Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe v...n johto  (Luettu 4740 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: v...n johto
Yleensä jos kippiletkun irroittaa niin kyllä se valojohtokin samalla, ja jalka pitää laskea,mutta jos jättää esim pölkyn päälle kärryn ja johdot on kiinni, saattaa käydä niin että johto hiukan venyy.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: v...n johto
Mä en ole koskaan vetänyt johtoa poikki. Mutta seuraavat tavat ovat olleet tehokkaita kyöpelin pätkintään:

- käännöksessä aisan ja renkaan väliin, erityisesti peruuttaessa
- talvella ketjujen mukaan
- vetovarren ja aisan yläkulman väliin tai pikakouraan koukaten
- tyhjää irtokärryä tukkikouralla aisasta siirtäessä kouran ja aisan väliin
- kaivurin etulaidan yli pudottaman päänkokoisen kiven ja aisan väliin
- ...
- takaa lavan alta kipatessa kantovänkkyröisen maakasan päällä
- no vetämiseksi voinee laskea sen kun kippaa hämärässä ja töpseli on siellä etulaidan kolosessa 'jemmassa'

Johto saisi kulkea putkessa aisan päällä / sisässä aina vetosilmukan lähelle saakka.
Spiraalin kanssa letkujen kanssa nipussa toimisi varmaan myös, ongelmaksi tulee lähinnä eri vetäjien kaipaama noin ½-metrin ero kyöpelin pituudessä. Eilen havaittu että Valtrassa pistorasia on kaukana ja korkealla verrattuna vaikka omaan vanhaan maasikaan, piti purkaa kaikki lyhennyskiemurat että sain ylettymään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65456
Vs: v...n johto
tuo on muuten ihan totta.   ite aina etin että mihin se tässä ja tässä merkissä pistorasia onkaan piilotettu.  miksi se ei voisi olla standartina jossain työntövarren tyven mailla joka värkissä?   onhan sitä turhempiakin säännöksiä keksitty.