Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lehmistä luopuminen  (Luettu 6486 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Lehmistä luopuminen
Alle 200 lehmän navettaa ei kannata enää alkaa suunnitella ja pellot pitää olla alle 10 kilometrin ja hehtaari/lehmä.

Aika pessimistinen näkemys, katotaan nyt miten homma kehittyy  8)
Ei  tuo ole pessimistinen näkemys vaan realistinen.


  Sekä luottaa siihen että aina tulee jokin vakauttamisjuttu millä pelastetaan taloutta..
Kannattaa tehdä niin suuri navetta kuin mihin nykytekniikka pystyy. Siis hoitotekniikka. Se yksikkökustannus putoaa järkeväksi vasta kapasiteettien ylärajoilla...

kauris

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 398
Vs: Lehmistä luopuminen
Pitääkö tässä takkia kääntää ja olla Joukahaisen kanssa samaa mieltä..kerrankin. Ainakin tuo elämänlaatu paranee, kun tällainen rampa pääsee elukoista eroon, mutta sitä päivää odotellessa.. ;D

  Mä oon huomannu, että emännät nuortuu 10 vuotta kun paskahännät lähtee.  :)


vae silleen se mäni. sepeteus pisti paskahännät poikkeen. emäntä nuortu 10 vuotta ja läksi pohjammualle.  ;D
no nyt ei vissiinkään tarvihe ennee ottoo paskahäntiä sen tautta jotta emäntä vanhanis 10 vuotta.  ::) :P

  elähän mittään ,mutta kyl yrma näytti aika väsyneeltä. En ihmettele yhtään kun on saamaton ukko. vieraissa vaan juoksoo ja vielä kehuu netissä. :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Lehmistä luopuminen
toisaalta;   miä en oikein ymmärrä että kun laittaa kantturat pois niin elämä helpottuu mutta silti niitä joilla on kantturoita jopa haitaks asti niin niitä haukutaan ja solvataan ja kdehtitaan koko ajan!   en oikein ymmärrä tuota lokiikkaa...            ihan sama kuin volvon omistava huutelis että osta siä ooppelin tilalle tojota eläkä kitise!         siis, siinäkään mitään päätä!                                         nooooo, ehkä joku saa tuostakin sen kiksinsä jaksaakseen päivän iltaan.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Lehmistä luopuminen
Alle 200 lehmän navettaa ei kannata enää alkaa suunnitella ja pellot pitää olla alle 10 kilometrin ja hehtaari/lehmä.

Aika pessimistinen näkemys, katotaan nyt miten homma kehittyy  8)
Ei  tuo ole pessimistinen näkemys vaan realistinen.

Kannattaa tehdä niin suuri navetta kuin mihin nykytekniikka pystyy. Siis hoitotekniikka. Se yksikkökustannus putoaa järkeväksi vasta kapasiteettien ylärajoilla...

Pessimisti ei pety  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Red Bull

  • Vieras
Vs: Lehmistä luopuminen
Pitääkö tässä takkia kääntää ja olla Joukahaisen kanssa samaa mieltä..kerrankin. Ainakin tuo elämänlaatu paranee, kun tällainen rampa pääsee elukoista eroon, mutta sitä päivää odotellessa.. ;D

  Mä oon huomannu, että emännät nuortuu 10 vuotta kun paskahännät lähtee:)

 Tämä pieni on kaunis ja perheviljelmä on "aivan ihana" , on ihan menneestä maailmasta. Kyllä maitotila pitää olla Oy. Semmoonen muutama sata päätä on sopiva. Jokaisella työntekijällä työaika ja loma ilman Melaa.  :)

Monessa talossa lehmiä tosiaankin pidetään vain emännän kiusaksi/ jotta emäntä ei pääse kylille  ::)
Toimivat vain pirun huonosti... Eivät todellakaan juokse perään, kun auton takavalot lakkaa näkymästä.. ;)
Mut kahdesti päivässä joudut kuitenkin palaamaan  ;D
Niin...tai aamulypsylle.. ;)
No jos sä joka lypsylle palaat, niin kyl se on sitten keskimäärin 2/vuorokausi.

Kaveri lomitti aikanaan tilalla missä lypsettiin keskimäärin kolmesti kahden vuorokauden aikana.  :D

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Lehmistä luopuminen
Pitääkö tässä takkia kääntää ja olla Joukahaisen kanssa samaa mieltä..kerrankin. Ainakin tuo elämänlaatu paranee, kun tällainen rampa pääsee elukoista eroon, mutta sitä päivää odotellessa.. ;D

  Mä oon huomannu, että emännät nuortuu 10 vuotta kun paskahännät lähtee.  :)


vae silleen se mäni. sepeteus pisti paskahännät poikkeen. emäntä nuortu 10 vuotta ja läksi pohjammualle.  ;D
no nyt ei vissiinkään tarvihe ennee ottoo paskahäntiä sen tautta jotta emäntä vanhanis 10 vuotta.  ::) :P

  elähän mittään ,mutta kyl yrma näytti aika väsyneeltä. En ihmettele yhtään kun on saamaton ukko. vieraissa vaan juoksoo ja vielä kehuu netissä. :)

sepeteus tuas tapasa mukkaan puhhuu pehmosii.  ;D ;D

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Lehmistä luopuminen
Pitääkö tässä takkia kääntää ja olla Joukahaisen kanssa samaa mieltä..kerrankin. Ainakin tuo elämänlaatu paranee, kun tällainen rampa pääsee elukoista eroon, mutta sitä päivää odotellessa.. ;D

  Mä oon huomannu, että emännät nuortuu 10 vuotta kun paskahännät lähtee.  :)


vae silleen se mäni. sepeteus pisti paskahännät poikkeen. emäntä nuortu 10 vuotta ja läksi pohjammualle.  ;D
no nyt ei vissiinkään tarvihe ennee ottoo paskahäntiä sen tautta jotta emäntä vanhanis 10 vuotta.  ::) :P

nythä sinne tyhjään liävään voes perustee hätämajotustilan. vähä lisätienestii kolomentuhannen ruplan lisukkeeksi. ;D ;D

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Lehmistä luopuminen
 Työttömät ne mahtaa olla onnellisia, kun ei tarvitse tehä mittään?

Zoukahainen

  • Vieras
Vs: Lehmistä luopuminen
Pelkästään kiinnostus ja into karjanpitoon ei nykypäivänä riitä,siitä pitää saada myös elanto ja tietty elintaso.
Ja kaikenlaiset uudet määräykset ja valvonnat ajavat innostuksen ennen pitkää siihen että karjasta luovutaan.Saattaa olla että tilanpitäjien elämänlaatu jopa paranee karjanpidosta luovuttaessa.
Pelkästään kiinnostus ja into karjanpitoon ei nykypäivänä riitä,siitä pitää saada myös elanto ja tietty elintaso.
Ja kaikenlaiset uudet määräykset ja valvonnat ajavat innostuksen ennen pitkää siihen että karjasta luovutaan.Saattaa olla että tilanpitäjien elämänlaatu jopa paranee karjanpidosta luovuttaessa.