Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valmet 8550 ja tehonlisäys  (Luettu 20665 kertaa)

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
valmet 8550 ja tehonlisäys
Pitäisi yhtä projektia varten ottaa 8550:sitä saada tumpista 250-300 kaakkia, joten riittääkö turbon ja suuttimen suurentaminen lisäksi Bossin jakajapumppu vai pitääkö ruveta värkkäämään 8750 tai 8950 pumppu. Ja niille joita homma huolettaa tiedoksi että ajovoimansiirtoa ei ole tarkoitus käyttää ollenkaan joten kaikki voima otetaan pto kautta. Traktorin suurentaminen ei ole tässä vaiheessa vielä ajankohtainen , mutta jos projekti muuten onnistuu niin sitten katellaan jostakin s260:nen. Kiitoksia asiallisista vastauksista jo nyt.

Maajullikka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 229
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Tuossa just oli ketju 8350. Siinä on kaikki olennainen sanottu.
Akaan diesel tekee sulle jakajapumpun sellasen kun haluat ja suuttimet kans. 250hv sopiva. Kestää se perus voa. Halpa konsti toi. Pumppu 2500 paikoillaan ja suuttimet alle tonnin paikoillaan.

Ylermi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Saa siitä stanadynestäki, boschin 1044 kärjillä ja vakio turbolla 274hv ulosoton tapista.. Akaan dieselille vaan käynti..

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Kun lähdetään tuollasita virittämään niin vähintään 330-350 kaakkia siitä on revittävä, viimeiset 100 sitten vaikka jo pikku riskillä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Viimeinen puristus saadaan lisäämällä propaania löpön sekaan, näin toimitaan jos karhin kanssa vauhti uhkaa laskea alle 36km/h saadaan asia korjattua.

http://www.dieselperformanceproducts.com/

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Pirttisen Tapion Sigma Poweri oli niin hyvin viritetty, että se hevoset nousi vielä melkein sadalla jutun alun ja lopun välissä  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Saahan siitä, yksi 8550 mitattiin 1029 suuttimilla, hx 40 superilla ja 8750 rivipumpulla 10mm elementeillä. 305hv tumpissa, vääntöä mukavat 1480nm. Vähempikin tieten riittäis aiheen aloittajalle mutta esimerkkinä toimiva.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Kun lähdetään tuollasita virittämään niin vähintään 330-350 kaakkia siitä on revittävä, viimeiset 100 sitten vaikka jo pikku riskillä  ;D
;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Kiitti tuosta vinkistä pitää ottaa yhteyttä sinne akaalle kun on sen aika. Aikoinaan tuli 15000 tuntia 8400 kanssa värkättyä. kaipa se nykyään on tuo virittäminenkin helpottunut, kun ei tarvi laittaa kuin boksia ja ohjelmaa. Poikasena tuli vain ihaillen katottua suon laidassa niitä 1203, setoreita, viiatteja sekä monia muita seppien virittämiä kapistuksia , oli lisäjäähytintä ja lauhduttimia katot täynnä höylättyä kantta ja kierrokset tapissa. Sitten varsinkin syksyllä iltaaikaan kun lämpötilat laski niin katottiin illan illan viimeisillä tunneilla kenen kone kulkee ja kellä se on pisin ketunhäntä piipussa. Alku ajan 8400(ja monessa muussakin koneessa oli sama ongelma virittämisen kanssa) ainakin opetti sen että ei se syötön lisääminen auttanut kun ilman saanti tökkii, sitten kun ne kehitti sen isomman suodattimen niin pysy valmetillaki viiatin perässä. Retkulla taitaa ainakin olla kokemusta että miten lämpöjen kanssa käy, ja onko mitään apukeinoja. 8400 muistaakseni joskus vaihdettiin siipiä puhaltimeen 956-1056 natikkaan siimapyörääkin että saatiin lisää jäähdytystä. Ja sas:sille ja muillekin huollestuneille tiedoksi nyt ei ole kyse taksan polennasta niin kuin 90 luvun tehonlisäys buumin aikaan.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Vanhemmissa Megoissa pienempi jäähdytin, jostakin vuosimallien 96-97 vaihteen paikkeilta tuli isompi jäähdytin erillisellä paisuntasäiliöllä, koko jäähdytin korkeampi ja enemmän pinta-alaa, ja ei sovi edes se isompi vanhemman etukehdon päälle, uudemmissa syvempi etukehto ja korkeammat konepellit.

Viimeksi muokattu: 28.02.15 - klo:13:46 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
1995 tuli paisuntasäiliöllä oleva järjestelmä. 2001 tuli isompi jäähdytin. 2 osaset sivupellit. 8400een.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Äkkiseltään näyttää että kannattaa olla tarkkana lämpöjen suhteen. Kone kun näyttää tulevan hakkuri tai vastaavaan käyttöön niin tehon käyttö voi olla jatkuvaa ja tähän kun yhdistää pölyiset olosuhteet niin aika äkkiä käy lämmöt kuumalla kun jäähdytys ei riitä. Esim kärrynvetoon on mukavampi viritellä vehkeitä kun tietää että voimaa tarvitaan lyhyitä pätkiä ja kovissa nopeuksissa vastamäissä. Tasamaalla kone saa kuitenkin huilata ja jäähtyä normi lämpöihin. Itse olen yhden koneen laukaissu vedättämällä eli 3 tunnin kiusaamisen paalaimen kanssa taisi turbo siirtyä konehuoneeseen ja remontintarve oli valmis.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Sitä minäkin muistelin että 50 sarjaan tuli kaksiosaiset pellit ja 550 ylöspäin isommat syylärit, tosin yhen huoltomiehen mukaan joitakin itään meneviä karvalakki mallia tehtiin pienemmillä syyläreillä. Meillä oli aikoinaan ensimmäistä ikäluokkaa(rek 95 mutta pellit vanhalla lokolla eli taiss olla valm94) oleva nelisatanen jossa oli isompi ilmanotto, ja paisuntasäiliö sekä muistaakseni siihen aikaan muuttu se vaihteiston välitys pikavaihteelle ystävällisemmmäksi. Nuoremmalle ikäpolvelle tiedoksi, että ei ne alkuajan nelisataset niin huolettomia ollu kuin isotpojat muistelee. Varsinkin 8100 ts . Mutta onneksi tourulan pojat otti hanskat takaisin käteen uskoivat kentän viestiä ja kehittivät vielä vanhasta mallista kovan raudan. Onko se muuten 8550 sama riukuakseli kuin 8950. Viime keväänä kun katkaisin pikavaihteen ja kytkimen takia pisti vain silmään että paksumpi oli kuin 8400.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
1993 ja 1994 vuoden 8400 on sillä vanhalla pikavaihteella. ei niissäkään ollu muuta ongelmaa kuin seegerin ura joka oli liian syvä=akseli meni poikki.  ne on korjattu takuuseen uutena, tais koskea vain ihan ekoja 1993 vuotisia. 1993 ja 1994 mallit on sillä pienellä pysty ilmanputsarilla. mulla on ollu 2 noita vanhoja ja 2 uudempaa 8400:Sta. kaikki kesti ihan hyvin. pahimmassa oli 18500h ja se oli 1994.

riukuakseli paksuni 650 voimansiirron myötä. eli silloin kuin 8550 mega tuli markkinoille 1996/7.  1995 tehtiin 4 proto 8400:sta joissa oli 7.4l moottori ja 2 osaiset pellit. niissä oli 250hv tehdas säädöissä, 1 oli lyhyellä akselivälillä ja 3 pitkällä. näissä on vielä se ohuempi riukuakseli, niiden kanssa oli pikkusen ongelmia kantojyrsimen kanssa. oli pikkusen mahtava päästä ajamaan semmosella 8400:lla vuonna 1997...voimaa oli 140hv enemmän kuin 110-90 fiatissa joka kiilteli uututtaan kotona, olihan pikkusen eri planeetalta ne koneet!

ht malleissa on puolta lyhyempi riukuakseli, se ei mene vauhtipyörälle saakkaa vaan veto on suunnanvaihtajan planeetasta taaksepäin. tämä akseli ei käytännössä katkea.

8950:ssä on myös erilainen vetolevy,eli vauhtipyörällä oleva levy josta vetää sekä laatikko että voimanotto. levyssä pitempi iskuiset ja jäykemmät jouset. vetolevyjä on montaa sorttia tehojen mukaan, 8050:ssä löysin versio.

Viimeksi muokattu: 28.02.15 - klo:15:49 kirjoittanut retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: valmet 8550 ja tehonlisäys
Mikä pumppu on viimeisissä sähköohjatuissa 8150ht? Onko se joku sähköohjattu stana vai mikä? Onko sen säätämisessä jotakin ongelmia? Eli saako sen suuttimilla ja ohjelmoimalla sinne 200hp luokkaan?