Mä en ole koskaan vetänyt johtoa poikki. Mutta seuraavat tavat ovat olleet tehokkaita kyöpelin pätkintään:
- käännöksessä aisan ja renkaan väliin, erityisesti peruuttaessa
- talvella ketjujen mukaan
- vetovarren ja aisan yläkulman väliin tai pikakouraan koukaten
- tyhjää irtokärryä tukkikouralla aisasta siirtäessä kouran ja aisan väliin
- kaivurin etulaidan yli pudottaman päänkokoisen kiven ja aisan väliin
- ...
- takaa lavan alta kipatessa kantovänkkyröisen maakasan päällä
- no vetämiseksi voinee laskea sen kun kippaa hämärässä ja töpseli on siellä etulaidan kolosessa 'jemmassa'
Johto saisi kulkea putkessa aisan päällä / sisässä aina vetosilmukan lähelle saakka.
Spiraalin kanssa letkujen kanssa nipussa toimisi varmaan myös, ongelmaksi tulee lähinnä eri vetäjien kaipaama noin ½-metrin ero kyöpelin pituudessä. Eilen havaittu että Valtrassa pistorasia on kaukana ja korkealla verrattuna vaikka omaan vanhaan maasikaan, piti purkaa kaikki lyhennyskiemurat että sain ylettymään.