No ilmaistahan se neuvoraha ei olekaan. Joku toinen vaan on tarjoutunut maksamaan se meidän puolestamme.
niinpä, mikä vika olisi siinä, jos sä haluat neuvontaa niin sitten tilaat ja maksat sen itse? Näin palvelu kehittyy, eikä siihen sisälly maksajan ujuttamaa sisältöä mukaan... pahin tilanne tietysti olisi, jos sisältö alkaisi enemmän palvella maksajan intressejä, jotka ovat ristiriidassa omilla rahoillaan markkinaehtoisesti toimivalla viljelijällä. Nyt varsinkin kun S-ryhmän bisnesenkelit ovat mukana neuvonnassa.
Eihän neuvonnasta kannata mitään maksaa, täältä agronetista saa neuvoja ihan ilmaiseksi, maatalous, metsätalous, sekä yleensä talousasiat unohtamatta politiikkaa.
Kaikista edellämainitustta saa ohjeita, vaikeus on vain siinä, että mitä neuvoja noudattaa, kun ne ovat niin monipuolisia ja toisistaan poikkeavia .
Annan minäkin yhden ohjeen palstalaisille älkää ostako mitään mitä ette välttämättä tarvitse, ainoastaan sitä mitä ilman ette tule toimeen, näin saatte suurimmat säästöt aikaan.
ProAgrian neuvonta on ollut viimeaikoina luokattoman huonoa. Neuvonnan tason olisi pitänyt nousta viljelijöiden koulutustason mukana. Eu jäsennyyden alkuaikoina povasin maaseutukeskusten kuolemaa muutaman vuoden kuluessa, kun järjestelivät etupäässä ruskaretkiä pohjoiseen, olin väärässä. Pelastajajaksi tuli erillaisten hankkeiden pyörittäminen. Olen parissa hankkeessa ollut mukana ohjausryhmässä ja sieltä katsottuna on näkymä ollut karsea. Hankkeet ovat tietysti hyvä tulonmuodostus automaatti.
vähintään yksi kutsu tulee viikossa sähköpostiin erilaisten hankkeiden tilaisuuksiin. Joskus hanke tuntuu olevan jonkun myyjän mainostilaisuus