitään tukia ja ihan ilman lomittajaa. Jos lomalle haluat niin ihan itse joudut lomasi ajaksi työntekijän palkkaamaan ja hänelle palkan maksamaan. Vaikka vain sen yhden yön haluaisit välillä nukkua.
Rakas Muujussi.. ole hyvä vain ja hanki lehmiä, niin voit uhriutua meidän maitojussien kanssa tässä elintason suossa.. Uhriksi meitä ei voi kutsua ja sitä lomaa jos niin kadehdit, niin jos sinulla on vaikka kissa, niin voin tulla sitä raapimaan siksi aikaa, että saat hengähtää raskaan yrittämisen arjesta.. Tai jos sinulla on se grilli niin osaan kyllä normimakkaraperunatkin vääntää.. :-*

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Makkaraperunat
Ihan täysin yleisön pyynnöstä, voisinko saada grillilleni lomittajan? Tai että jos pitäisin pari päivää viikossa sen kiinni, niin jonkun kompensaation vaikka grilliyrittäjien liiton toimesta? Vai pitääkö mun ihan oikeasti itse hoitaaa yritykseni?

Ai tää oli täälläkin.

Niin... Sun on ihan turha kuvitella että nämä uhriutuvat ymmärtäisivät että joku muukin yrittäjä saattaa töitä tehdä ja olla siihen sidottu? Vaikkapa se yksin grilliään pyörittävä yrittäjä. Jos tiliä haluaa tehdä niin se grilli on oltava auki joka päivä 18-02/04. Kun pari kertaa käy niin että ei olekaan auki niin asiakas hakeutuu muualle tai toteaa että "ei se viimeksikään ollut auki, ei kannata". Ja tuo siis vasta grillin auki pitäminen. Siihen päälle tulee sitten hankinnat, ostot, byrokratia, kirjanpito, joskus varmaan siivottava ylimääräistäkin jos haluaa selvitä terveystarkastajan käynnistä ja jatkaa grilliyrittäjänä jne jne. Mutta aika turha sinun on kuvitella että nämä äärettömän tärkeää (mielestään) ja sitovaa (mielestään) työtä tekevät voisivat ymmärtää että jonkun muun alan yrittäjä saattaa olla ihan yhtä sidottu ja tehdä vähintään yhtä paljon työtä ja kärsiä vähintään yhtä paljon byrokratiasta ja tarkastuksista ihan ilman mitään tukia ja ihan ilman lomittajaa. Jos lomalle haluat niin ihan itse joudut lomasi ajaksi työntekijän palkkaamaan ja hänelle palkan maksamaan. Vaikka vain sen yhden yön haluaisit välillä nukkua.

Kyllä se syy on kannattavuuteen muualla kuin lomitusjärjestelmässä ja auki oloissa.

Täällä ali babat pitää grillejä auki. Loput kaksi onkin rolsi ja abc. Edelinen Suomalainen grilliyrittäjä hoiti virkaansa puoli vuotta ja lappu luukulle. Siä edelinen pyöritti grilliä 10 vuotta. Ensin yksinään, sitten oli parhaillaan 4 työntekiä ja lopussa oli varmaan ainoa grilli Suomessa missä noudatettiin TES:iä. Yrittäjä piti auki grilliä itse ma-pe 10.30-18.00 (aika sisälti tunnin ruokatunnin.)
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Makkaraperunat
Jos maataloudes pääsisi samaan tuottavuuteen sijoitettuun pääomaan nähden,työntekijän palkkaaminen lomittajan sijaan olisi huomattavasti helpompaa :(
Ja otetaan se kuolee korttikin käyttöön 8)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Makkaraperunat
Jos maataloudes pääsisi samaan tuottavuuteen sijoitettuun pääomaan nähden,työntekijän palkkaaminen lomittajan sijaan olisi huomattavasti helpompaa :(
Ja otetaan se kuolee korttikin käyttöön 8)
Hyi sinua, on epäinhimillistä ottaa se kortti käyttöön..voihan grilliyrittäjänkin rasva paakkuuntua ja ehkä ne suurimmat kokkareet pohjaan valua, jos pitää muutaman päivän taukoa.. >:(