Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jd 6125R vai Valtra N123?  (Luettu 19578 kertaa)

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
Kyllä minä oon ihan sähköisillä on/off venttiileilläkin levyä käännellyt ei se mikään ongelma ole kunhan ajoitus on kunnossa ja perälevyn se kääntösarana rasvattu.. Varsinkin noissa Vaman levyissä joihin saa joka aurauskerta kaataa öljyä sinne kääntölevyyn kun on vähän aikaa sepelit ja suolat muhineet..  Mut ei olekkaan mikään valtra..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

Itte en tuota kelluntaa käytä vaan käännän vaan pumppaussuunan toiseen kun levyn sylinteri ylittää kuolonkohdan. Tartteekin huomenna tai joskus kokeilla tota kelluntaa etukuormaimella että pysähtyykö laskuliike kun painaa kellunalle. Epäilen että ei mutta en ole hoksannu kattoa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
Kyllä mulla Advance valtralla Vaman kääntö onnistuu kunhan limppu on kunnolla rasvattu. Paineesta paineeseen olen sen kääntänyt.
Advanceen saa kellunnan säädettyä molempiin suuntiin. Eikös virtaustakin pysty säätämään kesken toiminnan?
Yhtäkään päätyä ei oo vaihdettu. Ei sillä vielä kylläkään ole ajettu kuin 2400 h

Viimeksi muokattu: 28.11.14 - klo:19:33 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

Itte en tuota kelluntaa käytä vaan käännän vaan pumppaussuunan toiseen kun levyn sylinteri ylittää kuolonkohdan. Tartteekin huomenna tai joskus kokeilla tota kelluntaa etukuormaimella että pysähtyykö laskuliike kun painaa kellunalle. Epäilen että ei mutta en ole hoksannu kattoa.
Onko se sitten kellunta :o
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

Itte en tuota kelluntaa käytä vaan käännän vaan pumppaussuunan toiseen kun levyn sylinteri ylittää kuolonkohdan. Tartteekin huomenna tai joskus kokeilla tota kelluntaa etukuormaimella että pysähtyykö laskuliike kun painaa kellunalle. Epäilen että ei mutta en ole hoksannu kattoa.
Onko se sitten kellunta :o

Kait se sitten vielläkin on kellunta jos liike alaspäin alkaa uudestaan. Minä siis käsitin että tuosta pumppaus liikeestä ei pääse suoraan kellunalle vaan välissä on kohta jolloin öljynliike on paikallaan. Tiedä sitten ennen kuin kokeilee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

Itte en tuota kelluntaa käytä vaan käännän vaan pumppaussuunan toiseen kun levyn sylinteri ylittää kuolonkohdan. Tartteekin huomenna tai joskus kokeilla tota kelluntaa etukuormaimella että pysähtyykö laskuliike kun painaa kellunalle. Epäilen että ei mutta en ole hoksannu kattoa.
Onko se sitten kellunta :o

Kait se sitten vielläkin on kellunta jos liike alaspäin alkaa uudestaan. Minä siis käsitin että tuosta pumppaus liikeestä ei pääse suoraan kellunalle vaan välissä on kohta jolloin öljynliike on paikallaan. Tiedä sitten ennen kuin kokeilee.
Sori nyt vaan, mutta oletko käyttänyt traktoria missä on etukuormaaja ::)
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä

Itte en tuota kelluntaa käytä vaan käännän vaan pumppaussuunan toiseen kun levyn sylinteri ylittää kuolonkohdan. Tartteekin huomenna tai joskus kokeilla tota kelluntaa etukuormaimella että pysähtyykö laskuliike kun painaa kellunalle. Epäilen että ei mutta en ole hoksannu kattoa.
Onko se sitten kellunta :o

Kait se sitten vielläkin on kellunta jos liike alaspäin alkaa uudestaan. Minä siis käsitin että tuosta pumppaus liikeestä ei pääse suoraan kellunalle vaan välissä on kohta jolloin öljynliike on paikallaan. Tiedä sitten ennen kuin kokeilee.
Sori nyt vaan, mutta oletko käyttänyt traktoria missä on etukuormaaja ::)

No olen joskus ja sen takia ihmettelen suuresti jos laskun ja kellunnan välissä on joku seis kohta. Siksi en ymmärrä tuota kohtaa että perälevy muka pysähtyy siinä kohtaa kunclaittaa kellunnan. Ittehän en tartte kelluntaa kun käänän levyn mutta kun toi nimimerkki jjk näyttää tarvitsevan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä
kyllä nyt on käyttäjässä jotain vikaa siinä mitään kelluntoja käytetä vauhdilla vain keskikohdan yli ja samalla suunnan vaihto.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä
kyllä nyt on käyttäjässä jotain vikaa siinä mitään kelluntoja käytetä vauhdilla vain keskikohdan yli ja samalla suunnan vaihto.
Eihä kelluntaa voi tuossa hyödyntää, koska on "laskun jälkeen". Ja kuten jo mainitsinkin lukkoventtiili kun on levyssä, ei voisikaan käyttää. Ja kyllä kääntyy sekä proposähkö lohkolla, että mekaanisella. Jos levysi on ilman lukkoventtiiliä ja haluat sitä kelluntaa harrastaa, laila lohko kelluntaan ja käännä kasin, tai vaikka jaloin :P
pessimisti ei pety!

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
no jatketaan taas pätkä.
tämä kääntämisen vaikeus on vain tämän yhden koneen kanssa. samaa perälevyä käytetään ainakin 6 eri koneen perässä ja muilla ei ole mitään ongelmaa. elikkä sähköohjatulla sekä mekaanisella hydruliikalla homma pelaa joko kellunnan kautta tai vaan suuntaa vaihtamalla mutta väylä lohkolla tökkää koittaa sitten kellunnan tai suunnanvaihdon kautta. levy on aina pitkittäin rungon alla ja siitä sitten nyitään venttiilillä jos sattuis lähteen tuurilla oikeeseen suuntaan. kellunnan kautta se menee useammin ympäri koska suuntaa vaihtamalla joutuu käyttämään vivun keskiasennon yli ja silloin se toppaa jo teoriassakin. nollavuotoventtiilin ominaisuus. tää meni nyt vähän pilkunviilamiseksi, ei täntakia nyt kannata valmettia hylätä mutta meikäläisellä tää hydruliikkapuoli on aika kovassa käytössä, niin ne pikku asiatkin tuppaa välillä kertyyn... johonki.  jontikassahan taitaa olla oma kara -ja + puolelle. mulla oli viimeks -91 ostettu tynnyrikoppinen paremmalla hydrauliikalla ja siitä tämmönen muistikuva. no ajat ja tekniikka muuttuu, mutta isännät pysyy.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
Piti oikein iltatarkissa käydä repäsemässä toi raktori käyntiin että sai tutkittua hydrauliikan. Tuurilla viellä lana perässä ja ek edessä.

Eli hydrauliikka näytti toimivan kuten oletin eli nostaessa etukuormaajaa se vaan nousi veti vipua kuinka taakse ja laskiessa se ensiksi laski ja sitten kun meni kellunalle niin se jatko vapaasti laskua. Välissä ei ollut taukoa tai pysähdystä tms. kellunta taisi loppua nostoliikeeseen.

Sitten toi levy mikä toimi myöskin odotetusti mutta pieni ihmetyksen aihe siinä oli. Eli käänettäessä sen sai vivun suuntaa vaihtamalla ohittamaan kuolonkohdan ja jatkamaan matkaansa mutta sitten kun letkut oli niin päin että toi kellunta löyty sen ulos työntyvän sylinterin päässä niin jos kelluntaa käytti hieman ennen kuin toi kuolonkohta saavutettiin niin levy kyllä jatko matkaansa kuolonkohdan yli mutta sitten kun hetken huokasi ja käänsi vipua toiseen suuntaan niin jostain syystä levy palasi ihan vähän ja sitten vasta jatkoi matkaansa. Liike ei ollut kuin 5 milliä sylinterissä mutta sen näki ihan selvästi eli miksi toi kone työntää kellunan jälkeen noi paineet ensiksi sinne vääräälle puolelle ja sitten vasta sinne minne kuski pyytää.

Sitä mikä joku puhui että venttilit saa sekoitettua niin että kun käyttää kahta lohkoa samanaikaisesti niin pumppu työntäisi tyhjää liitintä vasten niin sitä en kyllä onnistunut tekemään.
niin ja kyseessä siis versu malli eli sähköohjatut lohkot.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
nyt täytyy udella lisää. jos oikein ymmärsin niin oli kyse levyn ympäri pyöräyttämisestä? omassa perälevyssä sylinteri ajetaan pitkäksi tappiin asti ja levyn pitäisi omalla massalla liikahtaa kuolokohdan yli ja sitten venttiilistä toiseen suuntaan jatketaan. tuo kuolokohta käytetään kellunnalla. mekaanisella venttiilillä toimii hyvin. elikkä saatteko valmetin sähkölohkolla tämän onnistumaan. mulla toppaa se liike just siinävälissä kun lyö vivun kellunnalle. tätä on käyny oikein virmanmieskin ropaamassa mutta ei se siitä sen kummemmaks tullu. siihen virtauksen säätöön senverran että ei sitä tässä perälevyhommassa kukaan tarttekkaan, lähinnä se tullee vastaan hydraulimoottori käytössä. mekaanisessa pysty edes yhtä lohkoa säätään vauhdissa, näissä väyläohjatuissa ei edes sitä yhtä. lohkon yksitoimiseksi yrittäminen virtauksen säädöllä on lähinnä vitsi. jos säädät -puolen virtauksen pienimpään mahdolliseen, niin +puolen liittimestä raktoriinpäin palaava virtaus pienenee yhtäpaljon. itsellä isompi kiusa tuli esiin koneessa jossa on 4 yksitoimista sylinteriä.venttiiliä kun avaa letkuttomalle puolelle,pumppu lyö täydet paineet piiriin.jos samaan aikaan avaat toista venttiiliä nostopuolelle niin se on sitten lämmöistä kiinni että nytkähtääkö,heilahtaako vai pomppaako. vaikka onkin ls-järjestelmä niin paine on aina liittimeen asti kun karaa liikkuttaa. no tässä nyt alkuun...     terv 8 päätyä omissa roskissa ja muutama huoltomiehellä
kyllä nyt on käyttäjässä jotain vikaa siinä mitään kelluntoja käytetä vauhdilla vain keskikohdan yli ja samalla suunnan vaihto.
onhan tuo mahdollista jos levyn käännön geometria on päin persettä suunniteltu ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
Pakko sanoa et mie en kyllä ymmärrä miks takalevyssä tarvitaan jotain kelluntaa. Mulla on ollu joskus takalevy jontikan etunostolaitteilla ja jd:n omalla sähkökepillä siihen ohjaus, senkun kääntää paineen vauhissa toistepäin niin hyvin se levy pyörähtää ympäri. ja ihan sama homma perässä mekaanisilla lohkoilla. Ikinä ei oo ees mielessä käyny et siinä hommassa tarttis kelluntaa :o

Miklu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Jd 6125R vai Valtra N123?
Eikö kannattaisi ostaa jo Fendt 514 Vario power! Perus Fendt ilman lisähintaa, valmistus taisi alkaa toukokuussa!