Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maidon tuotantotuki c-alue  (Luettu 11910 kertaa)

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue

Anteeksi, mun tyyli on sitten vissiin v-mäisen ärsyttävä?
Täs on kerätty sitä mainostettua puskuria ens vuotta varten. Kokemusperäisenä tuntemuksena oon huomannut, että kun kassa menee tietyn pisteen alle, niin mun paineensietokyky heikkenee. Oon huomannut, että tämä raja on tällä tilalla 50 ke. Nyt on älyttömän paljon helpompi olla ja hengittää. Jos olisin antanut mielihaluilleni vallan, niin mä olisin ollut lirissä ja varmaan jo konkassa ihan tosi. Tämä vaatii kuria, Onnex sitä on löytynyt sen verran. En oo enää kaiken perään mikä tuntus mukavalle, hyvä olo tulee nyt siitä, että saa nuo kuitenkin melko raskaat velvoitteet hoidettua, tähän kun pitää vielä yrittää täyttää kaikki muut säädökset ja eläinten hyvinvointi. Täs on taakkaa, se kanssaveli kyllä tietää, joka on tilaa lähtenyt kehittään.
Yritän olla jatkossa enempää provosoimatta, voin jopa mustata tän profiilin tarvittaessa.
Ei sun tyylis mua ärsytä, päinvastoin on ihan hyvä että ihan jokainen tällä palstalla ei kitise olemattomasta kannattavuudesta ja surkeasta elämästään.
Mutta kuten olet saattanut huomata, tällä(kin) palstalla kateus tuotantosuuntien välillä ja sisälläkin on aika valtaisaa ja jotkut eivät voi sietää sitä että jollakin homma oikeasti kannattaa.

No äläpä muuta, se on kummallista mistä se tuo sietämisen puute tulee, onko se sitä kateutta vain?  Itellä ei kyllä oo mitään sitä vastaan että toisilla menee hyvin, päinvastoin, jos näkee että jonkun talo kannattaa vastaavissa hommissa ja se rahansa tehny työllä, samoilla hommilla, niin kannustaa vaan itteään kun siitähän tietää että kyllä tälläkin jotenkin voi elää. Nykyään vaan harvassa ne jotka oikeasti kannattavasti toimii, näyttää ulospäin siltä monellakin, mutta metät on matalat tai joku muu reitti, emännän täti potkas tyhjää kohtuu rapsakan massin päältä tms. joka sen kulissin saa aikaan.
Eikä siinäkään mitään vikaa sinänsä, ei haittaa vaikka joku mettänsä hakkaa tai perii, mut se että sitä vääristellään tulleen sillä samalla hommalla ja retostellaan ni se ei ehkä ihan niin viehättävää ole.

Täällä on muutenkin kaikki mahdollinen viljelijää vastaan, niin toivos että voitas edes me pitää vähän samoja puolia tuotantosuunnasta riippumatta, ja siitä huolimatta että toisilla menee paremmin. Eihän se toisilta oo pois suoraan, ainakaan niiden syystä, se että herrat tekee sellasta, siihen viljelijät syyttömiä. Ja nehän eniten meidän eripuraisuudesta ja näistä vastakkain asetteluista hyötyy. Mitä rikkonaisempi joukko, sitä helpompi niiden on pilkkoa tää maatalous suomesta palasiks ja ajaa alas.

C-tuelle, hyvä vaan että saatte nappulaa, minulle kyllä käy eikä se minulta pois oo vaikka täältä "etelästä" olenkin. Pää-asia minulle ois että suomessa omavaraisuus säilys ja ois omaa tuotantoa. Kyrsii niin vietävästi että nää meidän herrat ei sitä tajua vaan haluavat meidät ajaa muiden varaan ja sit on paha nyhjästä ku täältä on valot pois taloista. Ohops.. eikös sitten enää saakkaan niin halvalla ulkomailta.. ?

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1542
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Tästä olen samaa mieltä. Ei haittaa, vaikka joku muu tuotantosuunta saa jollakin perusteella lisää rahaa. Varsinkin kun se raha tulee EU-lta. Nettomaksaja Suomen on hyvä saada takaisin mahdollisimman paljon sinne syötettyä rahaa. Ja kyllä pohjimmiltaan kaikki tuotantosuunnat hyötyvät toisistaan. Vaikka olenkin etelän viljanviljelijä.
Ja tuo, että toisen menestys kannustaa itseä, on kyllä täysin totta. Näin minustakin pitäisi tuottajien toimia. Kaikilla on ajoittain ongelmia  ja toisinaan menee ehkä toisia paremmin. Tuo viimeinen taitaa kyllä vähentyä koko ajan.
Don Essex

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Noin muuten en jaksa avautua, mutta jos se kerran on jotain "pidetään pohjoinen asuttuna" tyyppistä aluetukea niin tukikatto voisi olla 100 000€/ tila tms. Luulisi että sitä enempää ei perhettä tai kahta kohden kannattaisi tai tarvitsisi maksaa "pohjoisessa" asumisen tukea. ;)
Älä nyt... kyllä tuo satatonnia on aika hintsusti....  ;)
kyllä maitomiehellä pitää tililtä yli satatonnia löytyä siinä oon samaa mieltä, muuten on lehmät ollu ummessa.

Ja mieluiten vielä monesta pankista!  8) Pankkien yleinen talletussuoja on ainoastaan 100000€ per asiakas eli tätä suurempien summien tilillä pito ei ole niin hyvin turvattua.
Inflaatio syö tilillä seisovaa rahaa nykyisellä korkotasolla kovasti, joten sijoittaminen paremmin tuottaviin esim. rahastoihin ja osakkeisiin on kannattavampaa.
Kaikki "löysät" rahat kannatta sijoittaa pankkitiliä tuottavampaan paikkaan ja jos tarvetta isolle määrälle käteistä tulee, niin tämä sijoitusomaisuus on käypä vakuus halpakorkoiselle lainalle.
Pääoma kasvaa kohisten, kun ylimääräiset hynät aina sijoittaa eteenpäin, eikä käytä niitä esim. hankintojen maksuun.
Toiset vaan osaa hoitaa talousasiansakin paremmin kuin toiset 8)
Oon vaatimaton!

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Rahrahrah ratiritiralla, tuli talvi tännekin, maas on hanki ja nietokset. Rauhallista joulu ja menestystä vuodelle 2015 teille kaikille hyvä agron väki.

Toivottaa: maidontuottaja
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.