Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Twin turbot!!  (Luettu 16926 kertaa)

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Twin turbot!!
Ja kuvien olennaisin ero on?
No ei siinä suuri ole ,mutta hihna näkyy ja voima tulee kampiakselilta .Valmetissa se minusta tuli vesipumpun hihnapyörältä silläpä laakerit olivat lujalla .Ratkaisu oli kallis mutta sitä tosissaan yritettiin uuteen 05 sarjaan.
Nyt SAS olet väärässä koska puhuit remmiahtimesta, tuo animaatio kyllä kertoo toimintaperiaatteen.
Niin olen oikeassa ja sinäkin mutta maltappa hetki,siis kuvasta puuttuu hihna  ja kiilahihnapyörät toinen on kampiakselin päässä ja toinen roottorin päässä.Se mistä tuon kampiakselin liikkeen ottaa on aivan sama ,mutta minusta se Valmetissa otettiin vesipumpun kaksoishihnapyörältä ja siihen tulee voima kampiakselilta kuten nyt jokainen konemies käsittää.

Nojoo, tuo animaatio näyttää kaasunvaihdon ahtimessa, eihän siinä edes kone pyöri, sytyttää vaan  ;)

Tuossa Valmetin oma kuva:

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Twin turbot!!
Mun käsittääkseni muuttuvasiipinen turbo, jota mm jontikka käyttää, ajaa saman asian kun twin turbo. Korjatkaa jos olen väärässä.
periaattessa joo, noissa henkilöautoissa vaan alkaa moottirinkoko olemaan niin pieni ettei sieltä tuu pikkukierroksilla kaasuja kuin hyvin pieneen turboon, sitte kovemmilla kierroksilla lähtee isompi mukaan tai molemmat jatkaa ja alapertin v-8 hirviöt jää tukehtumaan omaan savuunsa. jossain merkissä taitaa olla jopa sähkömoottorilla toimiva turbo suunnitteilla vai oliko peräti jo käytössä :-\ :-\ :-\ :-\
Tuo taitaa olla mahdoton valmistaa :P ::)

Eeh niin ainakaan sen nimi ei liene turbo ;D Niin juu kyllä niitä on olemassa mutta kutsuisin kyllä ennenminkin superhargeriksi vaikka sähköllä pyöriikin.  En nyt ihan suoraltakädeltä pysty sanomaan että kuinka hyvä tällähetkellä on tuon sähkö sirran hyötysuhde. Taisiis ilman tuotto kyky järkevällä sähköisellä kuormalla.
Sitä juuri tarkoitin. Volkkarillakin oli, vai onko vieläkin kaksois ahdettu moottori, ei tuplaturbo. Ei ole traktoreihin ilmestynyt mitään eksoottista ahtotekniikkaa sitten 1203 Comprexin. Valmistetaankohan kyseistä ahdinta enää edes, kallis ilmeisesti oli?

Niin sikäli kyllä on toisaalta turbo että osa porukasta väsäilee näitä itse ::) Eli leikataan pakokaasu ahtimesta "pakopesä" pois ja korvataan ko siipi sopivalla hihnapyörällä tms tarkoitukseensopivalla möllikällä. Mutta tämän tyyppisen ahtimen voiman tarve on paljon pienempi mitä ns "oikean remmi ahtimen" Niin näitäon saatavilla ihan tehtaalaisiakin mutta merkkiä en nyt muista ulkoo. Niissä on lisäksi vaihde ahto kirrosten lisäämiseksi....
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Twin turbot!!
Comprex ei ole remmiahdin. Se, että siivikko pyörii,
ei ahda mitään. Ainoastaan käyvän moottorin
pakokaasun isku lyttää sitä ilmaa solasta sinne
imuaukkoon. Koska siivikko samalla kääntyy, ei
pakoisku pääse etenemään imuaukkoon, vaan kun
se on syrjäyttänyt ilman siitä solasta, se solan toinen
reuna on ylittänyt pakoaukon reunan ja pakokaasu
hönkäisee pakoputkeen, kun on luovuttanut energiansa
imuilman ahtamiseen.

Kyseisen ahtimen voisi tehdä vaikka läppäventtiileillä
ohjatulla kanavistolla, jota ohjattaisiin vaikka virran
jakajan kaltaisella säätimellä, jolloin kyseisen ahtimen
yhteydessä esiintyvä hihnapakkomielle saataisiin taka-alalle.

Ja siis kyllä sveitsiläiset vielä tehnevät Hyprex-ahdinta, joka perustuu
samanlaiseen ideaan.

-SS-

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
No en kyllä tuliskaan tuommoselle urakoimaan kun maksukyky on jotain enkelihöpinää.. Urakoimiseen kun kuuluu paljon tieajoa raskaan kärryn kanssa niin 160hv tee mitään.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
No en kyllä tuliskaan tuommoselle urakoimaan kun maksukyky on jotain enkelihöpinää.. Urakoimiseen kun kuuluu paljon tieajoa raskaan kärryn kanssa niin 160hv tee mitään.
Kuorma-auto on keksitty ei mitään järkee ajella traktorilla maatiellä ainakaan maansiirto homissa. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
No en kyllä tuliskaan tuommoselle urakoimaan kun maksukyky on jotain enkelihöpinää.. Urakoimiseen kun kuuluu paljon tieajoa raskaan kärryn kanssa niin 160hv tee mitään.
Kuorma-auto on keksitty ei mitään järkee ajella traktorilla maatiellä ainakaan maansiirto homissa. :o
On ainakin meidän hommissa.. Kuorma-autoista kun puuttuu se etukuormaaja ja monipuolisuus muihin hommiin. Tuommonen vanha jäärä joka ei mitään ymmärrä ei ymmärrä varmasti tuotakaan asiaa ☺

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
No en kyllä tuliskaan tuommoselle urakoimaan kun maksukyky on jotain enkelihöpinää.. Urakoimiseen kun kuuluu paljon tieajoa raskaan kärryn kanssa niin 160hv tee mitään.
Kuorma-auto on keksitty ei mitään järkee ajella traktorilla maatiellä ainakaan maansiirto homissa. :o
On ainakin meidän hommissa.. Kuorma-autoista kun puuttuu se etukuormaaja ja monipuolisuus muihin hommiin. Tuommonen vanha jäärä joka ei mitään ymmärrä ei ymmärrä varmasti tuotakaan asiaa ☺

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Twin turbot!!
Nuo valtran matalakierros mallit on niin pieni tehoisia ettei niillä voi tehdä kuin nurkkapyörittelyä. Ja sitten samaan aikaan tehokkaammalla optimoidulla koneella missä on tehoa ja vääntöä ylös asti voi tehdä nurkkapyörittelyä ja vetää myös korkeammilla kierroksilla tarpeen tullen. Tosin yli 1800rpm ei tarvita kuin tiellä kun on keppiloota.
Tuossa kirjoittaa kaveri joka ei tiedä hölkäsen pöläystä.Niitä matalakierroskoneita löytyy myös 8000 ja T sarjasta.
Niin ja matalakierroskoneet on niissä avuttoman pieniä mihinkään töihin.. Onkos se joku 160 heppaa kun on isoimmassa..
Suurin osa Suomen maatalous töistä tehdään alle 160 hv traktoreilla,niissä on vaihteisto jolla voi passata nopeuden niin että voima riittää.Xetorilla tuntuu tämä puuttuvan se on niin kiireinen mies että aina on tehosta otettu 110 %.En ottaisi tuollaista hopaletta urakoimaan en mihinkään.
No en kyllä tuliskaan tuommoselle urakoimaan kun maksukyky on jotain enkelihöpinää.. Urakoimiseen kun kuuluu paljon tieajoa raskaan kärryn kanssa niin 160hv tee mitään.
Kuorma-auto on keksitty ei mitään järkee ajella traktorilla maatiellä ainakaan maansiirto homissa. :o
On ainakin meidän hommissa.. Kuorma-autoista kun puuttuu se etukuormaaja ja monipuolisuus muihin hommiin. Tuommonen vanha jäärä joka ei mitään ymmärrä ei ymmärrä varmasti tuotakaan asiaa ☺
Pyöräkuormaaja on keksitty sillä hiukka tehokkaampaa kuormaus kuin etukuormaaja himmelillä.Tuommonen nuori kokematon jäärä jos tajuaa sen. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !