Ja taas... nyt julistettiin pannaan Ruotsalaisella koti ja puutarha (tai semmoinen) sivustolla... kummaa porukkaa.

Elämä on.
Eli onhan tuota viestintää tutkittu ihan tieteessäkin. Eli vaikkapa se, että monella sanomalla ja esityksellä on optimipituus, kuten vaikkapa musiikkikappaleilla. Siksipä juuri monet suosikkilaulut ovat alle 4 minuuttia, voi olla jopa nettikansalla niin lyhyt pinna, etteivät kerkiä yli kolmen minuutin vilmiiin keskittyä. Eli leikkaa ja lyhennä, kiteytä ja ehkäpä vielä harjoittele ottoja. Silloin ei katsojalle tule semmoinen ole, että koko raakamateriaali on vaan ladattu sinne nettiin.
Eli jos kuulija tai katsoja ei jaksa, kannattaa tietenkin viestinnän toisessakin päässä miettiä keinoja, enkä tässä tarkoita ollenkaan oman persoonallisuuden hylkäämistä, vaan sen hiomista kiinteämpään ja viimeistellympään pakettiin, esimerkiksi. Hyviä jo nähtyjä efektejä olivat mm hetkelliset nopeutukset jonkun kuopantäytön viimeistelyraapimisen ajaksi, eli kyllä se näkyy kehittyvänkin se vilmintekotaito siellä metässä.
Tai jossakin.
-SS-