Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuka pääsee paratiisiin  (Luettu 5061 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
Onhan tästä vakavasta asiasta keskusteltu, mutta kaikki ei vain osaa asennoitua vakavasti. >:(

mymmy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
---------------näin Jeesus sanoo jollekkin,joka kyselee,kumman kanssa hän on naimisissa taivaassa,kun on
molemmat vaimot kuolleet.
[/quote]
Joutuu helvettiin kaksinnaimisesta.. :o
[/quote]

--muistaakseni siihen aikaan oli tapa,että jos nainen jäi leskeksi,niin miehen veljen piti ottaa hänet vaimoksi.Jos taas veljeä ei ollut,niin vaimo sai sitten itse hankkia puolison.Tällä miehellä oli ollut kaksi sisarusta vaimoina ja molemmat oli kuolleet.
Tätä sitten  mies kyseli Jeesukselta,että kumman kanssa hän on naimisissa ylösnousemuksessa ja Jeesus vastasi :et kummankaan,sillä silloin ei naida eikä mennä miehelle vaan ollaan kuin enkelit taivaassa . :D

mymmy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
  Jostain muistelen lukeneeni että taivaassa ei naida eikä mennä miehille..
---------------näin Jeesus sanoo jollekkin,joka kyselee,kumman kanssa hän on naimisissa taivaassa,kun on
molemmat vaimot kuolleet.
Joutuu helvettiin kaksinnaimisesta.. :o
Siinä on helvettiä riittämiin, kun on kaksi anoppia.
---ei aina,minulla oli hyvä anoppi ja minä olen yrittänyt olla samanlainen.En koskaan sekaannu lasten asioihin,enkä riitele kenenkään kanssa.Kukaan ei voi riidellä yksinään,jos toinen ei halua ;D

Köntys

  • Vieras
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
  Jostain muistelen lukeneeni että taivaassa ei naida eikä mennä miehille..
---------------näin Jeesus sanoo jollekkin,joka kyselee,kumman kanssa hän on naimisissa taivaassa,kun on
molemmat vaimot kuolleet.
Joutuu helvettiin kaksinnaimisesta.. :o
Siinä on helvettiä riittämiin, kun on kaksi anoppia.
---ei aina,minulla oli hyvä anoppi ja minä olen yrittänyt olla samanlainen.En koskaan sekaannu lasten asioihin,enkä riitele kenenkään kanssa.Kukaan ei voi riidellä yksinään,jos toinen ei halua ;D

Ärsyttävää toikin  :D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
---------------näin Jeesus sanoo jollekkin,joka kyselee,kumman kanssa hän on naimisissa taivaassa,kun on
molemmat vaimot kuolleet.
Joutuu helvettiin kaksinnaimisesta.. :o
[/quote]

--muistaakseni siihen aikaan oli tapa,että jos nainen jäi leskeksi,niin miehen veljen piti ottaa hänet vaimoksi.Jos taas veljeä ei ollut,niin vaimo sai sitten itse hankkia puolison.Tällä miehellä oli ollut kaksi sisarusta vaimoina ja molemmat oli kuolleet.
Tätä sitten  mies kyseli Jeesukselta,että kumman kanssa hän on naimisissa ylösnousemuksessa ja Jeesus vastasi :et kummankaan,sillä silloin ei naida eikä mennä miehelle vaan ollaan kuin enkelit taivaassa . :D
[/quote]

  Eikö just siinä kohdassa tuomittu se siemenen hiekkaanlaskukin..

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
 Maanpäällähän se paratiisi oli jossa Aadm ja Eeva,,,,,,,,missä niin sanotaan että se taivaassa olis?Eihän siellä kasva syötävää.  Terroristit työntää sitä taivaaseen, kun heidän jäljiltä maa yhtä h,,,tiä.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
Avioliitot oli alun perin, ennen kristinuskoa, sukujen välisiä sopimuksia ja kauppoja, vaimolle sai takuun, jos se kuoli niin siskon sai tilalle ilmaiseksi, jos ei halunnut niin ei ollut pakko ottaa  ;D
Jos mies kuoli niin miehen veli sai ottaa sen lesken jos halusi, mutta sai myös palauttaa takaisin, jos katsoi vialliseksi  8)

Sitä en tiedä, kyseltiinkö naisilta mitään, näissä kaupoissa  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
Avioliitot oli alun perin, ennen kristinuskoa, sukujen välisiä sopimuksia ja kauppoja, vaimolle sai takuun, jos se kuoli niin siskon sai tilalle ilmaiseksi, jos ei halunnut niin ei ollut pakko ottaa  ;D
Jos mies kuoli niin miehen veli sai ottaa sen lesken jos halusi, mutta sai myös palauttaa takaisin, jos katsoi vialliseksi  8)

Sitä en tiedä, kyseltiinkö naisilta mitään, näissä kaupoissa  :(
Ja papeillakin oli tätä vaimon kierrätystä, kun entinen kuoli sai seuraava lesken viran lisäksi... kierrätys on vanha keksintö. ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kuka pääsee paratiisiin

Ja papeillakin oli tätä vaimon kierrätystä, kun entinen kuoli sai seuraava lesken viran lisäksi... kierrätys on vanha keksintö. ;D
[/quote]

  Se olikin hyvä idea, nuorukainen sai kokeneen ruustinnan joka useimmiten ehti kuolla vanhuuteen niin että pappi pääsi siirtämän oppiaan nuoremmalle

Köntys

  • Vieras
Vs: Kuka pääsee paratiisiin
Avioliitot oli alun perin, ennen kristinuskoa, sukujen välisiä sopimuksia ja kauppoja, vaimolle sai takuun, jos se kuoli niin siskon sai tilalle ilmaiseksi, jos ei halunnut niin ei ollut pakko ottaa  ;D
Jos mies kuoli niin miehen veli sai ottaa sen lesken jos halusi, mutta sai myös palauttaa takaisin, jos katsoi vialliseksi  8)

Sitä en tiedä, kyseltiinkö naisilta mitään, näissä kaupoissa  :(
Ja papeillakin oli tätä vaimon kierrätystä, kun entinen kuoli sai seuraava lesken viran lisäksi... kierrätys on vanha keksintö. ;D

Niinhän Kikka lauloi  ???

https://www.youtube.com/watch?v=6KN-wgc3l9Q