Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vetokratia.  (Luettu 3329 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: vetokratia.
on se vaan hienoa että sepe on meidän kätyri ryssäin maassa.  vahinko vaan että on ominna monta ryssänkäytäntöä jokka ei sovi tänne vapaaseen demokratiaan.      mutta kait joku noillakin pärjää..!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: vetokratia.
on se vaan hienoa että sepe on meidän kätyri ryssäin maassa.  vahinko vaan että on ominna monta ryssänkäytäntöä jokka ei sovi tänne vapaaseen demokratiaan.      mutta kait joku noillakin pärjää..!

  Suomi-Venäjä seura on täynnä näitä ryssänkätyrikepulaisia. Johtajanaan Paula Lehtomäki. Jos minä jelppaan tavallisia venäläisiä ja he maksavat siitä asiallisen korvauksen niin mitä väliä miksi sanot.  ;D ;D ;D ;D Venäjällä en ole ikinä käynyt ja  tuskin menen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: vetokratia.
osmo soininvaara kirjoittaa uudessa suomen kuvalehdessä, jotta jenkkiläinen politiikantutkija farancis fukuyama on kehittänyt termin vetokratia kuvaamaan länsimaisten demokratioiden halvaantunutta tilaa.

vetokratiassa päätöksiä ei synny, kun liian monella taholla on niihin veto-oikeus.

soininvaara arvelee, jotta vanhat kunnon lehmänkaupatkin olisivat parempi vaihtoehto, kuin kaikkien veto-oikeus. myös sen, että suomen hyvinvointivaltio rakennettiin pitkälti kolmikantaisesti, mutta nyt työmarkkinajärjestöistä on tullut jarrumiehiä.

soininvaaran mukaan lipposen hallituksessa mukana olleet pidettiin tyytyväisenä sillä, että jokainen sai läpi joitain itselleen tärkeitä asioita. kataisen hallituksessa sillä, että kaikilla oli veto-oikeus lähes kaikkeen. ero näkyi tuloksissa.

puolueiden sisäisen yhtenäisyyden säilyttämiseksi jokainen puolue kaihtaa päätöksiä, jotka voisivat repiä niitä sisältä päin. juuri tämän takia sossut kaatoivat kuntauudistuksen.
ja (oma huom.) kokoomus kaataa vastapalveluksena hoitotakuun.


ylläolevat lähes suoria lainauksia soininvaaran kirjoituksesta. aika hyviä havaintoja, joskin väärän miehen kynästä :)

  Huomasitko, ei mitään mainintaa kepuhallituksista. Ne on sitten jo luku sinänsä.

  Kun tämä nykyinen talouskriisi alkoi, niin kepulaiset halusivat korjailla esim. ratoja joita ei koskaan tarvita mihinkään. Korjauksen syy, että torjutaan lamaa. Samassa paketissa jaettiin rahaa haja-asutusalueen tieverkolle (kepulandiaan) Nyt tiet on taas kuulemma ajokelvottomia. Kait ne rahat on menny kepun persiiseen.  ;D

 



kyllä tuossa kirjoituksessa mainittiin myös aho.

"suomi menetti kykynsä tehdä päätöksiä joskus kymmenen vuotta sitten. ahon ja lipposen hallitukset olivat ennen sitä panneet tuulemaan. monet muistavat lipposen aikaa pahalla...

...mutta niiden jälkeen maa oli erinomaisessa kunnossa sijoittuen kärkijoukkoon melkein kaikissa maidenvälisissä kauneuskilpailuissa. hyvä maa tämä on vieläkin, mutta sija sijalta on rankingeissa pudottu ja valtion taloudellinen tilanne on kauhistuttava"
niin se vaan pittää olla että talossa on yks isäntä jonka mukkaan toimitaan ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
десантник ...
Ne laittaa mulle tekstiviestiä sieltä Moskovasta ja mä teen mitä pyydetään.

Olet siis tesantti.      :o

(Tuo tunnustus kirijathan ny Akro-Vepin aikakirioihin...     ::) )
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Minä Vaan

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 906
  • irti holhousyhteiskunnasta. Kokoomus
Vs: десантник ...
Ne laittaa mulle tekstiviestiä sieltä Moskovasta ja mä teen mitä pyydetään.

Olet siis tesantti.      :o

(Tuo tunnustus kirijathan ny Akro-Vepin aikakirioihin...     ::) )

 onkosta sulla ne päivät kun punaseks vetää.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: десантник ...
Ne laittaa mulle tekstiviestiä sieltä Moskovasta ja mä teen mitä pyydetään.

Olet siis tesantti.      :o

(Tuo tunnustus kirijathan ny Akro-Vepin aikakirioihin...     ::) )

 onkosta sulla ne päivät kun punaseks vetää.

Siehän se sielä :a liehutat...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."