Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hankkija/Agrimarketit boikottiin  (Luettu 25409 kertaa)

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Raskaan organisaation omaavat keskusliikkeet menettävät markkinoita muutamiin segmentteihin, esim. koneiden tai viljanviljelyn tuotantopanosten myyntiin keskittyneille kevyen organisaation omaaville firmoille. Esimerkkejä näistä konefarmi,berner,raisioagro,sgn agritek,kasvinsuojelu.fi
Samaten agroyn tyyppiset viljeljöiden ostorenkaat tuovat oman kilpailuhaasteensa keskusliikkeille.

On vanhanaikaista ajatella että viljelijät haluavat saada kaikki viljelyssä tarvittavat tavarat saman katon alta sieltä koosta tai aasta. Netti vielä tuo lisää ostosvaihtoehtoja. Ehkä isojen keskusliikkeiden aika on ohi tai ainakin niiden rooli tulee pienenemään tulevaisuudessa.

Viimeksi muokattu: 01.02.15 - klo:19:26 kirjoittanut Tupajumi

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Tässä ketjussa lähes kukaan ei tunnusya olevansa agrimarket-fani. Ilmeisesti sit emme ole kovin edustava otos suomalaisista maajusseista, koska kyllä se aika iso firma tuo hankkija on ja asiakkaita riittää ilman meitäkin. Itse tunnen useita jotka esim. lannoitteet ostaa vuodesta toiseen pelkästään agrimarketista.

Haista ite. Kyl mää olen. 8)
Mäki ostan kaikki agrista,omamyyjältä 8) Nyt on viä helpompi ostella kun Skänä neuvo tuon agrirahan ;D ;D

Määkin tulen ostaneeni yllättävän paljon tuota kautta.
Olen ny kattellu viime vuoden kuitteja ja yllätyksekseni huomasin ostaneeni jopa kolmella tonnilla öljyä arkimarketista. Pari tekstiviestiä tulee vuosittain ja kirje organisaatiomuutoksista, mutta en silti kyllä tiedä kuka on mun omamyyjä. Ei kauheesti kiinnosta sieltä mitään ostaa, mutta öljyn hinnan kirittäjäksi voivat ehkä päästä..

Ai perhana huomasinkin, että olen ostanut myös tonnin pussin tilaseoskivennäistä, tuli kimppana kaverin kanssa ja nyt huomasin, että suomen rehultahan toi on  :-\

Viimeksi muokattu: 01.02.15 - klo:21:06 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Kyllä mekin sen taannoisen boikotin jälkeen on agrista ostettu, vaikkei faneja ollakaan. Mutta ei suinkaan kaikkea. Viime vuoden aikana vaan huomasin, ettei hinnat oikein enää kohtaa, kun muualta saa edullisemmin ja tavaraakaan ei ole ollut entiseen malliin. Ostaminen menee silloin vaikeaksi, ellei ole tosi fani.

mah

  • Vieras
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Viime vuonna tuli rakkaasta agrimarketista reilu 300 000 kiloa tavaraa ostettua. Tosin tuo kaikki oli mäskiä. :'(
Ja oli näköjään kaksi koiranruokasäkkiäkin, eli reilu 300 000 + 30 kiloa. :-X

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Mitäpä tuolta enää ostelemaan, ulkomainen yritys nekin rahat valuu muualle sama homma suomen rehun tuotteissa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hankkija/Agrimarketit boikottiin
Kotimaisuus???? Mitä täältä saa muka oikeesti kotimaista paitsi ruokaa?????? Jokunen laadukas peltokalu löytyy markkinoilta, ei muuta.

Ulkomaiset omistajat hallittee talouspuolen paremmin ku kotimainen kauppatieteen maisteri, poikkeuksena Hjalls ja Nalle... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159