Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konkurssia pukkaa  (Luettu 32487 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Konkurssia pukkaa
  Onks jollakin pinna kireellä, sano?

Ei kai? Broilerilla on kyl syntymästä asti.

Kivasti kasoo viljat ja säiliskin taitaa tehdä enkat toisella sadollakin.  :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Konkurssia pukkaa
maitoauto kurvas juur pihaan, saisivat laittaa isompaa pumppua niin ei tartteisi tuossa koko iltaa autoa katella muuten menee hermo
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Konkurssia pukkaa
maitoauto kurvas juur pihaan, saisivat laittaa isompaa pumppua niin ei tartteisi tuossa koko iltaa autoa katella muuten menee hermo

4X litra?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konkurssia pukkaa
Jotenkin tuo Paalinpyörittäjä on osunut kuplaan jossa e ole ollut todellista kilpailua pellosta. Mutta toivottakaamme hänelle mitä parhainta menestystä.
Viimeisin peltokauppa(ei tietenkään oma ) liki 16 kiloeuroa per ha ja vuokraukset yli 400 per ha..

Aika kuplassa ollaan  :)

No itte en ole enää pariin viime vuoteen maksanu kuin 250 euroa perha vuokraa, mutta omistajat on silti halunneet vuokrata mulle mieluummin kuin muille sillä 400 vuokralla, että kait mä jonkinlaisen kuplan olen tässä vuosien varrella saanut aikaiseksi  ;) 8)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Konkurssia pukkaa
Sehän on nykyään trendikästä olla kuplassa. Eikös siellä Punavuoressakin ollut jokin persuton kupla tässä vaalien aikaan. Liekö jo puhjennut?

Näitä ns. ammattilehtiä lukiessa on jotenkin tullut sellainen ajatus, että mikä ihme tässä omassa hommassa on ollut pielessä, kun lukee muiden valtavaa investointitahtia (ostettu peltoa, metsää, koneita, tehty navetoita jne), ja miettii, että miten ne pystyy tuon kaiken maksamaan, kun itse ei siihen pystyisi. Ehkä se tämä kuplassa eläminen onkin ollut se selitys. Ite koitan jotenkin elää reaalimaailmassa. Nykyään jo ehkä liian varovaiseksi alkaneena ihmettelen sitä valtavaa riskinottoa, mitä osa viljelijöistä tekee. Kokoluokat on jo niin isoja, että on todella työläs saada oikaistua, jos lähtee vetämään jossain kohtaa kieroon. Onpa syy sitten mikä tahansa, vaikkapa tämä maitokuplan puhkeaminen.

Santatukki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Konkurssia pukkaa
Aika kuplassa ollaan  :)

No itte en ole enää pariin viime vuoteen maksanu kuin 250 euroa perha vuokraa, mutta omistajat on silti halunneet vuokrata mulle mieluummin kuin muille sillä 400 vuokralla, että kait mä jonkinlaisen kuplan olen tässä vuosien varrella saanut aikaiseksi  ;) 8

 )
Se on todellista kilpailua pellosta, kun seuraavan kerran peltoa tulee vuoralle 5 vuoden päästä ja omalle karjalle korsirehut riittää kesäkuun loppuun. Sillekkin on kolme ottajaa. :'( :'( :'(

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konkurssia pukkaa
Aika kuplassa ollaan  :)

No itte en ole enää pariin viime vuoteen maksanu kuin 250 euroa perha vuokraa, mutta omistajat on silti halunneet vuokrata mulle mieluummin kuin muille sillä 400 vuokralla, että kait mä jonkinlaisen kuplan olen tässä vuosien varrella saanut aikaiseksi  ;) 8

 )
Se on todellista kilpailua pellosta, kun seuraavan kerran peltoa tulee vuoralle 5 vuoden päästä ja omalle karjalle korsirehut riittää kesäkuun loppuun. Sillekkin on kolme ottajaa. :'( :'( :'(
Mistähän päin tommonen kupla löytyy?
Ite olen toiminut noin 50 kilometrin ympyrässä ja yksi ilmansuunta on yhtä pientä tilkkua lukuun ottamatta karsiutunut kokonaan pois ja yhdestä ilmansuunnasta en ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut vuokraamaan mitään, kun vuokrat painunu sinne alle ja päälle vitos alkuisiksi. Kaiken maailman puskasia avo-ojapeltoja on sitte löytyny ja kun on hakannu puskat ja kaivanut ojat ja kivet sekä kannot pois sekä pistäny vähän rumppua ja sala-ojaa, niin peltoa on alkanut löytymään, useammalle tilkulle on tehty pätkä tietäkin, kun useimmiten peltoliikenne on suunniteltu tilan sisäisesti eikä ulkoapäin tilalle. Herkkä korva paalien sijoittelussa nurmien uudistamisissa ja lannan levityksissä kanssa helpottaa pellon löytymistä. Peltoasioissa yleensä aina raha on toisarvoinen seikka, mutta moni pelto kunnostusurakan jälkeen on nostanut arvoaan enemmän, mitä rahana maksettu vuokra on ja monet maanomistajat ovat ymmärtäneet sen  ;) 8)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Konkurssia pukkaa
Aika kuplassa ollaan  :)

No itte en ole enää pariin viime vuoteen maksanu kuin 250 euroa perha vuokraa, mutta omistajat on silti halunneet vuokrata mulle mieluummin kuin muille sillä 400 vuokralla, että kait mä jonkinlaisen kuplan olen tässä vuosien varrella saanut aikaiseksi  ;) 8

 )
Se on todellista kilpailua pellosta, kun seuraavan kerran peltoa tulee vuoralle 5 vuoden päästä ja omalle karjalle korsirehut riittää kesäkuun loppuun. Sillekkin on kolme ottajaa. :'( :'( :'(
Mistähän päin tommonen kupla löytyy?
Ite olen toiminut noin 50 kilometrin ympyrässä ja yksi ilmansuunta on yhtä pientä tilkkua lukuun ottamatta karsiutunut kokonaan pois ja yhdestä ilmansuunnasta en ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut vuokraamaan mitään, kun vuokrat painunu sinne alle ja päälle vitos alkuisiksi. Kaiken maailman puskasia avo-ojapeltoja on sitte löytyny ja kun on hakannu puskat ja kaivanut ojat ja kivet sekä kannot pois sekä pistäny vähän rumppua ja sala-ojaa, niin peltoa on alkanut löytymään, useammalle tilkulle on tehty pätkä tietäkin, kun useimmiten peltoliikenne on suunniteltu tilan sisäisesti eikä ulkoapäin tilalle. Herkkä korva paalien sijoittelussa nurmien uudistamisissa ja lannan levityksissä kanssa helpottaa pellon löytymistä. Peltoasioissa yleensä aina raha on toisarvoinen seikka, mutta moni pelto kunnostusurakan jälkeen on nostanut arvoaan enemmän, mitä rahana maksettu vuokra on ja monet maanomistajat ovat ymmärtäneet sen  ;) 8)
Juur ajattelin, että jos hommais itselle sellaisen koneen jolla voi salaojittaa, niin vetäs ojat vuokramaillekkin. Kaikista paras olis, kun pääsis noista paaleista kokonaan eroon. Esteetikon silmään ne ei istu, oli kasa missä tahansa ja kuinka ryhdissään.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Konkurssia pukkaa
Aika kuplassa ollaan  :)

No itte en ole enää pariin viime vuoteen maksanu kuin 250 euroa perha vuokraa, mutta omistajat on silti halunneet vuokrata mulle mieluummin kuin muille sillä 400 vuokralla, että kait mä jonkinlaisen kuplan olen tässä vuosien varrella saanut aikaiseksi  ;) 8

 )
Se on todellista kilpailua pellosta, kun seuraavan kerran peltoa tulee vuoralle 5 vuoden päästä ja omalle karjalle korsirehut riittää kesäkuun loppuun. Sillekkin on kolme ottajaa. :'( :'( :'(
Mistähän päin tommonen kupla löytyy?
Ite olen toiminut noin 50 kilometrin ympyrässä ja yksi ilmansuunta on yhtä pientä tilkkua lukuun ottamatta karsiutunut kokonaan pois ja yhdestä ilmansuunnasta en ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut vuokraamaan mitään, kun vuokrat painunu sinne alle ja päälle vitos alkuisiksi. Kaiken maailman puskasia avo-ojapeltoja on sitte löytyny ja kun on hakannu puskat ja kaivanut ojat ja kivet sekä kannot pois sekä pistäny vähän rumppua ja sala-ojaa, niin peltoa on alkanut löytymään, useammalle tilkulle on tehty pätkä tietäkin, kun useimmiten peltoliikenne on suunniteltu tilan sisäisesti eikä ulkoapäin tilalle. Herkkä korva paalien sijoittelussa nurmien uudistamisissa ja lannan levityksissä kanssa helpottaa pellon löytymistä. Peltoasioissa yleensä aina raha on toisarvoinen seikka, mutta moni pelto kunnostusurakan jälkeen on nostanut arvoaan enemmän, mitä rahana maksettu vuokra on ja monet maanomistajat ovat ymmärtäneet sen  ;) 8)
Juur ajattelin, että jos hommais itselle sellaisen koneen jolla voi salaojittaa, niin vetäs ojat vuokramaillekkin. Kaikista paras olis, kun pääsis noista paaleista kokonaan eroon. Esteetikon silmään ne ei istu, oli kasa missä tahansa ja kuinka ryhdissään.

Vedät vaan myyräauralla pätkän salaojaputkea ojanreunasta niin näyttää salaojitetulta pellolta ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Konkurssia pukkaa
Jos maat on kantavia niin mikäs niitä on salaojitella kevyelläkin kalustolla mutta jos ne on hiemankin upottavia niin sitten vaatii jo ammattilaisten kalustoa. Jos haluaa toimivia ojia niin kannattaa uhrata ajatus kaadoille jne. Putki kun pitää olla tasakaadolla eikä seurata maanpintaa. Välikaivoja ym kun rustailee niin hommaa riittää. Sitten voidaan viellä ruosteisilla mailla tarvita vedenalaista salaojaa ja muuta kivaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Konkurssia pukkaa
Jos maat on kantavia niin mikäs niitä on salaojitella kevyelläkin kalustolla mutta jos ne on hiemankin upottavia niin sitten vaatii jo ammattilaisten kalustoa. Jos haluaa toimivia ojia niin kannattaa uhrata ajatus kaadoille jne. Putki kun pitää olla tasakaadolla eikä seurata maanpintaa. Välikaivoja ym kun rustailee niin hommaa riittää. Sitten voidaan viellä ruosteisilla mailla tarvita vedenalaista salaojaa ja muuta kivaa.
Savikoita 98%.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Konkurssia pukkaa
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Konkurssia pukkaa
Eipä näytä olevan helppoa patongeillakaan.