Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydraulipumppu, teräs vai alumiini?  (Luettu 2234 kertaa)

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Mikä on käytännön ero, muutakuin ehkä pidemmän päälle alumiini kuluu helpommin? Hinnassa jonkinmoinen ero kanssa.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Hydraulipumppu, teräs vai alumiini?
Alumiinirunkoinen pumppu kevyempi ja halvempi
Valmistaa.
Yllättäen tarvike/yleishammaspyöräpumpuista
Alumiinirunkoinen sietää enemmän paineita,
Riippuen toki litratilavuudesta, ym skaala
On tosi laaja.

Paineenkestossa taas mäntäpumppu
Aivan eri luokassa, työpaine max 350 Bar,
Kun taas hammaspyöräpumpussa noin 170- 200 Bar.

Hintaluokka noin 80 l pumpulla hammaspyöräpumppu 200 Eskoa
Ja mäntäpumppu. 600 Eskoa.
Siipipumput taas eri lukunsa. Malli ja hintahaitari tosi laaja.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hydraulipumppu, teräs vai alumiini?
Al-runkoinen saattaa pahastua nopeammin jos öljyssä on kiinteitä epäpuhtauksia, mutta muuten asialla ei kai ole hirveästi väliä jos käyttökohde ei ole erityisen vaativa. Itse olen alumiinirunkoisesta 60 cm3 pumpusta saanut paineiskuilla rääkkäämällä päätylaipan pultit poikki. Pultit ja tiivisteen vaihtamalla homma jatkui taas.

Eli suodatus ja öljyhygienia kuntoon, näinhän pitäisi joka tapauksessa olla.

Eikö Valtrakin käyttänyt joskus halpaa Al-pumppua siinä moottorin kyljessä ? Eivät ne tainneet välttämättä kovin montaa tuhatta tuntia väljistymättä kestääkään.

Mäntäpumput ovat sitten jo omassa luokassaan, säätyvät vielä seuraavassa. Isoa laadukkaampaa sellaista ei kyllä ainakaan uutena saa satasilla. Reippaampi kaivukoneen tai moton pumppu on tonneja. Oma tehdaskunnostettu satanen Rexi oli säätimineen aikoinaan muistaakseni jotain 2 tonnia, tämän päivän hinnasta ei minulla ole tarkkaa käsitystä.

Tuhdimman säätyvän Kawasakin/Linden/Sauerin/Rexin/Hawen/Sundstrandin tms hinnalla saanee saavillisen  pieniä ja halpoja hammaspyörä-Casappoja... jälkimmäisiä mitenkään halveksumatta. Niidenkin hinta/laatusuhde on ihan OK.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Hydraulipumppu, teräs vai alumiini?
Al-runkoinen saattaa pahastua nopeammin jos öljyssä on kiinteitä epäpuhtauksia, mutta muuten asialla ei kai ole hirveästi väliä jos käyttökohde ei ole erityisen vaativa. Itse olen alumiinirunkoisesta 60 cm3 pumpusta saanut paineiskuilla rääkkäämällä päätylaipan pultit poikki. Pultit ja tiivisteen vaihtamalla homma jatkui taas.

Eli suodatus ja öljyhygienia kuntoon, näinhän pitäisi joka tapauksessa olla.

Eikö Valtrakin käyttänyt joskus halpaa Al-pumppua siinä moottorin kyljessä ? Eivät ne tainneet välttämättä kovin montaa tuhatta tuntia väljistymättä kestääkään.

Mäntäpumput ovat sitten jo omassa luokassaan, säätyvät vielä seuraavassa. Isoa laadukkaampaa sellaista ei kyllä ainakaan uutena saa satasilla. Reippaampi kaivukoneen tai moton pumppu on tonneja. Oma tehdaskunnostettu satanen Rexi oli säätimineen aikoinaan muistaakseni jotain 2 tonnia, tämän päivän hinnasta ei minulla ole tarkkaa käsitystä.

Tuhdimman säätyvän Kawasakin/Linden/Sauerin/Rexin/Hawen/Sundstrandin tms hinnalla saanee saavillisen  pieniä ja halpoja hammaspyörä-Casappoja... jälkimmäisiä mitenkään halveksumatta. Niidenkin hinta/laatusuhde on ihan OK.
Muistaakseni tommosen noin 13tn luokan kaivurin Kawa pumppu parin hinta pyörii noin 3500-4500e tienoilla. Nämät ovat kylläkin ilmeisesti jossain halpamaassa valmistettuja. Aidot Japsit tai entiedä valmistetaanko edes enään Japanissa lainkaan lienevät kalliinpia.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!