Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kellon mukaan tulevat viat mihin käyttö ei vaikuta.  (Luettu 8491 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
mutta yks huoltomies sanoi että noi pienemmät numerot alkaa olla vaan luotettavampia kuin nuo suuremmat, mikä kyllä on aika outoa kun sentäs kehityksestä puhe.   tässä mikään maailma pelastu kun kaikken tekee vain jsut nyt toimivaksi ja kaatikselle mänee yhä enemmän tavaraa juuri huonon laadun ja paketoinnin takia.          noihin asioihin sitä pitäsi puuttua eikä vain johonkin kaasun päästöön vanhassa autossa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Mun mielestä on hieman noloa valmistajalta että ei korjaa näitä jatkuvia juttujaan seuraaviin mallisarjoihin. Jokaisella valmistajalla pitäisi olla tietokoneohjelma joka kertoisi jatkuvasti mitä varaosia asiakkaat hakee ja kun jotain kilkettä menee liikaa niin silloin laitettaisi tutkijaryhmä miettimään parannusehdotusta ko asiaan. Kaikki muut syyt olisi mahdollisia mutta käyttäjävika olisi heti poissuljettu koska kone ei vastaa käyttötarkoitustaan jos suurin osa käyttäjistä sen rikkoo.
Sevaan tahtoopi olla että osat tulee jostain missä laadun valvonta on lähinnä vitsi.

Osat tilanneella taholla pitäisi olla myös oma valvontansa sisään ostetun tavaran suhteen eikä ainoastaan  'ostetaan mistä tällä viikolla halvimmalla vaan saadaan' :-|

Näin onkin silloin kun käsite 'laatu' otetaan tosissaan. Olen ollut yrityksessä jossa alihankkijan toimittaman tai yleensä sisään ostetun osan laatua testattiin tosissaan ja jatkuvasti.  Kyseessä ei ollutkaan näennäishalvan bulkkituotteen tekeminen vaan myös lopputuotteen tilaajalla oli todella tarkat vaatimukset tilaamalleen systeemille... ja hinta sitten sen mukainen.

Jonkin traktorin suhteen ei aivan samaan laatuun taatusti edes pyritä :-/

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
eikös aikoinaan valtulla ollu että;  laittova hanslankarin nippu seteleitä ja reppu selässä ettimään osia kyliltä ja se kerto sit laadun?   omassa 604;ssa oli vaihelaatikossa toisessa päässä ryssän ja toisessa polskilaakerit ja malli oli sentäs joku 1980-luvun vehe!                       ja pojat möi pokana nostotankoa jossa vain kirteen kuva!   ei kierrettä!!!!    siinä se laatu kohtasi sen verta että olen niiden 11 kuukauden tuomiion tyytynyt ja nyt on toiset merkit koneissa.   en luota vieläkään!

Jätkä

  • Vieras
Mun mielestä on hieman noloa valmistajalta että ei korjaa näitä jatkuvia juttujaan seuraaviin mallisarjoihin. Jokaisella valmistajalla pitäisi olla tietokoneohjelma joka kertoisi jatkuvasti mitä varaosia asiakkaat hakee ja kun jotain kilkettä menee liikaa niin silloin laitettaisi tutkijaryhmä miettimään parannusehdotusta ko asiaan. Kaikki muut syyt olisi mahdollisia mutta käyttäjävika olisi heti poissuljettu koska kone ei vastaa käyttötarkoitustaan jos suurin osa käyttäjistä sen rikkoo.

 Ainakin autonvalmistajilla puolet katteesta tulee juuri niillä alkuperäisten varaosien myynnistä. Varmaan sama periaate on traktori puolellakin

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mun mielestä on hieman noloa valmistajalta että ei korjaa näitä jatkuvia juttujaan seuraaviin mallisarjoihin. Jokaisella valmistajalla pitäisi olla tietokoneohjelma joka kertoisi jatkuvasti mitä varaosia asiakkaat hakee ja kun jotain kilkettä menee liikaa niin silloin laitettaisi tutkijaryhmä miettimään parannusehdotusta ko asiaan. Kaikki muut syyt olisi mahdollisia mutta käyttäjävika olisi heti poissuljettu koska kone ei vastaa käyttötarkoitustaan jos suurin osa käyttäjistä sen rikkoo.

 Ainakin autonvalmistajilla puolet katteesta tulee juuri niillä alkuperäisten varaosien myynnistä. Varmaan sama periaate on traktori puolellakin

Kyllä autopuoli on ihan eri maata kuin raktorit. Yleensä ei autoihin sallita minkäänmoisia vikoja. Nää ihan viimeistä huutoa olevat saksalaiset on hieman eri asia mutta niissä sitten omistajat pääsääntöisesti kiroavat vehkeensä alimpaan elvettiin. Mutta siis nää perus kansanautot toimii kuin junan vessa. Ittellä kolme vuotta vanha auto eikä ainuttakaan korjattua osaa poislukien perävaunupistokkeen parkin sulake joka luultavasti paloi perävaunun omituisten sähköasennuksien takia.raktoreiden tasossa on viellä tosi paljon matkaa autojen toimintavarmuuteen.

Sen ymmärrän että kun lanseerataan uutts niin uudet osat poikii mutta että nää aatamin aikaset osat laitetaan yhä menemään rikki vaikka esim valtran pitäisi tietää että ko hytin tuuletin ei vaan kestä, tai oletettavasti se vastus ei siis kestä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Miten nuo rekkaautot on saatu kestämään,yks maitoauto joka keräs meiltä oli ajettu toistamiljoonaa kilometrii niin melkein sirkkelin miehen sormilla vois laskee milloin oli varaauto ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Miten nuo rekkaautot on saatu kestämään,yks maitoauto joka keräs meiltä oli ajettu toistamiljoonaa kilometrii niin melkein sirkkelin miehen sormilla vois laskee milloin oli varaauto ;D
Se ei ilmaisesti ollut Renault.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Stig

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70
Miten nuo rekkaautot on saatu kestämään,yks maitoauto joka keräs meiltä oli ajettu toistamiljoonaa kilometrii niin melkein sirkkelin miehen sormilla vois laskee milloin oli varaauto ;D

Ne huolletaan säännöllisesti ja huolto-ohjelman mukaisesti. Traktoreiden huolto on lapsen kengissä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Miten nuo rekkaautot on saatu kestämään,yks maitoauto joka keräs meiltä oli ajettu toistamiljoonaa kilometrii niin melkein sirkkelin miehen sormilla vois laskee milloin oli varaauto ;D

Ne huolletaan säännöllisesti ja huolto-ohjelman mukaisesti. Traktoreiden huolto on lapsen kengissä.

Huollolla saadaan ennakoitua luotettavuus kohdalleen, mutta ei se kuluja tai vaihdettavien osien määrää välttämättä vähennä. Ainoastaan silloin jos huollolla vältetään totaalirikkoutumisen aiheuttamat lisävahingot. Huolto voi olla lähinnä tarkistuksia, tai sitten vaihdetaan pärekopallinen osia joka huollossa :-(

Autot ovat aika hyvä esimerkki, toiseen menee raidepäitä, puslia, käsijarruvaijeria, pakoputkea, sähkövikaa ja jarrujen herkistelyä joka vuosi, toiseen merkkiin ei juuri mitään. Paitsi niihin joihin menee moottoria ja vaihdelootaa  :o :o

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Kaikki elekroniikkaosat koneissa MIL-standardin mukaan, niin varmasti sähköviat vähenevät huomattavasti.

Välttämättä ei montaa tonttua hinnassa vaikuta. Ohjelmapuolella sitten on niin paljon parannettavia juttuja, että siinä hinta kohoaa.

Kumma juttu, ettei valmistajalla ole tarjolla "paremmilla" sähkökomponenteilla varustettua mallia.

Ei välttämättä näillä rakkorinhinnoilla enää paljoo tunnu muutama tonttu.

... mutta mites ne myymättä jääneet varaosat...
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Semmosia ne valmetit on  :(
Asiakas maksaa tuotekehittelyn.

Ottamatta kantaa Valtran yksityiskohtiin,
heräsi mietteisiin kysymys ? Kenen pitäisi
maksaa traktorien tuotekehittely ?
Valtion tai osakkeenomistajien ? Tai jonkun muun ?

-SS-

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Semmosia ne valmetit on  :(
Asiakas maksaa tuotekehittelyn.

Ottamatta kantaa Valtran yksityiskohtiin,
heräsi mietteisiin kysymys ? Kenen pitäisi
maksaa traktorien tuotekehittely ?
Valtion tai osakkeenomistajien ? Tai jonkun muun ?


-SS-

Sen joka tuotetta valmistaa. Vai onko se reilua jos esim valmetin "portaaton" kestää öljynvaihtovälin, siis sen 500 tuntia ja asiakas maksaa remontin remontin perään jos kone on pari kolme vuotta vanha.
Eikä siitä pommista haluta hyvittää vaihdosta mitään.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Semmosia ne valmetit on  :(
Asiakas maksaa tuotekehittelyn.

Ottamatta kantaa Valtran yksityiskohtiin,
heräsi mietteisiin kysymys ? Kenen pitäisi
maksaa traktorien tuotekehittely ?
Valtion tai osakkeenomistajien ? Tai jonkun muun ?


-SS-

Sen joka tuotetta valmistaa. Vai onko se reilua jos esim valmetin "portaaton" kestää öljynvaihtovälin, siis sen 500 tuntia ja asiakas maksaa remontin remontin perään jos kone on pari kolme vuotta vanha.
Eikä siitä pommista haluta hyvittää vaihdosta mitään.

Tämä selvä, halusin vaan tarkennuksen yleisön käsitykseen tuotantotoiminnan kulujen jakautumisesta. Todellakin, paineita on yleisemminkin siihen suuntaan, että tuotteissa ja tavaroissa voidaan laskuttaa vain välittömät valmistuskulut, ei näitä kiinteitä kuluja, kuten tuotekehityksen ja suunnittelun tai osakkeenomistajan rahoituksen hintaa.

Meillekin tuli vaatimus siitä, että pitää luetteloida raaka-aineiden tarkat ostohinnat ja tekemiseen kulunut työn määrä, lisättynä tuotantotilojen vuokrakululla, sen vain saisi laskuttaa, ei mitään voittoja tai lisiä tai tietotaidon hinnoittelua. No, en ole vielä kerinnyt laskemaan tarkkoja lukuja, kun ei ole löytynyt ketään halukasta rahoittamaan kyseistä operaatiota.

-SS-

rns

  • Vieras
onkos valtun ominaisuus vai vika?
Ominaisuus uudemmissa, kun virta kulkee katkaisijan kautta, vanhemmissa vain ohjausvirta, vanhempiin en ole vaihtanu yhtään paneelia, mutta -09 ännäläiseen tänäkesänäkin kaksi. Vian aiheuttaa huono kontakti ja kovan virran takia sulattaa kytkimen klimpiksi  >:( Mulle ei kelpaa muut kuin 2004-2006 vuosimallin teekkarit sähkölohkoilla  ;)

 :o  :o  Eikö ne releettömät viritykset jääneetkään viimeistään 80-luvulle? 
Ja releen ohjaus tietenkin maapuolelta, vähentää oikosulkuriskiä, eikö