Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vasikat eivät juo automaatista  (Luettu 2632 kertaa)

Anazon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
vasikat eivät juo automaatista
Kertokaas viisaammat, mikä mättää kun vasikat eivät halua juoda automaatista juomarehua. Pulveri samaa kuin tuttipullojuotossa, ja hyvin juovat siihen asti, mutta kun siirtää vasikan automaatille, ni het rupee tökkimään. Oon tarkastanu lämpötilan, kalibroinu koneen veden ja pulverin. Ei vaikutusta. Försterin kone. Onko tutin korkeudella merkitystä, nyt n. 70cm maasta. Ja ne kommentit että automaatti on paska, siirry baariin ei auta mitään >:(. (Sitäkin olen tosin harkinnut)

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: vasikat eivät juo automaatista
Automaatti ei ole paska,jos se ei ole rikki :)

Vaihtuuko tutti toisenlaiseksi? Se tuntuu olevan joillekin vasikoille aluksi hankala
oppia

Sitten tuli mieleen että onko kone ja sen maadoitukset varmasti kunnossa,jos sieltä vuotaa vähänkään virtaa niin eivät kyllä varmaan juo

Viimeksi muokattu: 07.04.15 - klo:09:50 kirjoittanut Jumi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: vasikat eivät juo automaatista
tuo vuotovirta kuulema aika monta kertaa muutenkin yllättävä syy monessa nykyhommassa.   sähkäri manas että kaikkea pilipalia tekevä tuolla euroopassakin, läpivienneissä jopa kuoria rikki, ei iso vika mutta vituttaa!

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: vasikat eivät juo automaatista
försterillä juotettu nyt reilut vuosi. hyvin juovat, nopeuttaa navetointia ihan älyttömästi kun noin 15 juotossa. vakiotutit jotain valkoisia ovat. hvyin näyttää kasvavan.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Pötsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: vasikat eivät juo automaatista
Tutit vaikuttaa, valkoiset joissa on pyöreä reikä toimii punaisia paremmin. Iso vaikutus on sillä että maitoa pitää imeä kovempaa kun automaatissa juoma tulee sieltä lattian rajasta. Tuttiämpärissä taas maito on tutin yläpuolella. Jotkut vasikat oppii ämpärijuotolla laiskoiksi.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: vasikat eivät juo automaatista
Mä koitin vaihtaa yhen orpolapsen tuttipullolta tuttiämpärille. Ei onnistunut. Liekö leimaantunut pulloon, vai mikä lie. Nyt sain penikan onneksi toiselle emolle, jolta oma vasikka kuoli.

Anazon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: vasikat eivät juo automaatista
Tuttiakin olen uusannut aika tiheään ja aina käytetty valkoista, saman tyyppinen kui tuttipullossa. Tuo vuotovirta vois periaatteessa ollakin syypää, on tempunnu muutenkin viimesen puolen vuoden aikana melko paljo. 5 vuotta nyt juotettu tuolla. Varaosat aika hyvin hinnoiteltu, jos joutuu ottamaan valmistajalta.