Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claas rollant 255 laakerin vaihto?  (Luettu 2650 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Sullojanyläpuolisen telan vapaanpään laakeri kuulemma paskana (itte oon reissussa) ja nyt kotona kaivataan vinkkiä, miten se saadaan helpoiten vaihdettua. Onnistuuko ko laakeri vaihtaa ilman telan irroitusta?
Oon vaatimaton!

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Onnistuu se varmaan ilman telan irroitustakin. Tosin täällä vaihtui telan vaihdon yhteydessä, niin siinä sen sai ainakin irtoamaan telan päästä kun kampesi sopivalla kiilatapilla kammion puolelta. Ainakin tuossa uniwrap mallissa on kaikenlaista sälää ikävästi kyllä siellä kyljen puolella juuri tuon telan laakerin edessä...

Red Bull

  • Vieras
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Ei enää koskaan laakerinvaihtoa Claassiin...  8)  ;D

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Sullojanyläpuolisen telan vapaanpään laakeri kuulemma paskana (itte oon reissussa) ja nyt kotona kaivataan vinkkiä, miten se saadaan helpoiten vaihdettua. Onnistuuko ko laakeri vaihtaa ilman telan irroitusta?
Niin siis se hamaspyörätön pää? Lähtee helpohkosti kun ottaa neet pelli lipareetmillä laakeri on kiinni pois ja katkasee sen laakerinlehti sisäkehän vaikka sopivalla taltaala lyöden. Jos ei mitään sivistyneempää työkalua ole hollilla. Mutta telaa ritari irrottaa.

Toisessa päässä onkin sitte toinen tarina. Vanha on kyllä helppo irrottaa mutta uusi ehjänä tilalle hiukan haastavampi. Johtuen pitkähköstä akselista joka ruosteessa ja yleensä jonkinasteisilla pärsillä. Uudemmissa on sitte jo paremmin asiat. Tai siis laakerit kestää paremmin. Eli yleensä tela hajoo ja vaihdetaan laakereineen :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Kiitos neuvoista! On kuulemma laakeri ehjä, mutta akseli revennyt irti telasta ja sanomattakin on selvää, että on viikonloppu.
Oon vaatimaton!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9728
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Kiitos neuvoista! On kuulemma laakeri ehjä, mutta akseli revennyt irti telasta ja sanomattakin on selvää, että on viikonloppu.

 sanomattakin on selvää, että on ... Claas  ;)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas rollant 255 laakerin vaihto?
Kiitos neuvoista! On kuulemma laakeri ehjä, mutta akseli revennyt irti telasta ja sanomattakin on selvää, että on viikonloppu.
Joo sanomattakin on selvää että eihänse ole revenny irti vaan katkennu. Se akseli siis menee näet rullan läpi. Jota välilaipat tukee. Eli uustela vaan ja laakerit kanssa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!