Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Orpo, lisää rahaa Maville  (Luettu 3662 kertaa)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
 Veeti tervetuloa tundralle viljelemään ja nostamaan muhkeita maataloustukia.täällä on toisinaan maatiloja myynnissä, velatkin jo valmiina, ei muuta kun nimet vaihtaa. Aivan samaantyyliin, kuten taaksejääneinä aikoina muutettii Ämerikkaan kultaa vuolemaan. Sielläkin joillekkin kävi niin ettei koskaan pluulipun hintaa saanu kasaan, mutta toiset tienas muutamassa vuodessa talorahat.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Oletko ajatellut, että tässä pyörii nyt se vaara että politiikkaa tehdään tietyn yrityksen hyväksi ja tietylle alueelle. Se on demokratiassa melko outoa ja vaarallista  :-X

Silleen oikeudenmukaisuuden kannalta ajateltuna tässä on tiettyjä ristiriitoja. Nämähän tietysti selviävät, koska etelän ratkaisu lienee vielä auki. Mutta keskeneräisen ratkaisumallin esittäminen julkisuudessa oli hyvin paha moka..
Tuskin noin. Taitaa lisäsentit tulla kaikille meijereistä riippumatta. Ja jos jotain maksetaan, niin pitääkin.

Asia olis pitäny valmistella kokonaisuutena eikä lietsoa enää tukikiistaa, joka vie valtavasti voimavaroja jo muutenkin.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Oletko ajatellut, että tässä pyörii nyt se vaara että politiikkaa tehdään tietyn yrityksen hyväksi ja tietylle alueelle. Se on demokratiassa melko outoa ja vaarallista  :-X

Silleen oikeudenmukaisuuden kannalta ajateltuna tässä on tiettyjä ristiriitoja. Nämähän tietysti selviävät, koska etelän ratkaisu lienee vielä auki. Mutta keskeneräisen ratkaisumallin esittäminen julkisuudessa oli hyvin paha moka..
Tuskin noin. Taitaa lisäsentit tulla kaikille meijereistä riippumatta. Ja jos jotain maksetaan, niin pitääkin.

Asia olis pitäny valmistella kokonaisuutena eikä lietsoa enää tukikiistaa, joka vie valtavasti voimavaroja jo muutenkin.

Tuskin juu. Mutta tätä keskusteluahan käydään ajatuksella että koska Valio kärsii viennin takkuilusta eniten, niin korvaus pitäisi ohjata vain ko. toimijalle.. Tai siis tämä tuntuu olevan sellainen tahtotila 85% maitotiloilla  ???

Mä lulen, että tätä tukikiistaa lietsotaan tahallaan tuolta ylemmiltä tahoilta. Näin todelliset ongelmat saadaan piilotettua tai niiden paljastuminen lykkääntyy. Todellinen ongelmahan on edelleen maitokiintiöiden poistuminen ja se että tuontipaine saattaa kohta räjähtää silmille  :P
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Ei voi edes valiolainen tuottaja olla niin typerä, että olettaa noin. Ihan puuttuu kaikki yleissivistys... :'(
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Ei voi edes valiolainen tuottaja olla niin typerä, että olettaa noin. Ihan puuttuu kaikki yleissivistys... :'(
Enpä itse uskaltaisi käyttää sanoja "valiolainen" ja "typerä" samassa lauseessa  ;D ;D ;D

Eikä me sitä mieltä ollakaan.

Mutta etkö ole muka itse aistinut tällaista tahtotilaa MaasTullin palstoilla ja täällä agrossa  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Ei voi edes valiolainen tuottaja olla niin typerä, että olettaa noin. Ihan puuttuu kaikki yleissivistys... :'(
Enpä itse uskaltaisi käyttää sanoja "valiolainen" ja "typerä" samassa lauseessa  ;D ;D ;D

Eikä me sitä mieltä ollakaan.

Mutta etkö ole muka itse aistinut tällaista tahtotilaa MaasTullin palstoilla ja täällä agrossa  ???
Mää olen molempia, ittestään saa puhua, eikös juu?

Maastullia en ilkee lukee sarjakuvia pidemmälle ja agron henki ny on sellasta tyhmäpolarisaation läpitunkemaa. Naamakirjassa tota henkeä oli yllättävän paljon ja etelän jäänti osattomaksi ei paljoa sympatioita kerännyt.  :'( ???
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Ei voi edes valiolainen tuottaja olla niin typerä, että olettaa noin. Ihan puuttuu kaikki yleissivistys... :'(
Enpä itse uskaltaisi käyttää sanoja "valiolainen" ja "typerä" samassa lauseessa  ;D ;D ;D

Eikä me sitä mieltä ollakaan.

Mutta etkö ole muka itse aistinut tällaista tahtotilaa MaasTullin palstoilla ja täällä agrossa  ???
Mää olen molempia, ittestään saa puhua, eikös juu?

Maastullia en ilkee lukee sarjakuvia pidemmälle ja agron henki ny on sellasta tyhmäpolarisaation läpitunkemaa. Naamakirjassa tota henkeä oli yllättävän paljon ja etelän jäänti osattomaksi ei paljoa sympatioita kerännyt.  :'( ???

Vuaresta1995 mairoon tuatannon tuki on ollu hallinnosa kiällettyjen listalla.
1997 jopa tukihakemus avustajien koulutuspäivä uhattii peruuttaa, kun yksi tuattaja/tukiavustaja meni aiheesta
 MAVI.n virkamiäheltä kysyy...!
Asiaa o hyssytelty ny 20 vuatta,jos ny siittä alakaa hermo mennä rauhallisimmiltaki etelän tuattajilta,"ONKO IHME"!
Mun pualestani koko virastom sais lyärä pakettii ja ...... (nooh lopun tairan jättää kijottamati!)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville

Mä lulen, että tätä tukikiistaa lietsotaan tahallaan tuolta ylemmiltä tahoilta. Näin todelliset ongelmat saadaan piilotettua tai niiden paljastuminen lykkääntyy. Todellinen ongelmahan on edelleen maitokiintiöiden poistuminen ja se että tuontipaine saattaa kohta räjähtää silmille  :P
Niin kyllähän tässä on otettu oppia tuosta Ukrainan tapahtumista. Asymmetrista toimintaa. Kukaan ei oikein tiedä, kuka ehdottaa ja mitä. Ministeriö tekee päätöksiä. MTK "vastustaa". Neuvottelukenttä on epäselvä.

Mutta lopputulos on selvä ja pysyvä kuten Ukrainan kriisissä. Näennäisesti epäselvä ja kaoottinen harjoitus onkin hyvin selvästi ja tarkkaan harkitusti johdettu.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Ei voi edes valiolainen tuottaja olla niin typerä, että olettaa noin. Ihan puuttuu kaikki yleissivistys... :'(
Enpä itse uskaltaisi käyttää sanoja "valiolainen" ja "typerä" samassa lauseessa  ;D ;D ;D

Eikä me sitä mieltä ollakaan.

Mutta etkö ole muka itse aistinut tällaista tahtotilaa MaasTullin palstoilla ja täällä agrossa  ???
Mää olen molempia, ittestään saa puhua, eikös juu?

Maastullia en ilkee lukee sarjakuvia pidemmälle ja agron henki ny on sellasta tyhmäpolarisaation läpitunkemaa. Naamakirjassa tota henkeä oli yllättävän paljon ja etelän jäänti osattomaksi ei paljoa sympatioita kerännyt.  :'( ???

Se sympatia löytyy vasta bisnesluokassa  ;) Mä en ole kuullut vielä yhdenkään tulevaisuuteen oikeasti katsovan maitotilallisen valittavan ja ruikuttavan oikeastaan yhtään mistään. Keskittyminen on siinä bisneksessä, BM-toimintaa harrastetaan tukialueiden yli ja jokainen keskittyy oman osaamisensa hiomiseen. Tähän kun jokainen ymmärtäisi tähdätä... 

Toiminnassaan epävarmat kokevat kaikessa ensimmäisenä uhkaa. Ja mahdollisuudet unohtuvat. Muutoksia käytetään tekosyinä siihen, että omaa toimintaa ei tarvitse kehittää  ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Totta.  Itsekin tein tukialueiden yli kauppaa kun vaihdoin rangen BM-metsäkoneeseen...  8)

Mutta alkaa vaan tosi "karjamiehiltäkin" yllättäen lähteä lehmiä kaupunkiin muutaman viikon varoitusajalla.
Ja vielä ihan kantavinakin teuraaksi.   

Tulevaisuuden näkymiin kiintiöiden poiston lisäksi on tullut tää vientikielto, valion 70 miljoonan euron sakot,
markkinoiden täyttyminen juustoilla ja maitojauheella byrokratiaa unohtamatta.  :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Totta.  Itsekin tein tukialueiden yli kauppaa kun vaihdoin rangen BM-metsäkoneeseen...  8)

Mutta alkaa vaan tosi "karjamiehiltäkin" yllättäen lähteä lehmiä kaupunkiin muutaman viikon varoitusajalla.
Ja vielä ihan kantavinakin teuraaksi.   

Tulevaisuuden näkymiin kiintiöiden poiston lisäksi on tullut tää vientikielto, valion 70 miljoonan euron sakot,
markkinoiden täyttyminen juustoilla ja maitojauheella byrokratiaa unohtamatta.  :o
BTW... onks sulla se unimoggi vielä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Orpo, lisää rahaa Maville
Nyt Orpo kilometritehtaallee ja äkkiä!

Meinaa pilata hyvän vuoden purkaa tasausvarauksia ja tasata tulosta!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!