Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kulut kuriin osa 1.  (Luettu 10782 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kulut kuriin osa 1.
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe ...

Mistä ne kulut oikein tulee, se pitää ensin selvittää, ennenkuin niitä voi oleellisesti karsia.

Pankin marginaali on tietenkin yksi tekijä, toinen rahoituksen pääkysymys on velkojen määrä yleensäkin.

Itse lähtisin liikkeelle siitä, että velkaa pitää välttää mikäli se vain on mahdollista.
Investoinnit kannattaa tehdä tulorahoituksella, esim, tukien maksujen yhteydessä, oma kalusto on silloin aika pieni.
Eli alihankintaa joutuu silloin käyttämään paljon enempi.

Investoinneissa kannattaa keskittyä olennaiseen, mikä on oman bisneksen kulmakivi, nautakarjataloudessa se on karja itsessään, maitopuolella navetta.

Muuttuvien kulujen osuus myyntituloista, käytetäänkö ostorehuja liikaa, ehkä lannoitustakin voisi rajoittaa.

Itse olen ajatellut näin, ostorehut ja lannoitteet pois, investoinnit minimiin, velkaa ei ollenkaan, sitten katsotaan mihin pitää keskittyä.

Pasianssi

  • Vieras
Vs: kulut kuriin osa 1.
Tuossa oli paljon pankkiasiaa ja niiden kilpailuttamisesta.Pidemmällä juoksulla paikalliset pankit Säästöpankit ja OP:t ovat kuitenkin lähempänä kuin ns liikepankit.Hankalan paikan tullen paikallisessa on parempi neuvotteluvara kuin liikepankissa,missä varmasti katsotaan vakuudet.Vakuutuksia olen kilpailuttanut mutta sama pätee siinäkin  Lähivakuutus on vetänyt pidemmän korren ja korvausasiatkin sujuvat.Koneet rehut lannoitteet ne ovat sitten pelkkää kilpailuttamista.Toimitusvarmuus ja laatu kuitenkin etutilalla

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: kulut kuriin osa 1.

Itse olen ajatellut näin, ostorehut ja lannoitteet pois, investoinnit minimiin, velkaa ei ollenkaan, sitten katsotaan mihin pitää keskittyä.

Tuolla menolla ei kauaa tartte keskittyä yhtään mihinkään...

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: kulut kuriin osa 1.
Farmerin kanssa samoilla linjoilla. Loppuu se tulopuolikin.

Mutta pankit on yksi ja sama onko op, sp, sampo vai mikä. Persaukisimmat pankit on paikalliset OP-Pohjola pankit. Kun rahoitusriskejä myös katsotaan
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kulut kuriin osa 1.
Farmerin kanssa samoilla linjoilla. Loppuu se tulopuolikin.

Mutta pankit on yksi ja sama onko op, sp, sampo vai mikä. Persaukisimmat pankit on paikalliset OP-Pohjola pankit. Kun rahoitusriskejä myös katsotaan

Joo, liikaa säästämällä voi kyllä säästää, koko lafkan hengiltä ...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: kulut kuriin osa 1.
Farmerin kanssa samoilla linjoilla. Loppuu se tulopuolikin.

Mutta pankit on yksi ja sama onko op, sp, sampo vai mikä. Persaukisimmat pankit on paikalliset OP-Pohjola pankit. Kun rahoitusriskejä myös katsotaan
Paras pankki on se, josta saa halvalla rahaa. Onko pankin valinnassa muulla oikeastaan väliä? Tuote on jokaisella sama, hiukan eritavalla pakattu kylläkin..
Nothing is Something Worth Doing

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kulut kuriin osa 1.
Farmerin kanssa samoilla linjoilla. Loppuu se tulopuolikin.

Mutta pankit on yksi ja sama onko op, sp, sampo vai mikä. Persaukisimmat pankit on paikalliset OP-Pohjola pankit. Kun rahoitusriskejä myös katsotaan
Paras pankki on se, josta saa halvalla rahaa. Onko pankin valinnassa muulla oikeastaan väliä? Tuote on jokaisella sama, hiukan eritavalla pakattu kylläkin..

Jaa, minä luulin, että olit vaan viemässä sinne ylimääräiset setelit ...