Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hellegallup  (Luettu 3241 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: Hellegallup
29,7 näytti mittari ja kyllä tuolla tarkeni, en nyt niiiin hirveesti hellettä kaipaa mutta kyllä tuon kestää kuhan on juomaa mukana, halkoja kasasin ja heiniä kääntelin tosa...   sit naapuri pyys ajamaan nutrsin ja ihan hyvin kävi, mutta noita helekutin isoja paarmoja en kaipaa.        vasara pitää olla että hengiltä saa... nyrkillä kun humauttaa niin näyttää vaan hampaitaan ja käy taas päälle....                                  kesäkeli mulla alkaa tuossa 14-15 asteen tienoilla ja se parikymppiä riittäis aivan.
              mulla on vain tää "pirunkoura" -talikko    kun ei ole enää suota.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: Hellegallup
se nyt mitään sisäistä... kaikki on niiiiin pihalla kuin olla voi!

Tuuli

  • Vieras
Vs: Hellegallup
Niin, olisit mennyt pellolle silloin tammikuun lämpimillä, niin nyt olis oraat jo tooooooooooooooosi pitkällä..ihan omaa tyhmyyttä. ;)
Niin... Onneksi Luomujussikin saa tukia säästä riippumatta, oikein suokuokalla, kuten Veeti tuossa "Ennätyssato tulossa" -ketjussa mainitsee jälleen kerran. ;D

Sulle ihan vain kivan vinkki, sisäistä käsite ylivoimainen este ja tule sitten soittas suutas näistä Tundran ankarista olosuhteista.....sää ett kuitenkaan olennaista sisäistä.....

Luulenpa Luomujussi, että Kantola sisäistää asian oikeinkin hyvin...todennäk. itsekin jossain Kemijärvellä keksipakettejaan aukoo...   ;D

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hellegallup
Niin, olisit mennyt pellolle silloin tammikuun lämpimillä, niin nyt olis oraat jo tooooooooooooooosi pitkällä..ihan omaa tyhmyyttä. ;)
Niin... Onneksi Luomujussikin saa tukia säästä riippumatta, oikein suokuokalla, kuten Veeti tuossa "Ennätyssato tulossa" -ketjussa mainitsee jälleen kerran. ;D

Sulle ihan vain kivan vinkki, sisäistä käsite ylivoimainen este ja tule sitten soittas suutas näistä Tundran ankarista olosuhteista.....sää ett kuitenkaan olennaista sisäistä.....

Luulenpa Luomujussi, että Kantola sisäistää asian oikeinkin hyvin...todennäk. itsekin jossain Kemijärvellä keksipakettejaan aukoo...   ;D
Jokos Tuulin pellot on kylvetty ja oraalla, vai hukkuko vesisateeseen? ???

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Hellegallup
29,7 näytti mittari ja kyllä tuolla tarkeni, en nyt niiiin hirveesti hellettä kaipaa mutta kyllä tuon kestää kuhan on juomaa mukana, halkoja kasasin ja heiniä kääntelin tosa...   sit naapuri pyys ajamaan nutrsin ja ihan hyvin kävi, mutta noita helekutin isoja paarmoja en kaipaa.        vasara pitää olla että hengiltä saa... nyrkillä kun humauttaa niin näyttää vaan hampaitaan ja käy taas päälle....                                  kesäkeli mulla alkaa tuossa 14-15 asteen tienoilla ja se parikymppiä riittäis aivan.
              mulla on vain tää "pirunkoura" -talikko    kun ei ole enää suota.
Tjaah täällä on sellasia paarmoja että ottaa käsivarresta tai mistä nyt irti saavat,lihakämpäleen ja meneevät kuusenoksalle syömään ;D ;D ;D ;D

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Hellegallup
31,6 tänään parhaimmillaan, kivasti kerryttää lämpösummaa, jota totisesti tarviikin toukokuun viimeisellä viikolla kylvetyt rapsit ja amaretto-kevikset. Tällästä kun olis vielä kuukauden, muutamalla ukkoskuurolla ryyditettynä, niin ei olis mitään hätää syksyllä.

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Hellegallup
Kesäihminen en oo, kesä on sellaista pysähtyneisyyden aikaa, ketään ei näy missään, kaikki on jossakin, ketään tärkeää ei firmoissakaan saa kiinni, kun ovat jossakin, kaupoissa on mistään mitään tietämättömiä kesäpoikia ja -tyttöjä. Hiljaista ja kuollutta on kylälläkin. Mut syksyllä kaikki on toisin, kaikki ilmestyvät jostakin piiloistaan, kaikki ovat taas tavoitettavissa, ja asiat rullaa eteenpäin juohevasti, ja kaupoistakin saa muutakin kuin "totanoin emmää tiedä"-vastauksia kysymyksiin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Hellegallup
Raivuulla olin koko päivän ,hyvään kuntoon tuli taas iso ala.
Täällä asteita 28 todella hyvä keli metsän kunnostukseen jos vaan on kunto kohillaan ja se kesselimaha pois. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Hellegallup
Nestettä riittävästi oli kesselimahaa tai ei,sen olen huomannut että jos ei päivällä ole tullut juotua illalla sitten pitää juoda tasapainoon,itse yleensä vetäsen hetulaan pari purkia AB Valion piimää ja saatan tehdä siihen jopa talkkunan.no sitä nyt ei kaikki kässää mut paras janon sammuttaja ja energialataus tulee. http://www.hirvelantalkkuna.fi/ suosittelen .No eipä tämä yksi lämmin päivä paljon hetkauta,turha rutinaa.Mut onhan hyvä syy rapsauttaa parit tölkit auki jääkaapista,jos sattuu olemaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hellegallup
Raivuulla olin koko päivän ,hyvään kuntoon tuli taas iso ala.
Täällä asteita 28 todella hyvä keli metsän kunnostukseen jos vaan on kunto kohillaan ja se kesselimaha pois. 8)

Sullahan oli joku sairaus joka sen kesselimahan söi. ???

Ja sää et missään metsässä jaksa, oot ku kukkakeppi lommoisine poskinesi. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

navettapoika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
  • Pojanhupakko! Hih!
Vs: Hellegallup
Rakastatko hellettä, siis +25 ->

Minä kestän pari päivää.
Kauri-setan kaa oltu alsti koko päivä! Ihquu! Hih!  :-*  :-*   :-*   :-*
Hopoilu on miesten hommaa! Hih!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: Hellegallup
tuo talkkuna ja kunnon palvikinkku on vaan niiiiiiin parasta hellesyötävää että!!!   ja kyllä jaksaa..    kunhan vaan osaa pitää pään piilossa.   hatun alla...                                         naureskelin tosa että yt kelpaa tää pari päivää kun joutuin ajattaan pään likikaljuks kun sotkin jostain konerasvaan osan korvallista ja ei lähtenny millään pois, nyt 6 millin laatalla ajeltuna kyllä taas kelpaa...                   ja alkaa nahka oleen sen verta paksua että tarkenee sitten pitkälle syksyyn.                                 ja ylihuomennahan tuo jo alle 16 lupaa...