Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljonko sakkoa?  (Luettu 8054 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Paljonko sakkoa?
Poliisi tuumailikin tuo ylikuormajutun tiimoilta, että pitäisi lisätä yövalvontaa, kun tällaisia ylipainoja löytyy. Yllättävän vähän kuitenkin sakkoa, jos kymppitonni tulee, koska onhan tuo jo hirmuinen ylikuorma. Joskus kalkkikuormaa Yaralta hakiessa kiinnitti huomiota edellisen rekan iso kuorma ja katoin paljonko vaaka näyttää. Silloisella 60 t maksimipainoilla oli 8 t ylikuormaa. Mutta kai se kuski luotti siihen, ettei iltaisin punnita.

Tuttu apatiittiauton kuski muisteli vanhoina hyvinä aikoina ajetun apatiittia Yaran kaivokselta tehtaalle "täysillä kuormilla". Tarkkoja painoja eivät tienneet, kun tehtaan vaaka näytti vain 80 t asti eli yli mittausalueen oli yhdistelmäpaino. Ei ihme, että oli siihen aikaan maantien poikki asvaltissa selvät ajoraiteet. Nykyisin ajelevat eri reittiä.

Kyseisessä hommassa ei autolle paljoa maisemat vaihtuneet. Kolme neljä kuormaa tunnissa samaa rataa 24/7.
Sakot on tohon kymppitonnin päälle. Ylikuormamaksun maksaa auton omistaja/haltija.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Paljonko sakkoa?
Oikeastaan koko homman vika ja syy on Satu Hassissa. Hassi sai rikkidirektiivin runnottua läpi itämerelle.

Puuvirmat saivat tästä hyvän aasin sillan vaatimuksilleen maantiekuljetusten tehostamista.

Sitten ne penteleen puupuljut eivät maksa rahtia 60 tn tai 64 tn mukaan, vaan 76 tn mukaan. Eli vanhoilla seittemän akselisilla sutkuttimilla ei tee enää mitään, jos meinaa pysyä kilpailussa tehokkaasti mukana.

Sitten tulee houkutus vähän tuupata vähän isompaa kuormaa perille.

Kuitenkin 9 akselinen ruputti täysillä painoilla vaatii sen verran paripyöriä alle, että rengaskulut ja polttoaineen kulutus nousevat.

Eli Satu Hassin vika kaikki ylikuormat. 8)
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Juha H

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Paljonko sakkoa?
Oikeastaan koko homman vika ja syy on Satu Hassissa. Hassi sai rikkidirektiivin runnottua läpi itämerelle.

Puuvirmat saivat tästä hyvän aasin sillan vaatimuksilleen maantiekuljetusten tehostamista.

Sitten ne penteleen puupuljut eivät maksa rahtia 60 tn tai 64 tn mukaan, vaan 76 tn mukaan. Eli vanhoilla seittemän akselisilla sutkuttimilla ei tee enää mitään, jos meinaa pysyä kilpailussa tehokkaasti mukana.

Sitten tulee houkutus vähän tuupata vähän isompaa kuormaa perille.

Kuitenkin 9 akselinen ruputti täysillä painoilla vaatii sen verran paripyöriä alle, että rengaskulut ja polttoaineen kulutus nousevat.

Eli Satu Hassin vika kaikki ylikuormat. 8)


Hyvin tiivistetty :)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Paljonko sakkoa?
Poliisi tuumailikin tuo ylikuormajutun tiimoilta, että pitäisi lisätä yövalvontaa, kun tällaisia ylipainoja löytyy. Yllättävän vähän kuitenkin sakkoa, jos kymppitonni tulee, koska onhan tuo jo hirmuinen ylikuorma. Joskus kalkkikuormaa Yaralta hakiessa kiinnitti huomiota edellisen rekan iso kuorma ja katoin paljonko vaaka näyttää. Silloisella 60 t maksimipainoilla oli 8 t ylikuormaa. Mutta kai se kuski luotti siihen, ettei iltaisin punnita.

Tuttu apatiittiauton kuski muisteli vanhoina hyvinä aikoina ajetun apatiittia Yaran kaivokselta tehtaalle "täysillä kuormilla". Tarkkoja painoja eivät tienneet, kun tehtaan vaaka näytti vain 80 t asti eli yli mittausalueen oli yhdistelmäpaino. Ei ihme, että oli siihen aikaan maantien poikki asvaltissa selvät ajoraiteet. Nykyisin ajelevat eri reittiä.

Kyseisessä hommassa ei autolle paljoa maisemat vaihtuneet. Kolme neljä kuormaa tunnissa samaa rataa 24/7.
Sakot on tohon kymppitonnin päälle. Ylikuormamaksun maksaa auton omistaja/haltija.

eli sen kuskin puolen vuoden palkka. Ei edes paha :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Paljonko sakkoa?
Oikeastaan koko homman vika ja syy on Satu Hassissa. Hassi sai rikkidirektiivin runnottua läpi itämerelle.

Puuvirmat saivat tästä hyvän aasin sillan vaatimuksilleen maantiekuljetusten tehostamista.

Sitten ne penteleen puupuljut eivät maksa rahtia 60 tn tai 64 tn mukaan, vaan 76 tn mukaan. Eli vanhoilla seittemän akselisilla sutkuttimilla ei tee enää mitään, jos meinaa pysyä kilpailussa tehokkaasti mukana.

Sitten tulee houkutus vähän tuupata vähän isompaa kuormaa perille.

Kuitenkin 9 akselinen ruputti täysillä painoilla vaatii sen verran paripyöriä alle, että rengaskulut ja polttoaineen kulutus nousevat.

Eli Satu Hassin vika kaikki ylikuormat. 8)

Kuorma koosta sen verran että taitaa kuskin palkka olla yhä edelleen suurin yksittäinen kulu niin sillä on vaan valtava merkitys paljonko se yksi kuski saa puuta tehtaalle. Lisäksi se ei pienene yhtään vaikka kuormaa pienennetään. Polttoaine ja rengaskulu ei sitten paljoa muutukaan kuljetettua tonnia kohden.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.