Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lihanautojen sorkat  (Luettu 1939 kertaa)

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Lihanautojen sorkat
Lihanaudoilla oon oltava sorkat kunnossa....Työsarkaa riittää niidenkin hoitajille.
Porojen sorkkia harvemmin hiotaan , mutta ei kai ne nautoja olekkaan eikä kukaan elikka tarkkailija niihjhin juurikaan kajoa..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Lihanautojen sorkat
Lihanaudoilla oon oltava sorkat kunnossa....Työsarkaa riittää niidenkin hoitajille.
Porojen sorkkia harvemmin hiotaan , mutta ei kai ne nautoja olekkaan eikä kukaan elikka tarkkailija niihjhin juurikaan kajoa..
Teurastamossa ne kuitenkin katkotaan pois..

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Lihanautojen sorkat
Lihanaudoilla oon oltava sorkat kunnossa....Työsarkaa riittää niidenkin hoitajille.
Porojen sorkkia harvemmin hiotaan , mutta ei kai ne nautoja olekkaan eikä kukaan elikka tarkkailija niihjhin juurikaan kajoa..


Kirves on paras jalostaja, huonojalkaiset emot ja mansikit teuraaksi ja kunnollisilla sonneilla astutus taikka siemennys. Hyvissä olosuhteissa sorkanhoito on täysin turhaa hommaa terveelä eläimellä. Ensiksi perintötekijät kuntoon ja sen jälkeen miettiä et tartteeko enään sorkanhoitajaa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Lihanautojen sorkat
Lihanaudoilla oon oltava sorkat kunnossa....Työsarkaa riittää niidenkin hoitajille.
Porojen sorkkia harvemmin hiotaan , mutta ei kai ne nautoja olekkaan eikä kukaan elikka tarkkailija niihjhin juurikaan kajoa..


Kirves on paras jalostaja, huonojalkaiset emot ja mansikit teuraaksi ja kunnollisilla sonneilla astutus taikka siemennys. Hyvissä olosuhteissa sorkanhoito on täysin turhaa hommaa terveelä eläimellä. Ensiksi perintötekijät kuntoon ja sen jälkeen miettiä et tartteeko enään sorkanhoitajaa.
No ei niitä emolehmiä niin hirveesti kaipaakkaan työmaaks .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .